NEJ nu jävlar!

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Jag har nu fått hem mina varor från mohlins, men det fattades styrändar och ett par mini blinkers i min order, pga att dom var slut på lagret! Och jag har inte blivit informerad om detta förns jag läste det i följesedeln:mad:
I deras avtal står det klart o tydligt att man ska bli det!
Nu måste jag betala frakt o vänta ännu mer igen!
Hade jag vetat det innan så hade jag ju beställt någon annan stans:argpådato
Min fråga, vad har jag o säga till om om dom nu skulle käfta imot?:p
Och inte skicka resterande varor fraktfritt?

I övrigt så var giannelit jävligt snyggt, o dom blinkersna ja fick:p

/Dawoos
 
Last edited:

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
DaWoos skrev:
2474567 Jag har nu fått hem mina varor från mohlins, men det fattades styrändar och ett par mini blinkers i min order, pga att dom var slut på lagret! Och jag har inte blivit informerad om detta förns jag läste det i följesedeln:mad:
I deras avtal står det klart o tydligt att man ska bli det!
Nu måste jag betala frakt o vänta ännu mer igen!
Hade jag vetat det innan så hade jag ju beställt någon annan stans:argpådato
Min fråga, vad har jag o säga till om om dom nu skulle käfta imot?:p
Och inte skicka resterande varor fraktfritt?

I övrigt så var giannelit jävligt snyggt, o dom blinkersna ja fick:p

/Dawoos

När jag beställde från Mohlins fick inte jag heller med ett par blinkers jag hade beställt, men eftersom dom inte stog med i betalningen så orkade jag inte bry mej och sparade pengarna istlt :tungan
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
_Nille_ skrev:
2474610 När jag beställde från Mohlins fick inte jag heller med ett par blinkers jag hade beställt, men eftersom dom inte stog med i betalningen så orkade jag inte bry mej och sparade pengarna istlt :tungan

ja samma för mig, men kul o ha olika blinkers???? helvete heller säger jag:mad:
plus att jag verkligen måste ha nya styrändar (högra är rejält skrapad)
 

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Fs650 -04
DaWoos skrev:
2474684 ja samma för mig, men kul o ha olika blinkers???? helvete heller säger jag:mad:
plus att jag verkligen måste ha nya styrändar (högra är rejält skrapad)

beställde drivpaket o-ring, vad får man? jo en vanlig kedja :rolleyes: tjatade lite via mail å då skrev dom:

"Detta är rätt produkt ni har fått. Vi fick ett följebrev med där leverantören ursäktade sig för att det inte var packat i rätt, snyggare, förpackningar."

Syns ganska tydilgt att de inte är den kedjan...:rolleyes:
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
DaWoos skrev:
2474684 ja samma för mig, men kul o ha olika blinkers???? helvete heller säger jag:mad:
plus att jag verkligen måste ha nya styrändar (högra är rejält skrapad)

Jag kör på olika blinkers.. :tungan får fan duga, dom på Eurowheels måste vara dumma i huvet, för när jag var å kolla på hojen var en blinkersen av.. Men det sa dom att dom skulle fixxa.. Sen när jag vart å hämtat den å lastar av den hemma ser det lite konstigt ut, vad har dom gjort, jo satt dit en blinkers som var hälften så lång som den andra :tomten Hade glömt bort att dom skulle byta den, å så var man väll så uppsluckad av stunden att få hämta en mysig Moppo så att jag glömde bort att kolla det :tungan :rolleyes: :huvet
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
lerqa skrev:
2474722 beställde drivpaket o-ring, vad får man? jo en vanlig kedja :rolleyes: tjatade lite via mail å då skrev dom:

"Detta är rätt produkt ni har fått. Vi fick ett följebrev med där leverantören ursäktade sig för att det inte var packat i rätt, snyggare, förpackningar."

