Körkortet åt helvette

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Rift skrev:
2460403 det finns en vissa mätfel så dem måste räkna bort några km/h :mattias eller har jag fel?
Jo, min tanke med. Man brukar väl få 5 Km/h i "rabatt" ???
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Rift skrev:
2460403 det finns en vissa mätfel så dem måste räkna bort några km/h :mattias eller har jag fel?

Dom berättade att dom tar bort 3km/h, men då är det ändå 23km för fort :näsblod

Det sura är att jag hade haft programering innan, har prov immorn på det så var lite glad att jag kanske inte blev tvungen att plugga sönder. Sätter sig på den åker ut lite lätt stannar för en dam på övergångsstället (det är raksträcka hära). Efter det, ser inget där framme nu heller. Gör ett kraftigt axxpådrag (till 56 iaf?) bara för att få bort gnisslet från remmen när den är kall. Då kommer det fram en kärring med laser. Jag hade tänkt svänga vänster i korsningen där framme för att komma till OK. Men jag ser att det är förbjudet för inkörning dära. Så jag blinkar noga för att göra u-sväng tillbaka för att ta en annan väg. Men så fan så otur vinkar hon in mig! Eftersom jag knappt har någon soppa och vet inte om polisen har hojjar där bakom eller inte tog jag inte risken för möjligtvis en kort smitning. När jag kommer inte där tänker jag fan att jag inte smet! Det var ju bara bilar dära och så hade jag ju säkerligen fått en kick jag inte glömmer en halvtimme! Då blir man lagomt sur/ledsen på sig själv att man inte hade dragit eftersom jag utan större problem hade kunna göra det då!

Nu får man se hur det blir. Om man ska sälja scootern och köpa en lite "finare" "nygammal" hoj eller om man ska ha kvar scooten så har man något jättekärt att pilla på och sedan skaffa mot sommaren en lite äldre hoj att köra på... svårt som fan att avgöra!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
crossniklas skrev:
2460472 Dom berättade att dom tar bort 3km/h, men då är det ändå 23km för fort :näsblod

Det sura är att jag hade haft programering innan, har prov immorn på det så var lite glad att jag kanske inte blev tvungen att plugga sönder. Sätter sig på den åker ut lite lätt stannar för en dam på övergångsstället (det är raksträcka hära). Efter det, ser inget där framme nu heller. Gör ett kraftigt axxpådrag (till 56 iaf?) bara för att få bort gnisslet från remmen när den är kall. Då kommer det fram en kärring med laser. Jag hade tänkt svänga vänster i korsningen där framme för att komma till OK. Men jag ser att det är förbjudet för inkörning dära. Så jag blinkar noga för att göra u-sväng tillbaka för att ta en annan väg. Men så fan så otur vinkar hon in mig! Eftersom jag knappt har någon soppa och vet inte om polisen har hojjar där bakom eller inte tog jag inte risken för möjligtvis en kort smitning. När jag kommer inte där tänker jag fan att jag inte smet! Det var ju bara bilar dära och så hade jag ju säkerligen fått en kick jag inte glömmer en halvtimme! Då blir man lagomt sur/ledsen på sig själv att man inte hade dragit eftersom jag utan större problem hade kunna göra det då!

Nu får man se hur det blir. Om man ska sälja scootern och köpa en lite "finare" "nygammal" hoj eller om man ska ha kvar scooten så har man något jättekärt att pilla på och sedan skaffa mot sommaren en lite äldre hoj att köra på... svårt som fan att avgöra!
Så hur snabbt körde du då :S


Eller du körde 50 typ på 30 väg? Isf får du skylla dig själv ;)
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
crossniklas skrev:
2459640 :död När jag ska hem jag blev stoppad rakt utanför när jag startat den och bestämmer mig att bara vrida upp den till 50-60 så att remmen blir varm och slutar tjuta- och så
Otur, skrev du på nåt av det som polisen gav dig? Don´t do that!

brorzan skrev:
2460446 Ryker imnte kortet vid 30 kmh för mycket? Eller är dt lägre gräns med prövotid? Har inegn vidare kol på det där, skulle va guld dom nån kunde reda ut vad man torskar kortet på :Bugar
På 30-vägar ryker körkortet vid 20km/h för fort, men på 50-vägar och över ryker det vid 30km/h för fort.

