Metanol samt överladdat

Pickles

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Karlstad/sthlm
Hoj
Suz
Är det någon som vet vilket tändsystem som krävs för att köra Turbo,Kompressor och metanol som bränsle? Magnet tändning vet jag fungerar men ca: 25000:- för ett komplett system, har provat dyna 4000 men det funkar ej.

Mvh: TurboTompa
 

Pickles

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Karlstad/sthlm
Hoj
Suz
..de va min bror som undrade... vi lånade ut Vårt dyna 4000(gamla) till sune då han hade problem , men tydligen fick han den inte att fungera ändå, pratade med raymond på dyna 99 då jag köpte mitt system...om jag kommer ihåg rätt så har jag för mig att de åkte med 4000 i usa å turbo/metanol
har ej pratat med sune om hans uppsättning men skall väll hämta tillbaka dyna snart och höra vad han har att säja ett problem som jag tror han kan ha e taski me amp´s så fort han bygger laddtryck så slocknar den tror han började med 07-08 i laddtryck....

Pickles
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Blå spolar funkar definitivt upp till en effektiv kompression om 17:1, med 8:1 i grundkompression motsvarar det över 2 Bar. Datalogger är nästan enda sättet att felsöka med om man inte kör i bänk och kan koppla in större externa batterier.
 

Busablixten

Hojåkare
Gick med
20 Jul 2006
Ort
I garaget
Hoj
2006
Pickles skrev:
2483907 ..de va min bror som undrade... vi lånade ut Vårt dyna 4000(gamla) till sune då han hade problem , men tydligen fick han den inte att fungera ändå, pratade med raymond på dyna 99 då jag köpte mitt system...om jag kommer ihåg rätt så har jag för mig att de åkte med 4000 i usa å turbo/metanol
har ej pratat med sune om hans uppsättning men skall väll hämta tillbaka dyna snart och höra vad han har att säja ett problem som jag tror han kan ha e taski me amp´s så fort han bygger laddtryck så slocknar den tror han började med 07-08 i laddtryck....

Pickles

Sune fick igång tändningen för ett tag sedan
Bågen bygger nu laddtryck och tändningen funkar,,,:)
Jag fick hålla i laddtrycksmätarn :yoparty
 

Pickles

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Karlstad/sthlm
Hoj
Suz
Vad va det som va fel? Vilket tändsystem användes när ni fick igång den?

Mvh: Tompa Ps: Ringer Sune i veckan som kommer....
 

Busablixten

Hojåkare
Gick med
20 Jul 2006
Ort
I garaget
Hoj
2006
Pickles skrev:
2501860 Vad va det som va fel? Vilket tändsystem användes när ni fick igång den?

Mvh: Tompa Ps: Ringer Sune i veckan som kommer....

Sune satte fast fördelarhuset med 2st provisoriska plastblock och byggde om en rotor.

innan så hoppade gnistan lite överallt och rotorn paja hela tiden.

När jag va där så var det första testet och bågen verkade ,,enligt Sune fungera som den ska.:Bugar
 

Dragsune

dragsune
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funnybike
Dyna 4000 orkade inte med att hålla stiften vid liv när jag fetta på ordentligt och det börja ge laddtryck. Dynan ger 60 mj i tändenergi och MSD 10 som ger 700 mj och problemet var att gnistan hoppa runt till fördelaraxeln när den byggde laddtryck. Jag isolerade strömfördelaren och nu laddar jag 1,2 kg i garaget utan problem.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top