Tagen av Farbror blå!

BigAir

******
Gick med
13 Jun 2006
Ort
där ute
Hoj
husky
Tog en sväng med hojen igårkväll, visste att det var mycket poliser i farten pga av en misshandel natten innan som utlöstes pga av högljudda mopeder.

Så körde sakta, låg i 35 km/h och krypkörde lungt och såklart står där en polis på en busshållplats och vinkar in mig, ser att det är grannpolisen så ingen idé att smita, han vet vem jag är!

Svänger in och tar det lungt, han frågar vad detta är för fordon och jag drar till med en "vit" lögn.

Jag säger att det är en prima EU-moped av årsmodell -04.
Han frågar hur fort den går och jag svarar att tyvärr lite över 45 km/h, har faktiskt varit uppe i 51 med medvind säger jag till han och håller på att börja gapskratta, villket resten av killarna som står bredvid också nästan gör, men vi lyckas hålla oss.

Han säger att med 51 km/h klarar jag mig, tack för att du stannade, du kan fara vidare.
Jag åker iväg på låga varv i 10 km/h, men efter några hundra meter inser konstapeln hur blåst han blivit och sätter efter.
Hinner inte ikapp men efter några minuter är han hemma hos mig, och då fanns inte så mycket mer att göra :rolleyes:
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Varför smita från snuten om du inget gjort?
Eller har du inte kortet?

Snuten såg antagligen skattemärket på regskylten skulle jag tro..

Vad får detta för påföljder nu då?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Haha kul att förlarara för morsan varför grannen va hemma hos en..
 

BigAir

******
Gick med
13 Jun 2006
Ort
där ute
Hoj
husky
Ja, det glömde jag: Varför jag ljög om att det var en EU-moped var för att jag tyvärr är 15 år, och såklart har jag inte kunnat ta något kort då heller.
Enda kortet jag hade med mig var mitt gamla EU förarbevis :yoparty

Hade 2 alternativ efter detta, 5000 kr i böter, + beslagtaget fordon eller så skulle jag ordna så fordonet "försvann" så kunde vi glömma det här.
Så den får nog ta en liten semester hos farmor ett tag..

Dock pratade jag med en annan polis idag, som sa till mig att han ljugit för mig. Han tyckte 1200 kr var rimligt, och dom kunde inte heller beslagta fordonet.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
BigAir skrev:
2469871 Ja, det höll ju ett tag ialafall :pannkyss
Snart får jag börja med kortet ialafall :)
Skulle inte ta 1200 i böter.. För det är massa annat skit också om du har otur.

Tänker inte säga att det är pukat att köra utan kort men det är det och man får stå sitt kast.
 

BigAir

******
Gick med
13 Jun 2006
Ort
där ute
Hoj
husky
En trimmad moped klassas som en motorcykel och då oregistrerad, min var ialafall en registrerad mc, och lite måste man ju tjuvtesta den. Var faktiskt påväg till ett sandtag i skogen då detta hände. Var bara ute några hundra meter på vägen.

Men hursomhelst hände inget denna gång, ingen bot, inget indraget lämp osv. Klarade mig undan med att få den att "försvinna".
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
BigAir skrev:
2469916 En trimmad moped klassas som en motorcykel och då oregistrerad, min var ialafall en registrerad mc, och lite måste man ju tjuvtesta den. Var faktiskt påväg till ett sandtag i skogen då detta hände. Var bara ute några hundra meter på vägen.

Men hursomhelst hände inget denna gång, ingen bot, inget indraget lämp osv. Klarade mig undan med att få den att "försvinna".
Ja, jag körde 50 mil utan kortså jag säger inget men man ska tänka på det.

Tur det! :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Pr0bz skrev:
2470149 Jag tycke du borde bli av med ditt lämp. Orka moppefucko som vill vara som de äldre killarna. Dragit lämpet tills du va minst 18 iaf.. Du är dum enligt mig. Vet du vad körkort är till för?
Skrapa frost på bilrutor och komma in på krogen?
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
BigAir skrev:
2469916 En trimmad moped klassas som en motorcykel och då oregistrerad, min var ialafall en registrerad mc, och lite måste man ju tjuvtesta den. Var faktiskt påväg till ett sandtag i skogen då detta hände. Var bara ute några hundra meter på vägen.

