Problem med rinnande bensin.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Måste få hjälp med ett problem snarast. Idag efter jag vart ute och lekt på bakan med KTMen så åker jag hem och drar på lite på en grusväg. Sedan hoppar en granne ut och stoppar mig så jag tanar lite tvärt och motorn dör och då börjar den rinna bensin ur en av slangarna under motorn. Vad kan vara problemet? Det uppstår endast om jag vrider på soppakranen.
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
Bärgren skrev:
2466245 Måste få hjälp med ett problem snarast. Idag efter jag vart ute och lekt på bakan med KTMen så åker jag hem och drar på lite på en grusväg. Sedan hoppar en granne ut och stoppar mig så jag tanar lite tvärt och motorn dör och då börjar den rinna bensin ur en av slangarna under motorn. Vad kan vara problemet? Det uppstår endast om jag vrider på soppakranen.

antagligen ett hål i slangen!
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Bärgren skrev:
2466254 Det är en av slangarna som luftar motorn. Typ som vevhusventilation.
asså nu äre bara en vild changsning men det skulle kunna vara nån packbox i motorn.. typ vevhusboxen.. eller nått..

startar det? har du komp?
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Mr EmCom skrev:
2466358 asså nu äre bara en vild changsning men det skulle kunna vara nån packbox i motorn.. typ vevhusboxen.. eller nått..

startar det? har du komp?


Nu är det fixat. Förmodligen så fick den så mycket bensin innan den dog att förgasaren fylldes och något hängde sig. Jag startade den med kranen stängd och körde lite tills den dog och nu funkar den. Men tack för att ni tog er tid.:tummenupp
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Bärgren skrev:
2466424 Nu är det fixat. Förmodligen så fick den så mycket bensin innan den dog att förgasaren fylldes och något hängde sig. Jag startade den med kranen stängd och körde lite tills den dog och nu funkar den. Men tack för att ni tog er tid.:tummenupp

Jag han ta mig tid att läsa, gills det? :rolleyes:
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
bara för att dryga ut på den här tråden änu mer kan ja tillägga att det heter dumpslang eller avringingslang.. till för att det inte ka rinna bensin ner på en varm motor.. om det som inträffade skulle hända.. eller om man lägger ikull cykeln eller liknande..
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mr EmCom skrev:
2470263 bara för att dryga ut på den här tråden änu mer kan ja tillägga att det heter dumpslang eller avringingslang.. till för att det inte ka rinna bensin ner på en varm motor.. om det som inträffade skulle hända.. eller om man lägger ikull cykeln eller liknande..
även bra för att schtoppa ner i ett uppsamlingskärl när man kör på bana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top