Fyra år på Sturup Raceway ( gamla bilder från 2002 )

Canoly

Guest
Det har hänt en del på och med Sturup sedan vi började åka hoj 2002.
Kunde inte låta bli att länka denna tråd till nostalgi för dom som var med och kanske lite kul för dom nya att se gamla kändisar på gamla hojar.

Du kommer bl.a att få se:

Kurvmakaren
Json
Grodögat
Metallgutten
Xenomorf
Talpai
Grandmaster
KetogaN
m.fl.

http://www.bikeproject.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=266
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
goa bilder ser lite annorlunda ut ser osså en del bilder på lite äldre kawa då kanske man kan väcka lite nostalgikänslor till våren när jag kommer med min "nya" :)
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
En bild som visar Robz i ett tidigt skede.
Helsicke vad han körde redan då.... på en TL 1000 S..
mc_tur_003.jpg


Då och då fick man till det i den därade depå-hårnålen...


om37_015.jpg
 
Last edited:

Robz

Guest
Kul tråd...! Metallis brutal-lägg - o Keto som körde Cross/Motard-stil, innan han kopierade Metallis brutala nedlägg (se Ketos Avatar). :D

Tack Kurvis för en bild jag inte ens kommer ihåg :tummenupp
TL:n gick faktiskt lika friskt (eller tröttsamt på rakorna) som Millen, men den senare har heeeelt annan stabilitet när det svänger :yoparty
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Vad avundsjuk man blir på er som varit med från början..., ni har ju haft roligt så mycket längre än mig...:gråta


Kurvmakaren skrev:
2477936 Detta var banans sträckning då Canoly tog bilderna...


srw2002_10_10.jpg

Inte för att där e något direkt ställe att vila på i nuvarande sträckningen..., men den gamla fanns där definitivt inga ställen alls...:D

Robz skrev:
2478029TL:n gick faktiskt lika friskt (eller tröttsamt på rakorna) som Millen, men den senare har heeeelt annan stabilitet när det svänger :yoparty

Hur blev Millen efter sänkningen av framgaffeln???
 
Last edited:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..

Robz

Guest
KetogaN skrev:
2478444 http://silverstolpe.homeip.net/gallery/displayimage.php?album=20&pos=9

Denna bilden är från samma år, jag vet inte varför jag sitter upp i damma böjjen på den bilden. Det var en ett försök att bli med i TIBA (för er som kommer ihåg det)
Det var ju den jag menade :pannkyss - trodde det var året efter... snabb var du iaf! ...o wheelade á lá VV - tror t o m Swappe hade en bild när du hoppar ut på vägen 2m över marken :D

EDIT:
*Superlight* skrev:
2478242 ...Hur blev Millen efter sänkningen av framgaffeln???
(Sänkning av kronan eller höjning av gaffeln :7peta) Nervösare och med sämre markfrigång - alltså mer spännande :D

EDIT2:
Canoly kavalkad (Alex skyldig till Stoppiebilden) av undertecknad från 2003
 

Bifogat

  • Robz_totL.jpg
    Robz_totL.jpg
    137.8 KB · Visningar: 84
Last edited:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Robz skrev:
2478494 Det var ju den jag menade :pannkyss - trodde det var året efter... snabb var du iaf! ...o wheelade á lá VV - tror t o m Swappe hade en bild när du hoppar ut på vägen 2m över marken :D

HAhaha.. ja det stämmer.. synd att man inte har nån film från banan, jag filmade alla andra, det enda jag har är denna snutten från knutstorp där jag kör om diablo (oxå 2003).

www.ketogan.com/KetogaN_kor_om.wmv
 

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där onsdagsgasset passerar
Hoj
uhm.. ingen!
Ja shit vilka tider det var..

Robz pressade verkligen skiten ur TL:n... För att inte tala om Metallis horizontalläge i bakrakan/kruvan :yoparty

Förresten, någon som ha nå info om Benja? Sista jag hörde av honom var för några år sedan då han skulle till staterna för att bli helikopterpilot?!


/Thompa, då på en SV650S me knäskrap efter Ketogans tips :tummenupp :D
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Swappe skrev:
2478529 Ja shit vilka tider det var..

Robz pressade verkligen skiten ur TL:n... För att inte tala om Metallis horizontalläge i bakrakan/kruvan :yoparty

Förresten, någon som ha nå info om Benja? Sista jag hörde av honom var för några år sedan då han skulle till staterna för att bli helikopterpilot?!


/Thompa, då på en SV650S me knäskrap efter Ketogans tips :tummenupp :D

Benja blev aldrig helikopterpilot, han bor på Klostergården med sin fru och sin lilla son som snart är ett år om jag inte minns fel.

