Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Halogen skrev:
2491503 Saxat från samma tråd: "En 10 år gammal sporthoj som är felkonstruerad så att inte hela motorn får olja".

Har någon lust att utveckla detta lite för en undrande amatör? Dr.Bike? :)

Jag har hört att det kan bli lågt oljetryck vid rullandestopies...alltså inget problem för mig...:rolleyes:
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag tycker att det är för lite bilder i den här tråden!

Så här är en bild på min gammla pärla...
 

Bifogat

  • min blade.jpg
    min blade.jpg
    21.9 KB · Visningar: 2,061

Dr.Bike

Guest
Nu hittade jag originalsajten för de chassiinställningar jag gjort, och som funkar kanon!
Kolla givetvis in själva grundsajten, dvs samma länk fast utan bjäfs efter .uk

Länken hittar du i mitt tidigare inlägg i denna tråd alldeles i början.
Ett inlägg med idel goa länkar till tips osv.

Obs Tips: Bokmärk upp DET inlägget som favorit.

Länk till inlägget:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2484888&postcount=15
 
Last edited:

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
Nån som har nått tips man kan göra i "styling" väg på en blade?

inte för mkt krafs utan nått som lyfter utseendet mm.

mvh
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
finns det vita blinkersglas att köpa?

har nån typ av mini blinkers bak iofs,, tror det är orginal fram
 

NeQu

drive it like ya stole it
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Mariestad
Hoj
99 suzuki gsxr 600
coolt med en cbr tråd!! har själv en 98 ... vad rödvarvar era 98:eek:r på ?? polaren har en 97:a som varvar betydligt mer än min... tror mitt stopp e på 10000 ... vore kul å jämföra=)
 

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
-99 Monster 900
Jag har slängt på en undertray, men då måste man ju såga i bettan, hade bara en fogsvans, kändes lite lustigt. Vita miniblinkers bak och vita infällda LED fram, sketa snyggt, orginalen va ju större än hela hojjen. Sen tonat kåpglas och eventuellt tonade strålkastare. Och en ensits på de... Kommer inte på mer just nu... kanske en hugger oxå.. Ska lägga in ett par bilder när jag mäktat med att fixa kameran.

NeQu skrev:
2494992 coolt med en cbr tråd!! har själv en 98 ... vad rödvarvar era 98:eek:r på ?? polaren har en 97:a som varvar betydligt mer än min... tror mitt stopp e på 10000 ... vore kul å jämföra=)
Har två nivåer rött på min 97a. Halvrött mellan 9000-11000 och sen helrött. Brukar iofs dra till 12000. När jag ändå skriver... Om jag drar min fullt i tvåan och släpper gasen (utan att koppla) så hackar den lite, svårt förklara men känns lite som små hugg me bromsen.. Någon idé? Äh, svårt å förklara
 
Last edited:

NeQu

drive it like ya stole it
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Mariestad
Hoj
99 suzuki gsxr 600
Fajjerblejd skrev:
2495010 Jag har slängt på en undertray, men då måste man ju såga i bettan, hade bara en fogsvans, kändes lite lustigt. Vita miniblinkers bak och vita infällda LED fram, sketa snyggt, orginalen va ju större än hela hojjen. Sen tonat kåpglas och eventuellt tonade strålkastare. Och en ensits på de... Kommer inte på mer just nu... kanske en hugger oxå.. Ska lägga in ett par bilder när jag mäktat med att fixa kameran.


Har två nivåer rött på min 97a. Halvrött mellan 9000-11000 och sen helrött. Brukar iofs dra till 12000. När jag ändå skriver... Om jag drar min fullt i tvåan och släpper gasen (utan att koppla) så hackar den lite, svårt förklara men känns lite som små hugg me bromsen.. Någon idé? Äh, svårt å förklara
fan min varvstoppar på 10000 ...ska de va så?? nån som vet va de kan va för fel??
 

spik

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Öckerö
Hoj
CBR 900rr 99,KTM 990sm
bild

Så här ser min:hojraket ut
 

Bifogat

  • garage[1].jpg
    garage[1].jpg
    49.3 KB · Visningar: 279

NeQu

drive it like ya stole it
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Mariestad
Hoj
99 suzuki gsxr 600
GizmoQuack skrev:
2494968 finns det vita blinkersglas att köpa?

har nån typ av mini blinkers bak iofs,, tror det är orginal fram

polaren har vita mini runt om.... själv har ja mörktonade mini runt om !!! tycker de ser riktigt bra ut.....
 