Loy skrev:
2460519 Så hur snabbt körde du då :S


Eller du körde 50 typ på 30 väg? Isf får du skylla dig själv ;)
Ääh, sluta gnäll. Har du aldrig gjort något liknande?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
brorzan skrev:
2460446 Ryker imnte kortet vid 30 kmh för mycket? Eller är dt lägre gräns med prövotid? Har inegn vidare kol på det där, skulle va guld dom nån kunde reda ut vad man torskar kortet på :Bugar
har för mig att det är vid 30km/h man förlorar det OM det inte är lägre hastighet än 50Km/h då det är vid 20km/h man förlorar det..

Alltså:
Hatightesbegränsning 5-30 rycker kortet vid 20km/h förfort
================50-130 rycker kortet vid 30Km/h förfort


fekC! Norton va snabbare..
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
KalleNorton skrev:
2460544 Otur, skrev du på nåt av det som polisen gav dig? Don´t do that!


På 30-vägar ryker körkortet vid 20km/h för fort, men på 50-vägar och över ryker det vid 30km/h för fort.


Ääh, sluta gnäll. Har du aldrig gjort något liknande?
Jo, jag brukar inte hålla mig till hastigheten överallt. Men jag försöker göra det på 30-vägar i alla fall. Sen var det väl en gnutta ironi i inlägget med, kanske inte framgick så bra.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Loy skrev:
2460558 Jo, jag brukar inte hålla mig till hastigheten överallt. Men jag försöker göra det på 30-vägar i alla fall. Sen var det väl en gnutta ironi i inlägget med, kanske inte framgick så bra.
Alltså, har du aldrig kört mer än 50km/h på 30-väg?
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
prulle skrev:
2460585 Vafan va lite moralkärring som vanligt :hihi
Ja, egentligen bör jag väl dela ut moralkakor. Men, det finns ju ingen regel utan undantag - tex, det är inte många gånger det går under 100 på bron mellan Bogesundsvägen och Vaxholm, om man kommer från bogesundshållet, även fast det är 30-begränsat där. Men det vet väl du... :hihi
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
KalleNorton skrev:
2460599 Ja, egentligen bör jag väl dela ut moralkakor. Men, det finns ju ingen regel utan undantag - tex, det är inte många gånger det går under 100 på bron mellan Bogesundsvägen och Vaxholm, om man kommer från bogesundshållet, även fast det är 30-begränsat där. Men det vet väl du... :hihi
Hehe jag skrapar fotpinnar i den backen :hihi
Nej men den bron är ju spikrak å sikten är bra så är det inte möte så är det ju pinsamt att köra i 30 där..
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
ett tipps!!!


din är ju trimmad inte laglig för a1kort!!

borde ju vara samma som när jag blev tagen med fiddyn? olovligkörning fick jag 1000kr i böter inget med körkortet!!:tummenupp

du kör ju olovlig
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
lasse kongo skrev:
2460609 ett tipps!!!


din är ju trimmad inte laglig för a1kort!!

borde ju vara samma som när jag blev tagen med fiddyn? olovligkörning fick jag 1000kr i böter inget med körkortet!!:tummenupp

du kör ju olovlig
Så mycket bättre... framföra ett olagligt fordon över ghastgihets gränsen gör bara att han får det OCKSÅ
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
KalleNorton skrev:
2460565 Alltså, har du aldrig kört mer än 50km/h på 30-väg?

Asso håller i princip alla 30-vägar 30 eftersom jag vet att det är skolor och så vet jag polisen kan stå dära då dessutom! Bara för att jag har scooter så kör jag inte som ett moppefucko om man säger så... jag har ju vett!

Men det här vara bara ett gaspådrag upp till 56 (för att få remmen varm och sluta tjuta). Sen släppte jag gasen för att få ner den lite i hastighet och det är hära lasern hoppar fram.

Ja jag skrev på de pappren som säger att jag körde för fort. De papprena är påskrivna... sen kommer jag ju få från länstyrelsen också.

Grejjen det är en lång raksträcka där det är sjysst sikt. Sen när man svänger vänster det är skola. Men på raksträcka ville jag "gazza" på till 56 bara för att få bort tjutet. Så ska man ha så jävla otur att man inte kunde smita ifrån.