Kolla den här filmen från Sturup som jag gjorde.. där ser man lite hur det såg ut, och vem som körde på den tiden..

www.ketogan.com/KetogaN_SummerFun.wmv
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
*Superlight* skrev:
2478242 Vad avundsjuk man blir på er som varit med från början..., ni har ju haft roligt så mycket längre än mig...:gråta

Inte för att där e något direkt ställe att vila på i nuvarande sträckningen..., men den gamla fanns där definitivt inga ställen alls...:D
Så såg den ut ja. Satan var tajt den var. OCh vad nära det var till räckena! Softfencen både vid gamla depån och vid den tvära vänstern som inte längre finns kvar, var söndriga för att folks fotpinnar hakade i och rev sönder plasten. Var det inte Keto som flög över räcket, in i depån under ett mopperace :D
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Ha ha, vilka tider!
Kul att nån minns, känns som så länge sen. Swappe, som K säger så är jag kvar i Lund, fast i familjeliv. Jag klagar inte, men jag kom inte iväg till FL när jag skulle. Har dock kvar min plats där, kanske nån gång så småningom...
Nu har jag en YZ125 med motardhjul som står och dammar. Har crosshjulen till den också om nån är sugen?


Swappe skrev:
2478529 Ja shit vilka tider det var..

Robz pressade verkligen skiten ur TL:n... För att inte tala om Metallis horizontalläge i bakrakan/kruvan :yoparty

Förresten, någon som ha nå info om Benja? Sista jag hörde av honom var för några år sedan då han skulle till staterna för att bli helikopterpilot?!


/Thompa, då på en SV650S me knäskrap efter Ketogans tips :tummenupp :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Snygg körstil hade man :yoparty
 

Bifogat

  • sturup 03.jpg
    sturup 03.jpg
    40.9 KB · Visningar: 80

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Robz skrev:
2478494 Det var ju den jag menade :pannkyss - trodde det var året efter... snabb var du iaf! ...o wheelade á lá VV - tror t o m Swappe hade en bild när du hoppar ut på vägen 2m över marken :D

EDIT:

(Sänkning av kronan eller höjning av gaffeln :7peta) Nervösare och med sämre markfrigång - alltså mer spännande :D

EDIT2:
Canoly kavalkad (Alex skyldig till Stoppiebilden) av undertecknad från 2003

Jaja :fatta! ,hur mycket sänkte du den då..., allt vad det gick eller...:hihi

Bingo skrev:
2478613 Snygg körstil hade man :yoparty

Som värsta burkslaven :D

Bingo skrev:
2478580 Så såg den ut ja. Satan var tajt den var. OCh vad nära det var till räckena! Softfencen både vid gamla depån och vid den tvära vänstern som inte längre finns kvar, var söndriga för att folks fotpinnar hakade i och rev sönder plasten. Var det inte Keto som flög över räcket, in i depån under ett mopperace :D

Hehe, o tänk ännu längre tillbaka när muren stod efter knycken i nerförsbacken..., många som satte sina bilar i den på den tiden jag körde bilrace :näsblod
 
Last edited:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Bingo skrev:
2478580Var det inte Keto som flög över räcket, in i depån under ett mopperace :D

Guilty!
Gaffeln läckte ner på bromsskivan som var ganska dålig från början, när jag bröt ner den så tänkte jag bromsa på väg in i svängen men det fanns inte ett uns av friktion kvar så den saktade inte ner alls varpå jag vid smällen mot depåräcket hoppade/flög över och landade i depån.. :D

Men så lyckades jag oxå knäskrapa med skiten innan incidenten.

Känner ni igen Repsol-monstret?
900_0068.jpg
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Fick rota lite i arkiven o då hittade jag en del...


benja_3.jpg

Benja!!
Fotot är Canolys

ketogan_copy3.jpg

Ketogan hittade ibland på dom mest mystiska saker...
Fotot är Canolys

lasseb_2.jpg

LasseB
Fotot är Canolys
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
sex_p.jpg

Så här såg Dammaböjen ut 2002
Foto Canoly

3.jpg

Mavve originalet. Inte riktigt lika snabb som i sina fantasier... :tungan
Spana in GSXR1100Rs min. Nu har han hittat på nåt dumt igen...
Foto Grodögat

samling_1.jpg

Innan föreningen så samlades vi på Statoil. Jane är lika koncentrerad som alltid :)
Foto: Canoly

samling_2.jpg

Förr i tiden hölls genomgångarna av en liten parvel i keps. Jag vet inte alls vem det kan vara Hans. :D
Nuförtiden är det mer ordning på torpet :tungan
Canoly står för fotot.

fil1635.jpg

Här var hon inte gammal. Nicole - uppfödd i depån. :D
 
Last edited:

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Det är gamla minnen det...


När vi var fullt gäng så fyllde vi den gamla bandepån och då var vi någonstans runt 30 pers. Idag är vi 75.
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
CorbenDallas skrev:
Ketogan hittade ibland på dom mest mystiska saker...
Fotot är Canolys

hmm.. snygg baksida. :)
Två saker skrämmer mig lite.
1. Att Canoly tog bilden.
2. Att Corben sparat den i sitt "arkiv" i 3år. :va

Anyways, good times!

/Karl
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top