Lundgrens CRM projekt

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ja gör det så får vi höra sen.

Jag gillar personligen att du hållit dig ifrån helsvart som tydligen de flesta absolut ska ha, jag börjar tröttna på det när det gäller sånna här byggen.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
åååååh. redan klar?


vad var det vi sa om deadline? julafton 2007? Min försening på 5 månader känns ganska ok jämfört med dina nästan 3 år ;)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Den kan ha stått så länge att lamellerna svullnat med.

Nåja jag trode det skulle komma nån form av rapport om det hela, hur det kändes, och hur den gick, jag inser ju att det här inte är nån monsterhoj på nåt sätt men jag tycker om nån form av avslut där man erkänner hur det blev när eländet gick.

Själv är jag inget för kryddade siffror och annat strunt.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Oj glömde skriva här.

Efter första provturen så var det duktigt med kopplingsslir. Detta justerades dock idag och nu går den precis som den skall. Faktiskt en rolig hoj trots att den inte är så vass som de man numera blivit van vid. Tänkte köra en liten tur imorn på en 2 mil, återuppliva lite gammla minnen. :)

åååååh. redan klar?


vad var det vi sa om deadline? julafton 2007? Min försening på 5 månader känns ganska ok jämfört med dina nästan 3 år ;)
Nu skall du vara tyst. :tungan
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Vad får du upp en gamla kämpen i för fart?

Jag antar att du har nån annan form av hastightesmätare än original som ju drivs av framhjulet.

Eller varvar den med typ origianaldrevning ur på högsta växeln vilket min inte lätt gjorde.

Det här rör sig ju om mindre hjul så det går sktare i förhållande till originalhjulen rent krasst sett.

Jag räknade ut att med originalhjul på originalmätaren så skule min göra 145 knyck id 11tusen varv, men jag har växt en del sen mina 16 års dagar och trots rätt snälla hjul så blev det bara en plågat ta få den att dra på 6an.

Så jag föredrog att den gick att köra på 6an vilket innebar en neddervning til 13T i fram och då bålar den ur i 135 på mätaren, kanske någar knutar til i medvind och bar förhållanden, men det är det hela.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Vad får du upp en gamla kämpen i för fart?

Jag antar att du har nån annan form av hastightesmätare än original som ju drivs av framhjulet.

Eller varvar den med typ origianaldrevning ur på högsta växeln vilket min inte lätt gjorde.

Det här rör sig ju om mindre hjul så det går sktare i förhållande till originalhjulen rent krasst sett.

Jag räknade ut att med originalhjul på originalmätaren så skule min göra 145 knyck id 11tusen varv, men jag har växt en del sen mina 16 års dagar och trots rätt snälla hjul så blev det bara en plågat ta få den att dra på 6an.

Så jag föredrog att den gick att köra på 6an vilket innebar en neddervning til 13T i fram och då bålar den ur i 135 på mätaren, kanske någar knutar til i medvind och bar förhållanden, men det är det hela.

synd att du gjorde din lilla matematiska kalkyl helt i onödan. han kör ett helt annat mätarhus som drivs digitalt. bara mäta omkretsen på framhjulet och knappa in.


snälla lär dig stava så man förstår vad du vill få sagt. du låter sjukt dryg i alla dina inlägg. det stör mig.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
cykeldatorer har visat sig inte varit de fantastiska maskiner de en gång i tiden troddes vara, de är inte bättre än vilken digital mätning som helst egentligen.

Men mätarfart var ju det man gick efter på min tid, vad annars fanns det då, inte GPS iaf.

Visst jag kanske stavar illa, men i övrigt skiter jag i om du tycker jag låter dryg, det är väl som jag är antar jag och jag känner inte dig på nåt sätt och har inge önskan för det heller.

Så klaga till modar osv om det inte passar.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Vet inte vad den toppar nu. 120 kanske. Kör med 13/40 just nu men har även ett 45 drev liggandes samt ett 14. Kör med en Vapor mätare som naturligtvis mäter digitalt och stämmer med GPS ganska exakt. Hellre lägre toppfart och snabbare dit. :tungan Roligare körning då. :)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Visst jag kanske stavar illa, men i övrigt skiter jag i om du tycker jag låter dryg, det är väl som jag är antar jag och jag känner inte dig på nåt sätt och har inge önskan för det heller.

Så klaga till modar osv om det inte passar.

Varför ens skriva i tråden om din avsikt är att provocera och vara dryg, killen har byggt ihop sin gamla 125a dvs en byggtråd, är du avis eller vad är problemet?
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Varför ens skriva i tråden om din avsikt är att provocera och vara dryg, killen har byggt ihop sin gamla 125a dvs en byggtråd, är du avis eller vad är problemet?

Tycker stämningen har blivit lite gnällig men du behöver inte trappa upp det, säger till både tapper, silwer och dig:

Trappa ner, ni bajskastar just nu alla tre mer än vad aftonbladet gör :rolleyes:

Skitsamma om silwer stavar illa, han har aldrig varit noggrann med stavningen och de är ingen ide att irritera sig på tapper för han är bara som han brukar. :glömdet








:krama
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Riktigt snyggt blev det! Allt flyter ihop snyggt och det syns verkligen att du inte fuskat med detaljerna.

Med tanke på att detta projektet pågick redan när vi var ute och brände 125:a för 5-6 år sedan så får man väl anse att du haft tid på dig att få den som du vill. :hihi
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tycker stämningen har blivit lite gnällig men du behöver inte trappa upp det, säger till både tapper, silwer och dig:

Trappa ner, ni bajskastar just nu alla tre mer än vad aftonbladet gör :rolleyes:

Skitsamma om silwer stavar illa, han har aldrig varit noggrann med stavningen och de är ingen ide att irritera sig på tapper för han är bara som han brukar. :glömdet


:krama

Det var silwer jag syftade på!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Riktigt snyggt blev det! Allt flyter ihop snyggt och det syns verkligen att du inte fuskat med detaljerna.

Med tanke på att detta projektet pågick redan när vi var ute och brände 125:a för 5-6 år sedan så får man väl anse att du haft tid på dig att få den som du vill. :hihi
Och ändå är jag inte nöjd. :rolleyes:

Men jag har lärt mig extremt mycket till nya projekt. :)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Saken är att jag inte attackerad killen som startat tråden alls, jag har skrivit tat jag gillade hans bygge, den färgsättning han valt.

Sen bara hux flux dyker det upp några som ska försvarar honom som att han inte kan skriva själv, ingen har ju varit negativ till honom, varför kände ni att han inte klarade av att skriva sina egna inlägg?

Så för att förtydliga, jag gillar bygget, jag är kanske inte en av de tuffingar som vissa tillhör och som bestämmer hur det ska gå till.

Jag gillar bygget helt enkelt och jag hajar at det finns större hojar osv, men nu är det här en avdelning just för 125or så inse att frågorna kommer vara om sånt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top