Regler vit grupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vad blir det för regler i vit grupp på söndag? Det var ganska förvirrat förra söndagen om vi med däckvärmare skulle ligga bakom föråkaren eller gå ut först. Och hur blir det med omkörningar på första varvet? Jag kan fixa vita* armbindlar :)

* Kan ev bli vita med ränder. Gamla tubsockar, ni vet.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Bingo skrev:
2462297 Vad blir det för regler i vit grupp på söndag? Det var ganska förvirrat förra söndagen om vi med däckvärmare skulle ligga bakom föråkaren eller gå ut först. Och hur blir det med omkörningar på första varvet? Jag kan fixa vita* armbindlar :)

* Kan ev bli vita med ränder. Gamla tubsockar, ni vet.

Borde funka ok!!!
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
De som kör med däckvärmare kommer få gå ut före de andra i vitgrupp

Mer info kommer på söndag
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
En sak vill jag dock passa på att nämna.
Om nu däckvärmarfolket ska ut först, då får ni minsann se till att finnas på plats i depån också o vara redo att köra ut. Annars missar ni er chans till fria varv.
Är inte DV-folket på plats o kan köra ut före instruktören så kommer gruppen att släppas ut som vanligt.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
AleX skrev:
2462917 De som kör med däckvärmare kommer få gå ut före de andra i vitgrupp

Mer info kommer på söndag
Hmm, ska jag ta med armbindlar?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
CorbenDallas skrev:
2463627 En sak vill jag dock passa på att nämna.
Om nu däckvärmarfolket ska ut först, då får ni minsann se till att finnas på plats i depån också o vara redo att köra ut. Annars missar ni er chans till fria varv.
Är inte DV-folket på plats o kan köra ut före instruktören så kommer gruppen att släppas ut som vanligt.
Självklart. Men det blir inga fria varv. Det blir ett fritt varv. Täten i DV-gruppen är ikapp kön senast i snabbvänstern. Sedan är det den långsammaste föraren som bestämmer tempot. Lite suger det allt.

Armbindlar mmmmmm... :)
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Bingo skrev:
2464460 Självklart. Men det blir inga fria varv. Det blir ett fritt varv. Täten i DV-gruppen är ikapp kön senast i snabbvänstern. Sedan är det den långsammaste föraren som bestämmer tempot. Lite suger det allt.

Armbindlar mmmmmm... :)

Hur gick det nu då??
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Zilversurfer skrev:
2468053 Hur gick det nu då??
Det gick "rätt" bra.
DV gruppen fick besked om att stå närmst muren och släpptes på utan restriktioner. Direkt efter (och nu menar jag direkt) gick intruktören ut med resten. Så vitt (kul va) jag kunde avgöra hann inte DV folket ikapp på två varv.

Nu ska det tilläggas att DV folket inte var så många.
Vi som är depåchefer får också se till att blåsa i tutan lite tidigare än jag gjorde igår så att förarna med DV hinner få av dom och komma på plats. I annat fall så funkar det inte. Småsaker som måste trimmas in men jag tror det kan funka.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Zilversurfer skrev:
2468053 Hur gick det nu då??
Dåligt. Mycket dåligt. Jag fick förhinder och kunde inte köra :(

Maverick_ou812 skrev:
2468074 Det gick "rätt" bra.
DV gruppen fick besked om att stå närmst muren och släpptes på utan restriktioner. Direkt efter (och nu menar jag direkt) gick intruktören ut med resten. Så vitt (kul va) jag kunde avgöra hann inte DV folket ikapp på två varv.

Nu ska det tilläggas att DV folket inte var så många.
Vi som är depåchefer får också se till att blåsa i tutan lite tidigare än jag gjorde igår så att förarna med DV hinner få av dom och komma på plats. I annat fall så funkar det inte. Småsaker som måste trimmas in men jag tror det kan funka.
Kul att höra att det funkade :tummenupp
 
Last edited:

BMWMicke

Dra full gas på raka kan vem som helst..
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Tomelilla
Hoj
BMW F650 -01, R90-S -74, Ducati 916 -97
Maverick_ou812 skrev:
2468074 Så vitt (kul va) jag kunde avgöra hann inte DV folket ikapp på två varv.

Superlight kom ikapp på sitt 6:e varv på första passet om jag räknade rätt...:tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
BMWMicke skrev:
2468432 Superlight kom ikapp på sitt 6:e varv på första passet om jag räknade rätt...:tummenupp
Va bra då funkade det iaf då :tummenupp

Zillysurfaren trodde inte på detta förslag :arsele
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
GSXR1100R skrev:
2470614 Va bra då funkade det iaf då :tummenupp

Zillysurfaren trodde inte på detta förslag :arsele
Alltid roligt att prova något som funkar men jag tror inte vi ska dra förhastade slutsatser. Förhållandena i söndags var inte normala.
Vi hade väldigt få med DV. Om vi har en större grupp så hinner de första i denna grupp längre ut på banan innan dom utan gått ut och därmed är risken för att komma ikapp större.
Tror vi får prova oss fram till en bra lösning och utvärdera under tiden.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Maverick_ou812 skrev:
Tror vi får prova oss fram till en bra lösning och utvärdera under tiden.
Håller med. Det finns ingen lösning som gör det perfekt för alla, men det finns säkert lösningar som är bra nog och tillfredsställande för alla parter. I vart fall så länge alla visar hänsyn och omdöme i körningen. Vettiga regler fungerar bara för vettigt folk :)

Det ni skriver om arrangemanget i söndags tycker jag låter mycket uppmuntrande.

Zilversurfer skrev:
2470722 Då var det tal om att DV gruppen skulle köra 2 VARV innan fisgruppen släpptes ut - gubbjävel.
Nä... :va

Tvärtom var det va, att DV-gruppen skulle gå ut två varv efter de övriga...
 
Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Bingo skrev:
2470797 Håller med. Det finns ingen lösning som gör det perfekt för alla, men det finns säkert lösningar som är bra nog och tillfredsställande för alla parter. I vart fall så länge alla visar hänsyn och omdöme i körningen. Vettiga regler fungerar bara för vettigt folk :)

Det ni skriver om arrangemanget i söndags tycker jag låter mycket uppmuntrande.

Nä... :va

Tvärtom var det va, att DV-gruppen skulle gå ut två varv efter de övriga...

Fan vad jobbiga ni är.....................ok, jag hade fel:mad:

GSXR1100R skrev:

Gubbe:argpådato
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Zilversurfer skrev:
2470964 Fan vad jobbiga ni är.....................ok, jag hade fel:mad:

Gubbe:argpådato
Var inte ledsen, kompis. Vi tycker om dig ändå :pannkyss
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top