Effektrör CBR, Angående olika ljud.

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Tjena!

Jag hade tänkt att beställa effektrör till min CBR, jag vet att det finns 3 stycken Arrow, Gianelli, Leovince till den.

Jag har en Polare med Leovince effektrör och på hans cbr låter den riktigt gött med de. Sen återstår ju Gianelli och Arrow.

Jag vet att effektrör på CBR inte gör så mycket skillnad men det är inte effekten jag är ute efter. Det är ljudet.

Så jag undrar om någon har Gianelli eller Arrow röret på sin så skulle jag vilja att ni berättar lite om röret och gärna spelar in något ljud klipp på de:)

Och ni som vill sitta här och snacka skit, Ni har kommit välldigt fel jag är bara ute efter hur de olika röret låter så skippa skitsnacket för det blir bara totalt ignorerat.
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Loy skrev:
2464641 Fråga Gondala!
Men han kör med Leovince och jag har somsagt en polare som har de röret på sin CBR :) Så jag vet hur de låter, Det jag vill ha reda på är hur dom 2 andra låter altså Gianelli och Arrow :)
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
jag har kört med leovince och micron. micronet var bara slipon och leo vince är helrör också. leo vincet var smattrigare och micronet lite dovare. ¨men orginal röret fungerar faktist lite som en strypning för på låga och mellan varv vann jag nästan en häst om man jämför med micron. gianelli och arrow är också bara slipon va?
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Grappy skrev:
2465335 Jag har Arrow helsystem, det låter riktigt gött. Slänger upp en ljudfil me, http://goto.glocalnet.net/fr4gma_/CBR125_med_Arrow.wav :)
Edit: Varför har du regplåten i hjulhuset när du har stänkskärmen kvar? :va

Ahhh riktigt manligt sound :yoparty :D Har starkt funderat på ett sånt vart beställde du ditt ?

och angående plåten så har jag den där för att jag har inte körkortet en och om man vill ta sig en liten smygare ut och köra ibland så är de inget bra och köra med synlig skylt när farbror blå kommer, men farsan bryr sig bara skylten sitter på han va lite trött sen moppen när den va av hela tiden :D Men har slutat köra mina smygrundor nu för ja ska ha uppkörning den 27 och vill inte riskera nått innan sen åker skylten tebax:)

Gondala: Gianelli och Arrow är helsystem båda två :)
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Tozerd skrev:
2465359 Ahhh riktigt manligt sound :yoparty :D Har starkt funderat på ett sånt vart beställde du ditt ?


Gondala: Gianelli och Arrow är helsystem båda två :)

Jag skulle chansa på att dom låter ganska så lika :p
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Tozerd skrev:
2465359

Gondala: Gianelli och Arrow är helsystem båda två :)

oh jasså :) jag har bara sett dem i slipon-version vad jag vet. men skulle tippa på att de låter rätt så lika som leo vince.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Tozerd skrev:
2465359 Ahhh riktigt manligt sound :yoparty :D Har starkt funderat på ett sånt vart beställde du ditt ?

och angående plåten så har jag den där för att jag har inte körkortet en och om man vill ta sig en liten smygare ut och köra ibland så är de inget bra och köra med synlig skylt när farbror blå kommer, men farsan bryr sig bara skylten sitter på han va lite trött sen moppen när den va av hela tiden :D Men har slutat köra mina smygrundor nu för ja ska ha uppkörning den 27 och vill inte riskera nått innan sen åker skylten tebax:)

Gondala: Gianelli och Arrow är helsystem båda två :)


Det är väll större chans att du får polisen efter dig om du kör med en skylt som inte syns.:va
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Bärgren skrev:
2465812 Det är väll större chans att du får polisen efter dig om du kör med en skylt som inte syns.:va
Somsagt Polis är spännande dom är roliga ibland :D

Men jo det är klart men det är inte offta man träffar dom :)

Men somsagt ja kör inte längre vågar inte riskera nått innan uppkörningen, När jag kör nu så övningskör jag bara me farsan :)

Förästen, är det nån som vet om försäkring gäller på CBR med effektrör? Eftersom den inte överstiger 11 kw med effektrör ens så borde väl de gälla? jag har Honda Försäkring på den och den är hel försäkrad.
 
Last edited:

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Tozerd skrev:
2465817 Somsagt Polis är spännande dom är roliga ibland :D

Men jo det är klart men det är inte offta man träffar dom :)

Men somsagt ja kör inte längre vågar inte riskera nått innan uppkörningen, När jag kör nu så övningskör jag bara me farsan :)

Förästen, är det nån som vet om försäkring gäller på CBR med effektrör? Eftersom den inte överstiger 11 kw med effektrör ens så borde väl de gälla? jag har Honda Försäkring på den och den är hel försäkrad.

"hej, jag vill försäkra min trimmade CBR"
 

Micke_RS

KingeN
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Till salu!
Skönt när han drar varvstopped i filmen:tuttar sen tycker jag det skulle vart lite nice med devil systemet :yoparty
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Haha detdär Ixilröret får ju cbr'en att låta som en grästrimmer :D sattsa ej på det^^
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top