Syns ganska tydilgt att de inte är den kedjan...:rolleyes:
Men vad helvete eller :huvet Hur dum tror de att man är om man inte ser skillnad på en o-rings kedja och en vanlig :huvet
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
_Nille_ skrev:
2475548 Jag kör på olika blinkers.. :tungan får fan duga, dom på Eurowheels måste vara dumma i huvet, för när jag var å kolla på hojen var en blinkersen av.. Men det sa dom att dom skulle fixxa.. Sen när jag vart å hämtat den å lastar av den hemma ser det lite konstigt ut, vad har dom gjort, jo satt dit en blinkers som var hälften så lång som den andra :tomten Hade glömt bort att dom skulle byta den, å så var man väll så uppsluckad av stunden att få hämta en mysig Moppo så att jag glömde bort att kolla det :tungan :rolleyes: :huvet

ash, skit i blinkers. Kör med dt'n utan blinkers, EmCom med. Det är väl tillomed lagligt, bara att man slänger ut handen åt det hållet man ska åt(om man orkar)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
NiklasL skrev:
2476208 ash, skit i blinkers. Kör med dt'n utan blinkers, EmCom med. Det är väl tillomed lagligt, bara att man slänger ut handen åt det hållet man ska åt(om man orkar)
Stämmer
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Lundgren skrev:
2476214 Stämmer

Är det alltid lagligt utan blinkers?
Gäller detta både fram och bak?
anledningen till att jag tvekar lite är att dem kollar funktionen på blinkers på besiktning (eller?) och likaså borde ju "mörktonade" blinkers/icke e-märkta också vara lagliga i så fall..?!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
cybertron skrev:
2476254 Är det alltid lagligt utan blinkers?
Gäller detta både fram och bak?
anledningen till att jag tvekar lite är att dem kollar funktionen på blinkers på besiktning (eller?) och likaså borde ju "mörktonade" blinkers/icke e-märkta också vara lagliga i så fall..?!
Ja jag tror det. Du behöver endast signalera att du skall svänga åt något håll. Jobbigare om du skall vifta med armarna dock :hihi Och mindre säkert för ens egen del.
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Lundgren skrev:
2476260 Ja jag tror det. Du behöver endast signalera att du skall svänga åt något håll. Jobbigare om du skall vifta med armarna dock :hihi Och mindre säkert för ens egen del.

i lagen står det att måste ha ett minsta avstånd mellan blinkrarna.

nej jag tror inte ett dugg på att det räcker med att signalera med handen.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Gondala skrev:
2476536 i lagen står det att måste ha ett minsta avstånd mellan blinkrarna.

nej jag tror inte ett dugg på att det räcker med att signalera med handen.
Nu när du säjer det så:va

Jag hade otur när jag tänkte okej:tungan
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Lundgren skrev:
2476544 Nu när du säjer det så:va

Jag hade otur när jag tänkte okej:tungan


Om blinkersen är ur funktion så får du andvända armarna för att visa när du ska svänga.

Men jag tror att blinkers måste sitta på MC'n, Och du kommer inte klara dig ur besiktningen utan blinkers :)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Tozerd skrev:
2476989 Om blinkersen är ur funktion så får du andvända armarna för att visa när du ska svänga.

Men jag tror att blinkers måste sitta på MC'n, Och du kommer inte klara dig ur besiktningen utan blinkers :)
Så är det ja.
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
son niklas säger.. kör utan.. men ja tror inte att det är godkännt på besiktningen.. men men , syd för dig me delarna.. jävla skit när man bäställer på internet.

fick min YZ framstängka igår.. fan va snyggt det kommer bli :bananna
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Mr EmCom skrev:
2478239 son niklas säger.. kör utan.. men ja tror inte att det är godkännt på besiktningen.. men men , syd för dig me delarna.. jävla skit när man bäställer på internet.

fick min YZ framstängka igår.. fan va snyggt det kommer bli :bananna
Skulle du inte sälga dt:n?:va
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top