Det jag blir jävligt sur på är när jag åker in så säger hon att det var bra gjort att du inte gjorde en smitning! Då tänker man väl att hon inte måste göra det värsta som kan hända för en, utan att hon kanske är lite mänsklig och kan se lite granna mellan fingrarna. Nej men det verkar det inte bli. Hon ser ut att ha skitkul när hon prickar bilar med laser! Skottpengar på dessa poliser som är så jävla torra! :kulspruta

lasse kongo skrev:
2460609 ett tipps!!!


din är ju trimmad inte laglig för a1kort!!

borde ju vara samma som när jag blev tagen med fiddyn? olovligkörning fick jag 1000kr i böter inget med körkortet!!:tummenupp

du kör ju olovlig

Ja men hur ska dom veta det?

Ena gubben frågade vad det var för rör? Då sa den andra polisen "Det är så på dessa hojjar, det här är ju ingen moppe". Det var böter jag fick för fortkörning (1800) + kortet åt helvette!
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
crossniklas skrev:
2460616 Asso håller i princip alla 30-vägar 30 eftersom jag vet att det är skolor och så vet jag polisen kan stå dära då dessutom! Bara för att jag har scooter så kör jag inte som ett moppefucko om man säger så... jag har ju vett!

Men det här vara bara ett gaspådrag upp till 56 (för att få remmen varm och sluta tjuta). Sen släppte jag gasen för att få ner den lite i hastighet och det är hära lasern hoppar fram.

Ja jag skrev på de pappren som säger att jag körde för fort. De papprena är påskrivna... sen kommer jag ju få från länstyrelsen också.

Grejjen det är en lång raksträcka där det är sjysst sikt. Sen när man svänger vänster det är skola. Men på raksträcka ville jag "gazza" på till 56 bara för att få bort tjutet. Så ska man ha så jävla otur att man inte kunde smita ifrån.

Det jag blir jävligt sur på är när jag åker in så säger hon att det var bra gjort att du inte gjorde en smitning! Då tänker man väl att hon inte måste göra det värsta som kan hända för en, utan att hon kanske är lite mänsklig och kan se lite granna mellan fingrarna. Nej men det verkar det inte bli. Hon ser ut att ha skitkul när hon prickar bilar med laser! Skottpengar på dessa poliser som är så jävla torra! :kulspruta



Ja men hur ska dom veta det?

Ena gubben frågade vad det var för rör? Då sa den andra polisen "Det är så på dessa hojjar, det här är ju ingen moppe". Det var böter jag fick för fortkörning (1800) + kortet åt helvette!
finns en anledning till att dom hamnar vid sånna kontroler (Min granne är snut och har bäretat att det är inte direkt eliten som blir satta på sånna kontroller och som tragik poliser)

Hade du inte skrivigt på hade du kunnat å beropa att lasern va fel inställd. Funkar ibland tydligen, dom måste ställas in varje dag men oftast orkar dom inte det.
 
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
prulle skrev:
2460630 finns en anledning till att dom hamnar vid sånna kontroler (Min granne är snut och har bäretat att det är inte direkt eliten som blir satta på sånna kontroller och som tragik poliser)

Hade du inte skrivigt på hade du kunnat å beropa att lasern va fel inställd. Funkar ibland tydligen, dom måste ställas in varje dag men oftast orkar dom inte det.

Hmm okej. Men jag/far ska prata med grannen som är polis, han kanske kan ge lite tips.

Men när vi ska försöka göra en överklagning.

prulle skrev:
2460630 finns en anledning till att dom hamnar vid sånna kontroler (Min granne är snut och har bäretat att det är inte direkt eliten som blir satta på sånna kontroller och som tragik poliser)

Hade du inte skrivigt på hade du kunnat å beropa att lasern va fel inställd. Funkar ibland tydligen, dom måste ställas in varje dag men oftast orkar dom inte det.

Hmm okej. Men jag/far ska prata med grannen som är polis, han kanske kan ge lite tips.

Men vi ska försöka göra en överklagning.

lasse kongo skrev:
2460642 men om du hade tex kört med en fiddy... då hade ju inte kortet åkt?

Om jag hade åkt för fort så Ja.

Hade jag laglig fart med min och gjort samma sak med fiddy hade jag inte fått några böter med scootern med hade fått det med Fiddyn.
 
Last edited:

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
gäller hastighets gränserna med typ en cross?

kan man få böter om man kör för fort med olovligt fordon?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
lasse kongo skrev:
2460672 gäller hastighets gränserna med typ en cross?

kan man få böter om man kör för fort med olovligt fordon?

Samma regler som för vanliga hojjar + att du får böter för olovlig körning osv!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top