Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Fajjerblejd [url skrev:
http://www.blocket.se/vi/8964279.htm?ca=23_11_s[/url] obs, inte min hoj...

Jag har denna färgkombon, typ den fulaste. Påminner om en färgglad skiddress från tidigt 90-tal. Men den går som en klocka :banana

Håller nog med om att svart silver e snyggast!

Den var ju skitsnygg ju!:tummenupp
/B)
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Fajjerblejd skrev:
2518114 Kolla Bikeshop, skicka en förfrågan om de har just till din modell. Brukar svara snabbt. Bra service.



http://www.blocket.se/vi/8964279.htm?ca=23_11_s obs, inte min hoj...

Jag har denna färgkombon, typ den fulaste. Påminner om en färgglad skiddress från tidigt 90-tal. Men den går som en klocka :banana

Håller nog med om att svart silver e snyggast!

Har samma färgsättning... skrapad och ful, men min går också som en klocka!
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Ska om frugan tillåter:tungan inom en inte alltför avlägsen framtid byta upp mig från lillgixxern, till en gsxr 750 -96 och uppåt, eller då en blejd.
Anar att jag riskerar att få lite partiska svar här men endå...

-chassit, hur långt efter är hondan. Jag menar konventionell gaffel vs usd, 16 och 18 fälg mot 17. + ett antal kilon runt magen på blejden.

-Motor, hur långt före är hondan? Vill ha en lite mognare karaktär på motorn än jag har nu. Dvs vill ha mer vrid. 750 är ganska tom i botten har jag hört, hur är det med hondan? Toppeffekten är väl ungefär lika (?)

-Tillförlitlighet? Har läst oroväckande saker om att vevlagren skär så fort man åker lite bakhjul. Hur är det med det? Har ni slangfantomer byggt om oljepump osv? Hur hör man om vevlagren är slut? Vad ska man lyssna efter.
Kommer antagligen köra som fighter, men vill ha möjlighet att köra orginal också... Går det bort att köpa en fighter pga att den antagligen gått en del bakhjul?
Andra vanliga fel? laddregulatorn viskar en lite fågel, men den är väl ganska billig.

-Försäkring? Kör ni alla med if:s Hondaförsäkring? Fick betala 5700:- halv/helår för en -92:a. Ok, men inte jättebilligt. Något mer för gixxern. Är nyare modeller av hondan dyrare? (alltså, fortfarande gammelblade)

Där fick ni något att bita!:tummenupp
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Fajjerblejd skrev:
2518114 Kolla Bikeshop, skicka en förfrågan om de har just till din modell. Brukar svara snabbt. Bra service.



http://www.blocket.se/vi/8964279.htm?ca=23_11_s obs, inte min hoj...

Jag har denna färgkombon, typ den fulaste. Påminner om en färgglad skiddress från tidigt 90-tal. Men den går som en klocka :banana

Håller nog med om att svart silver e snyggast!

Samma lika som min då, rätt snygg färgkombo om man byter ut det lila mot svart faktiskt, ngn som kan photoshoppa kan gärna får prova på det.
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
jobbigt att byta packboxar själv på en blade 97:a?? tips och råd vore mycket uppskattat!=)
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
aJonator skrev:
2488200 jodå så att de.... Är i hojbytartagen och har ställt in siktet på en 900RR. Ville nog haft en Honda från början men blev en triumph i all iver efter körkortsköet. Det har varit kanon men hör ju inte hit. Vill ha lite tips. Har kollat in 954RR mellan 02-03 just för att den är jäkla snygg :tuttar och den funkar både för aktiv körning men även att skjutsa med. Har testkört en så har fått den uppfattningen iaf. Frågan är vad jag tjänar/förlorar på att ta en 929:a ist kanske en 00-01:a effekten är nästan densamma färgerna kan väl diskuteras. Men är det nån övrig stor skillnad mellan åren 01-02 modellerna?

råd och tips mottages tacksamt. :)

För dig som enskilld förare av våran klass dvs vanligt dödliga, (ursäckta uttrycket här på forumet) så kommer inte du att känna någon större skillnad.
Jag är grymt nöjd med min 929a.
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
aJonator skrev:
2496886 haha nä först smita tidigt från jobbet sen åka lite sen afterwork :yoparty

Det är en -00 som är blå/röd/vit. P-Commander/Leo slipon/styrdämp å kraschpuckar. Är redan djupt försälskad i den trots endast en åktur till jobbet :tungan

Sjukt konstigt. Jag har precis köpt en lika dan med exakt samma utrustning och färgsättning. Vad fick du ge för din och hur långt hade den gått. Väl servad och så vidare.
 

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
-99 Monster 900
matte_mannen skrev:
2518709 Ska om frugan tillåter:tungan inom en inte alltför avlägsen framtid byta upp mig från lillgixxern, till en gsxr 750 -96 och uppåt, eller då en blejd.
Anar att jag riskerar att få lite partiska svar här men endå...

-chassit, hur långt efter är hondan. Jag menar konventionell gaffel vs usd, 16 och 18 fälg mot 17. + ett antal kilon runt magen på blejden.

-Motor, hur långt före är hondan? Vill ha en lite mognare karaktär på motorn än jag har nu. Dvs vill ha mer vrid. 750 är ganska tom i botten har jag hört, hur är det med hondan? Toppeffekten är väl ungefär lika (?)

