Vad ska jag ta mig till :(

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
fick ett brev idag från larmtjänst stockholm. De hade ju varit och undersökt min NSR och p.g.a fel ram och fel motor kan de inte utfärda ett intyg som gör att jag kan registrera hojen. Nu skiter de bara i det.

Vad ska jag göra?
Larmtjänst är de enda som kunnat hjälpa mig att registrera den och nu hjälper de inte mig mer. Kan omöjligt registrera den. Då kan jag knappast sälja den heller. Och jag tävlar inte så jag kan inte ha den som ban-hoj. Visst kan man ta nån gammal skylt å sätta på för att köra olagligt men det vågar jag knappt. Spc när jag redan har en hoj som jag kan köra lagligt med.

Vad hade ni gjort?
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
va kosatde den? jag hade nog kört olovligt jag har aldrig fått visa mitt körkort
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
ca 13.000 tror jag det blir i svenska pengar. SÅ okej, det var inga stora pengar. Ja d´men eftersom jag har 2 hojar, och egentligen får behålla 1, måste jag behålla aprilian eftersom den får jag iaf köra.. Hade gärna hatt NSRen som lekhoj, men då finns bara 2 problem.

1. Jag får sälja aprilian, då har jag ingen hoj jag vågar köra med när jag behöver det.

2. Tror inte mina föräldrar skulle gå med på att jag kör runt utan skylt. :p
 

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Ort
trollhättan
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
du får väll säljan så tjänar du mer på det än om den bara står
 

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
...
Hoj
ingen för tillfället
Om du skulle köra med den i trafik medans du kör olovligt så kan det gå illa om du kör t.ex och krockar sa att någon dör så hjälper inte försäkringar eller något skit, så du kan få skulder på kanske 1 miljon kronor vilket jag tycker är ganska mkt pengar eller är det bara jag som är ensam om det? Skulle inte tro det iaf.
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
ekenz skrev:
2462188 Om du skulle köra med den i trafik medans du kör olovligt så kan det gå illa om du kör t.ex och krockar sa att någon dör så hjälper inte försäkringar eller något skit, så du kan få skulder på kanske 1 miljon kronor vilket jag tycker är ganska mkt pengar eller är det bara jag som är ensam om det? Skulle inte tro det iaf.

Kör DU ostrypt isåfall gäller samma sak ffs..
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Jävla smart du är ante! haed jag bara haft pengar så :( Fast hade jag köpt den och byggt om dem så hade jag förlorat både pengar och tid.

Nä jag ska inte ut och busköra med nån hoj. Dessutom kör jag oftast väldigt lugnt. Okej, en att orsaka en människas död kan förekomma även den mest laglydiga.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top