Skitskojj!!!

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
...
Hoj
ingen för tillfället
Igår var jag och körde med min helt avstrypta rsen. Fyfan vad den gick den är doch ej inkörd så jag ville inte se vad den gick men ett otroligt acc och man var uppe i 140 bara på någon sekund och motorn vråla fyfan vad kul man ville nästan skratta medans man körde :)
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
jo det är gött.. fast när man åkt pappas 1000cc som drar från 90 - 160 på typ 3 sekunder så känns inte RSen lika spännande längre. =(
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
JojjeL skrev:
2462670 jo det är gött.. fast när man åkt pappas 1000cc som drar från 90 - 160 på typ 3 sekunder så känns inte RSen lika spännande längre. =(
konstigt :7peta

kommer ihåg när ja o farsan skulle kolla på 125a till mig så skulle vi ta motorvägen till göteborg. Jag åkte bakpå hans CBR 1000f -93 jag håller i mig därbak i handtaget, så sitter jag i andra tankar o glömmer av att vi ska upp på motorvägen. Tro fan att farsan inte varna heller att han skulle dra på (men inte fullt) FYFAN jag trodde allvarligt att jag skulle dö eftersom jag fick kämpa för livet att sitta kvar på hojen. Därefter håller jag alltid i föraren.

men 125a räcker rätt långt har jag märkt. Dock vill man ju alltid bara ha värre o värre. Tyvärr tröttnar vi för fort på accet :/
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2462803 konstigt :7peta

kommer ihåg när ja o farsan skulle kolla på 125a till mig så skulle vi ta motorvägen till göteborg. Jag åkte bakpå hans CBR 1000f -93 jag håller i mig därbak i handtaget, så sitter jag i andra tankar o glömmer av att vi ska upp på motorvägen. Tro fan att farsan inte varna heller att han skulle dra på (men inte fullt) FYFAN jag trodde allvarligt att jag skulle dö eftersom jag fick kämpa för livet att sitta kvar på hojen. Därefter håller jag alltid i föraren.

men 125a räcker rätt långt har jag märkt. Dock vill man ju alltid bara ha värre o värre. Tyvärr tröttnar vi för fort på accet :/
Jag var så dum så jag började köra ostrypt från början. Så jag tröttnade så fort :hihi
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
2462845 Jag var så dum så jag började köra ostrypt från början. Så jag tröttnade så fort :hihi
Samma här :hihi har aldrig kört den strypt men har alla strypningar :lol

JojjeL skrev:
2462670 jo det är gött.. fast när man åkt pappas 1000cc som drar från 90 - 160 på typ 3 sekunder så känns inte RSen lika spännande längre. =(
lånade farsans hoj när han va borta. 1000cc sporttourer. De va den största besvikelsen hitilss.. tmn piskar den 0-100 som ingenting!
 
Last edited:

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
...
Hoj
ingen för tillfället
Vet att det inte är samma sak som en r1 eller en 750 men jag trodde aldrig att den gick så där pass hårt. Plus att vi har hållt på tjorva med alla strypningarna.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
ekenz skrev:
2462903 Vet att det inte är samma sak som en r1 eller en 750 men jag trodde aldrig att den gick så där pass hårt. Plus att vi har hållt på tjorva med alla strypningarna.
Det är alltid kul när det går fort :tummenupp
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Wargen skrev:
2463064 Det är alltid kul när det går fort :tummenupp
man tröttnar på en 1000cc också. Sen börjar man KÖRA hoj istället. Lära sig kurvteknik, slangs osv.. blir så mycket roligare då och dessutom har motorstorleken inte samma stora betydelse längre. :tummenupp
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
philsson skrev:
2463169 man tröttnar på en 1000cc också. Sen börjar man KÖRA hoj istället. Lära sig kurvteknik, slangs osv.. blir så mycket roligare då och dessutom har motorstorleken inte samma stora betydelse längre. :tummenupp
Va fan, det stadiet har jag kommit till och jag kör fortfarande 125:a :näsblod

Alltså att farten inte är allt utan själva körandet :hihi
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
2463176 Va fan, det stadiet har jag kommit till och jag kör fortfarande 125:a :näsblod

Alltså att farten inte är allt utan själva körandet :hihi
samma här delvis. Självklart vill man ha mer kraft men jag tränar redan på att göra bättre o bättre kurvtagningar.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
ExXe skrev:
2463206 Jag med, lessnade på ostrypt gasgas efter 10mil :confused:
ur fan lyckas man? Tyckte du den va för slö eller för hetsig?

philsson skrev:
2463169 man tröttnar på en 1000cc också. Sen börjar man KÖRA hoj istället. Lära sig kurvteknik, slangs osv.. blir så mycket roligare då och dessutom har motorstorleken inte samma stora betydelse längre. :tummenupp
Precis jag har roligare på crmen nu än jag hade på tmn. Bara för att jag presar crmen till max i varje kurva, gör det med tmn om du kan...
 
Last edited:

palonen89

Loppan
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Ktm 125 exc sm
håller med exxe fan man tröttnade på ''draget'' efter ett tag...man vill bara ha mer o mer!!

nästa säsong blir det en husaberg 650 eller en aprilia sxv eller en ktm 525...

får hoppas de är lite bättre drag i dem;)
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
ExXe skrev:
2463307 För slö :yoparty




Fireblade 900 låter roligare i mina öron :tummenupp :yoparty


Brum brum rakt fram. Svänga här och där.

Eller med enduro, ner i ett skithåll, spinn loss och se dig själv totaldränkt i lera:yoparty :yoparty :yoparty
 

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1000R 03
ekenz skrev:
2462167 Igår var jag och körde med min helt avstrypta rsen. Fyfan vad den gick den är doch ej inkörd så jag ville inte se vad den gick men ett otroligt acc och man var uppe i 140 bara på någon sekund och motorn vråla fyfan vad kul man ville nästan skratta medans man körde :)

Kan ju säga av egen erfarenhet iaf att nästa byte blir 10ggr roligare:rolleyes: .
du tycker din mc har otroligt acc, efter att du bytt upp dig till tex en r6,cbr600rr eller gsxr600 så har 125an inget acc längre:D

hehe var inte så överdrivet länge sedan jag drog på förfullt för första gången på 1a o 2a växeln på gsxr:en haha efteråt jämförde jag den med Kanonen på Lisseberg för alla kompisarna:tungan

nä men se till o ha skoj nu, kör in den så snabbt du bara kan så du kan ut o ha sköj:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top