Lundgrens CRM projekt

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
prulle skrev:
2484210 Reckomenderar starkt att blästra innan så han ser om de behövs..


Gött, då får ja väll la fixa de då.

Om han nu har repor som är 1-5mm så kan man väll inte behöva blästra för att se om som är stora? 5mm är jävligt stort skulle jag då säga.
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Vad ska du köpa för framlyse till den? jag tycker twin var snyggt :tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Saabmosare skrev:
2484239 Om han nu har repor som är 1-5mm så kan man väll inte behöva blästra för att se om som är stora? 5mm är jävligt stort skulle jag då säga.
Precis därför tror jag inte dom är 5 mm.. och är dom det får han väll få det svetsat om han har någon polare som kan göra det med tigen i skolan eller något.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Linkan: Det blir en acerbis cyklops.

Det blev en omtalad fråga deta om topplocket men mätte lite närmare nu, den djupast mäter 3,5 mm och de ävriga ligger runt 1,5 mm. Men detta spelar ingen roll för det topplocket och cylindern kommer inte att användas ändå ;)
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Lundgren skrev:
2484409 Linkan: Det blir en acerbis cyklops.

Det blev en omtalad fråga deta om topplocket men mätte lite närmare nu, den djupast mäter 3,5 mm och de ävriga ligger runt 1,5 mm. Men detta spelar ingen roll för det topplocket och cylindern kommer inte att användas ändå ;)


Hur som hällst så skulle jag satt de i fräsen sen sålt de om du inte ska använda de.
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Lundgren skrev:
2484409 Linkan: Det blir en acerbis cyklops.



Okej blir intressant att se om det blir snyggt.. ska du ha kvar hastighetsmätarn och det?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Linkan_Dt125r skrev:
2485052
Lundgren skrev:
2484409 Linkan: Det blir en acerbis cyklops.



Okej blir intressant att se om det blir snyggt.. ska du ha kvar hastighetsmätarn och det?
Nej. Blir en helt ny instrumentpanel, antingen en egenbyggd eller köpa en annan, beror på hur snäll :tomten är.
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Lundgren skrev:
2485057
Linkan_Dt125r skrev:
2485052
Nej. Blir en helt ny instrumentpanel, antingen en egenbyggd eller köpa en annan, beror på hur snäll :tomten är.

okey.. för jag har sett en DT som hade twin med mätarna kvar och det såg sjukt ut.. och så har jag sett en utan mätarna, det var snyggt :tummenupp

ska du sätta mindre mätare så att lyset passar bättre och snyggare eller?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Linkan_Dt125r skrev:
2485073
Lundgren skrev:
2485057

okey.. för jag har sett en DT som hade twin med mätarna kvar och det såg sjukt ut.. och så har jag sett en utan mätarna, det var snyggt :tummenupp

ska du sätta mindre mätare så att lyset passar bättre och snyggare eller?
Ja. mycket mindre så att jag får in lampan mot gafflarna.
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Jag funderar på att styla min DT i vinter också :tomten om man nu har pengar och tillåtelse.. hade tänkte byta framlyse, framskärm, blinkers, baklyse, bakskärm.. vad ska jag ha för framlyse, hade tänkte twin först men jag vill veta vad andra tycker också? lundgren verkar ju vara expert :tummenupp

Ledsen att jag lånar din tråd men jag orkar inte starta en ny :)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Linkan_Dt125r skrev:
2485196 Jag funderar på att styla min DT i vinter också :tomten om man nu har pengar och tillåtelse.. hade tänkte byta framlyse, framskärm, blinkers, baklyse, bakskärm.. vad ska jag ha för framlyse, hade tänkte twin först men jag vill veta vad andra tycker också? lundgren verkar ju vara expert :tummenupp

Ledsen att jag lånar din tråd men jag orkar inte starta en ny :)
Jag är långt ifrån expert :D Men jag tycker twin är underskattad, dock har många MF skaffat den men jag tycker helt klart at den är snygg. Enkel men ändå rätt snygg. Dock lyser den kanske inte så där väldans bra samt att den drar en jävla massa ström :näsblod Den enbart tömmer mitt batteri på 1,5h ungefär, men så är det bara ett 3A batteri. Vet inte vad det är på dt:n Men så har jag upptäckt att den inte laddar som den skall. Troligtvis svänghjulet, började i samband med det.
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Lundgren skrev:
2485258 Jag är långt ifrån expert :D Men jag tycker twin är underskattad, dock har många MF skaffat den men jag tycker helt klart at den är snygg. Enkel men ändå rätt snygg. Dock lyser den kanske inte så där väldans bra samt att den drar en jävla massa ström :näsblod Den enbart tömmer mitt batteri på 1,5h ungefär, men så är det bara ett 3A batteri. Vet inte vad det är på dt:n Men så har jag upptäckt att den inte laddar som den skall. Troligtvis svänghjulet, började i samband med det.

Okej.. får hoppas att den inte drar lika mkt ström på min då om jag skaffar det :rolleyes:
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Linkan_Dt125r skrev:
2485261 Okej.. får hoppas att den inte drar lika mkt ström på min då om jag skaffar det :rolleyes:
Men din laddning fungerar troligtvis och då behöver du inte oroa dig :tummenupp
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Lundgren skrev:
2485275 Men din laddning fungerar troligtvis och då behöver du inte oroa dig :tummenupp

Låter ju bra :tummenupp ska nog ta bort mätarna då också.. de ser ju förjävligt ut med mätarna kvar.. man kanske skulle ta o stoppa cykelmätare
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top