Men hursomhelst hände inget denna gång, ingen bot, inget indraget lämp osv. Klarade mig undan med att få den att "försvinna".

en trimmad moped är heller inte korrekt registrerad.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Gondala skrev:
2470246 en trimmad moped är heller inte korrekt registrerad.
Nej men i praktiken som vi lever i kommer han lindrigare undan på det eftersom trimmad moppe mer eller mindre hör till uppväxten. :)

Mr EmCom skrev:
2470258 jag trodde att den där Pr0bz va bannad... :va
Dessvärre inte.
 
Last edited:

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
BigAir skrev:
2469852 Ja, det glömde jag: Varför jag ljög om att det var en EU-moped var för att jag tyvärr är 15 år, och såklart har jag inte kunnat ta något kort då heller.
Enda kortet jag hade med mig var mitt gamla EU förarbevis :yoparty

Hade 2 alternativ efter detta, 5000 kr i böter, + beslagtaget fordon eller så skulle jag ordna så fordonet "försvann" så kunde vi glömma det här.
Så den får nog ta en liten semester hos farmor ett tag..

Dock pratade jag med en annan polis idag, som sa till mig att han ljugit för mig. Han tyckte 1200 kr var rimligt, och dom kunde inte heller beslagta fordonet.


va varför i helvete skulle du få 5000kr i böter? och tvivar starkt på att dom kan beslagta din hoj....

borde väll bli olovligkörning 800kr och eventuelt+200 för ofösäkrat fordon:va
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Okej han kanske ljög lite om böterna men det är väl inte så jobbigt att ha den hos din farmor ett tag?
Du kan ju alltid åka dit och köra lite i skogen eller så om du vill.

Dumt att köra utan kort men om du endå skulle till skogen så tycker iallfall jag att det är ganska rimligt.
Jag har åkt med min cross flera ggr på vägen, när jag ska åka och köra av mig.
 

BigAir

******
Gick med
13 Jun 2006
Ort
där ute
Hoj
husky
Exakt, finns vell knappast någon som äger en fiddy/cross och bara kör lagligt?
Ja, han måste ha överdrivit ganska mycket med sina 5000 kr.

Ne, inga problem att den får stå hos farmor ett tag och snart tar jag kort och då kör jag vars jag vill :arsele
 

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Västerås, Uppsala men oftast mittemellan
Hoj
Klr 600 motard
BigAir skrev:
2472663 Exakt, finns vell knappast någon som äger en fiddy/cross och bara kör lagligt?
Ja, han måste ha överdrivit ganska mycket med sina 5000 kr.

Ne, inga problem att den får stå hos farmor ett tag och snart tar jag kort och då kör jag vars jag vill :arsele

"moral mod on"

Grabben kom tillbaka när du mognat på dig lite :pannkyss
inget illa menat, ehm jo det var nog illa menat. ljuga blå upp i ansiktet är väl bland det dummaste man kan göra när han är din granne också :va

ne du hade gärna sett ett indraget lämp på dig för uppenbarligen förstår du inte vad ordet körkort betyder :arsele

"Moral mod off"


du hade tur mega tur :tomten
 

c.falk

15000 RPM är fanimej livsfarligt..
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R6
Jävla moralsnack hela tiden! Jag var fan likadan med min cross! Inte fan frågade jag farsan varje gång jag behövde skjuts 1 km till grustaget, när man kände abstinensen komma krypandes? Även jag behövde åka ett par hundra meter gata innan jag kom in i skogen.. så jag tycker alla ska tänka efter hur dom själv var, innan man börjar klanka på grabben! Han vill väll också känna sig lite outlaw som alla andra..:yoparty

Nu kan alla moraltanter komma fram igen :corn
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top