Körkortet åt helvette

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
:död När jag ska hem jag blev stoppad rakt utanför när jag startat den och bestämmer mig att bara vrida upp den till 50-60 så att remmen blir varm och slutar tjuta- och så hoppar det fram en jävla kärringsnut mitt i allt! :mad: Man hade ju förfan precis satt sig på den!

Stoppad på 54km/h. Inte fan kan hon se mellan ögonen genom att glömma bort de sista 4km som gör att allt ryker! det är fan en av de få gånger (läs:aldrig) jag håller mer än 30 på 30-väg!

!!!!Får som tips av ena gubben att ringa till länsstyrelsen och medella anledningar att jag har i behov av körkortet osv. så blir tiden jag inte får ta körkort kanske något lägre... så några tips vad jag kan säga dära?

Dum som jag var hade jag kanske någon dl kvar i tanken för har macken bredvid skolan och det var dit jag var påväg. Skulle jag sett vad det vad för poliser som stog bakom kameran (man ser inte poliserna, de är bakom vid en infart/park) så hade dragit ifrån snabbt som satan eftersom det endast var bilar/bussar, inga mc-snutar eller enduros, men jag vill ju inte få soppatorsk med en snut på hoj efter mig! :näsblod

Eftersom hon plockade mig så långt ifrån så frågade ena polisen till henne vad hon tog på scootern eller mig, så svarade hon osäkert: "Det var på scootern". Flat-snutar är fan inte människor när de är i arbete!!! :mad:

Suck vad fan ska man göra nu... som far sa vid poliserna " Jahapp då kan man ju börja köra moppe och knarka på heltid".... Suck jävla helvette!
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
crossniklas skrev:
2459640 :död När jag ska hem jag blev stoppad rakt utanför när jag startat den och bestämmer mig att bara vrida upp den till 50-60 så att remmen blir varm och slutar tjuta- och så hoppar det fram en jävla kärringsnut mitt i allt! :mad: Man hade ju förfan precis satt sig på den!


Mindre kul :(
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Om du har prövotid på körkortet vilket jag tror att du har får du ta om kortet vid senare tillfälle!!! Sorry!!!
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Fyfan.. Lider med dig :( Måste du ta om körkortet för mc nu då? För om de tar kortet under prövotiden så måste man väl ta om det?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Grappy skrev:
2459650 Fyfan.. Lider med dig :( Måste du ta om körkortet för mc nu då? För om de tar kortet under prövotiden så måste man väl ta om det?

Inte bara att jag måste ta om hela skiten, måste vänta kanske 5 månader tills jag får försöka ta kortet. 1800 i böter blev det också, som om det inte hade räckt med att få böterna och plockat bort 4km (då hade jag haft kvar kortet)! :4skrika
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Stackars dig! Det där är ungefär min värsta mardröm! Så jag drar bara på på endel 70 sträckor (utanför städer) och 90 vägar:tungan
Tyvärr har jag inget tips till dig! Det 'är bara ta nya tag.

Kanske inte hjälpte dig så mkt, men ja tyckte så synd om dig så jag ville bara skriva att jag lider med dig och det där kunde hänt vem som helst:pannkyss
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
DaWoos skrev:
2459667 Stackars dig! Det där är ungefär min värsta mardröm! Så jag drar bara på på endel 70 sträckor (utanför städer) och 90 vägar:tungan
Tyvärr har jag inget tips till dig! Det 'är bara ta nya tag.

Kanske inte hjälpte dig så mkt, men ja tyckte så synd om dig så jag ville bara skriva att jag lider med dig och det där kunde hänt vem som helst:pannkyss
Åå utanför stränder, brudarna som älskar ljudet av en ylande 2-t 125a :tuttar



:D

Till trådskaparen :
Jag lider med dig! :zpy
 
Last edited:

Finnepinnen

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Stockholm (Gubbängen)
Hoj
Aprilia RS 250 -98
haha påtal om otur så hade jag världens tur igår, blev omkörd av ensnut när jag själv åkte i 140 på 90 väg! shit vilken puls man fick :p

hmm det är väl bara bita i det sura äpplet och ta om :(
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Finnepinnen skrev:
2460188 haha påtal om otur så hade jag världens tur igår, blev omkörd av ensnut när jag själv åkte i 140 på 90 väg! shit vilken puls man fick :p

hmm det är väl bara bita i det sura äpplet och ta om :(
stanna dom dig?
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Cyren skrev:
2459889 Åå utanför stränder, brudarna som älskar ljudet av en ylande 2-t 125a :tuttar



:D

Till trådskaparen :
Jag lider med dig! :zpy


utanför stränder? ja det har du fan rätt i, inte kör jag på stränder med min rs:näsblod

sorry för OT:O
 
Last edited:

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
hemma
Hoj
Hornet 600 -99
Ryker imnte kortet vid 30 kmh för mycket? Eller är dt lägre gräns med prövotid? Har inegn vidare kol på det där, skulle va guld dom nån kunde reda ut vad man torskar kortet på :Bugar
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top