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
-99 Monster 900
spik skrev:
2495050 Så här ser min:hojraket ut
Ser ju riktigt bra ut! Va kör du för färg på ramen? Själv har jag rätt trista färger, röd vit svart lila, direkt hämtad från 80 talet. Har du gjort nåt motormässigt? Skulle gärna ha 10 15 hästar till.. några tips?
 

Dr.Bike

Guest
Fajjerblejd skrev:
2495091 Ser ju riktigt bra ut! Va kör du för färg på ramen? Själv har jag rätt trista färger, röd vit svart lila, direkt hämtad från 80 talet. Har du gjort nåt motormässigt? Skulle gärna ha 10 15 hästar till.. några tips?

Om du tragglar dig igenom tråden från början så har jag lite medicin mot för få hästar! ;)
 

spik

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Öckerö
Hoj
CBR 900rr 99,KTM 990sm
Fajjerblejd skrev:
2495091 Ser ju riktigt bra ut! Va kör du för färg på ramen? Själv har jag rätt trista färger, röd vit svart lila, direkt hämtad från 80 talet. Har du gjort nåt motormässigt? Skulle gärna ha 10 15 hästar till.. några tips?

Ramen är i sidenmattsvart pulverlack,Har inte gjort nåt med motorn än men de kanske kommer=) lite fler hk skulle ju inte skada.
 
Last edited:

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
-99 Monster 900
Dr.Bike skrev:
2495116 Om du tragglar dig igenom tråden från början så har jag lite medicin mot för få hästar! ;)
Lite för komplicerat för mig.. Dåligt med kunskap och inget lämpligt garage, men framförallt ingen tid.. Funderar på helsystem och KN-filter, bör väl ge ca 10 häst. Har ett Leo Vinci bolt on nu, tror ni det ger mer med ett helsystem eller är det marginellt?
 

Dr.Bike

Guest
Fajjerblejd skrev:
2495227 Lite för komplicerat för mig.. Dåligt med kunskap och inget lämpligt garage, men framförallt ingen tid.. Funderar på helsystem och KN-filter, bör väl ge ca 10 häst. Har ett Leo Vinci bolt on nu, tror ni det ger mer med ett helsystem eller är det marginellt?

Ger lite till, men jag skulle vilja säga marginellt.
Eller rättare: Vad ska du ha hojen till?
Banåka med mycket toppvarv så är det ju ok med ett helsystem, men på gata... njaaa.
Skickar du i ett Kåå å Enn så bör du iaf bestycka om. Det behövs ju redan med ett slip-on.
Bestycka om är lätt!
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Fajjerblejd skrev:
2495227 Lite för komplicerat för mig.. Dåligt med kunskap och inget lämpligt garage, men framförallt ingen tid.. Funderar på helsystem och KN-filter, bör väl ge ca 10 häst. Har ett Leo Vinci bolt on nu, tror ni det ger mer med ett helsystem eller är det marginellt?

Det finns inga genvägar till det pärfekta ljudet (Citat Farbror Barbro)

Att skruva på slipånn och Kåenn filter ger inga hästar.
Snarare tvärtom.

Att justera in grejjorn i bänk ger hästar...

Köp inte saker och skruva på och klistra klistermären som ni hittar i lådorna likt en kompis till mig... :rolleyes:
För att sen åka gata upp och gata ner för att konstatera att den går som fan för att den ylar som en stucken gris...
Sen upptäcka att fan den svackar lite på mitten varvet för att sparka iväg på topp...
Men fan vad den går!!!

Det som hänt är att hojen andas öppnare och får för lite soppa...
Som tidigare nämts så får den redan lite för lite.
Och detta förvärrar situationen med sämre effekt och risk att bränna avgasventiler.

Gör rätt från början...
Åk alltid till en bromsbänk för justering när det moddats i maskineriet...

Hoppla!
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
jaha då har man skaffat sig en blade då :yoparty :tuttar

rätt nöjd är man ju :banana måste man ju fira ikväll :fyllisar
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top