-Tillförlitlighet? Har läst oroväckande saker om att vevlagren skär så fort man åker lite bakhjul. Hur är det med det? Har ni slangfantomer byggt om oljepump osv? Hur hör man om vevlagren är slut? Vad ska man lyssna efter.
Kommer antagligen köra som fighter, men vill ha möjlighet att köra orginal också... Går det bort att köpa en fighter pga att den antagligen gått en del bakhjul?
Andra vanliga fel? laddregulatorn viskar en lite fågel, men den är väl ganska billig.

-Försäkring? Kör ni alla med if:s Hondaförsäkring? Fick betala 5700:- halv/helår för en -92:a. Ok, men inte jättebilligt. Något mer för gixxern. Är nyare modeller av hondan dyrare? (alltså, fortfarande gammelblade)

Där fick ni något att bita!:tummenupp
Har en polare som har en gickser 750 -97 och vi har kört en hel del ihop. Hondan har ett betydligt bättre vrid, händer en hel del redan vid 6000, medan sukan måste upp på 9-10000 innan den säger ifrån ordentligt. När vi har rejsat är jag alltid ngt före, men mkt marginellt. Personligen gillar när det händer lite direkt, är inte så förtjust i att varva som en tok. Just därför siktar jag på en SP-1 till nästa säsong :)

CBRDea skrev:
2518773 den snyggatse är:


Till salu för rätt pris...
Kan nog inte hålla med om att den e snyggast, men smaken är ju delad...
 
Last edited:

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900, XR600
Någon som har ett depåställ att rekommendera till en CBR900 -92:a?
 

Dr.Bike

Guest
#acke# skrev:
2519211 Någon som har ett depåställ att rekommendera till en CBR900 -92:a?

Njaeij, de flesta passar ju, det du behöver fundera över är väl snarast om du vill ha ett med fyra hjul (så du kan rulla hojen fram och tillbaka) eller ett med bara två (hojen blir där den står).

Själv funderar jag på bobiner så man kan lyfta med gafflar.
Det ställ jag har nu måste skos med nån typ av matta så det inte repar svingens utsida.
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
flipsyde skrev:
2518732 jobbigt att byta packboxar själv på en blade 97:a?? tips och råd vore mycket uppskattat!=)

Faktiskt inte så jobbigt. Knöligast är väl att man antingen måste ha ett depåstöd fram som lyfter i kronan eller använda spännband och hänga upp i den i taket.

En sak som jag hade lite problem med var att separera benen. I Haynes manualen står det tydligt: 'gently pry apart the legs. Do not use excessive force'. Efter att ha börjat mycket förskitigt kan jag säga att det krävs ganska mycket kraft för att få isär dom.

Ett självklart tips är att göra ett ben i taget så du inte blandar delarna i mellan benen. Lägg upp allt på en handuk el motsvarande så du har koll på hur det skall monteras tillbaka sen. Mät upp oljan noga. Det är viktigt att du får i lika mycket i varje ben. Har för mig att det är en flaska olja + lite till i varje ben.

Passa på att göra rent framfälgen, bromsskivor och eventuellt byta beläggen är när du ändå håller på!

Har du inte en Haynes manual så tycker jag att du skall skaffa en. Ovärdelig när man ska hålla på i garaget och inte är helt 100 på hur saker skall göras.
 

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
lysekil
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
någon som vet på rak arm ventil spelet på 919.
tänkte plocka ner hojen i vinter efter en lättare marksyning i början på veckan och kan ju lika gärna gå igenom den.:crash
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Fajjerblejd skrev:
2518537 Inte alls dum! Jefvel, du har ju nte orginalröv på din.. Vilken har du slängt på? Mkt jobb att byta bak va??
Bytte förra sommaren till en 954 röv. Har alltid tyckt att det är det snyggaste (hoj)röv som finns!!!

Det var lite jobb ja. Fick kapa isär alla fyra aluprofiler och vinkla ihop (smalare) och vinkla upp dem kraftigt...
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Perkidde skrev:
2487179 väntan har varit lång men nu är äntligen tråden här! :yoparty

så här ser min cbr ut för tillfället.. kan det bli vackrare?
det som ska göras i vinter är:
packboxbyte i gaffeln.
bromsklossar runt om.
fixa ny motorkåpa på vänster sida. (nån som har nån liggandes till en -96a?)
putsa, putsa och putsa lite till.
allmän service.
har funderingar på om man ska riva toppen och porta den lite.

jag har nog en som skulle passa till din hoj kolla i min anons så får du se
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40786
 

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
-99 Monster 900
Mikey skrev:
2520683 Bytte förra sommaren till en 954 röv. Har alltid tyckt att det är det snyggaste (hoj)röv som finns!!!

Det var lite jobb ja. Fick kapa isär alla fyra aluprofiler och vinkla ihop (smalare) och vinkla upp dem kraftigt...
Hmm, snyggt blev de iaf!
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
knutten10 skrev:
2518777 Sjukt konstigt. Jag har precis köpt en lika dan med exakt samma utrustning och färgsättning. Vad fick du ge för din och hur långt hade den gått. Väl servad och så vidare.


hehe nice. Jag gav typ 58 på firma för den, 3000mil fullservad med stämplar och allt. Går som en klocka. :yoparty

Vad gav du för din? nöjd så här långt? jag är grymmt nöjd med min :tummenupp Har dock bara kört 100 mil med den å säsongen är ju snart slut så det blir juh att ha ångest å torrgasa lite i vinter då :huvet

mvh aJo
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top