Sporthoj Boden

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ok!

Bengt tillhör FMCK Luleå, de håller bara till i Luleå medan FMCK Boden har Boden, Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk och Vuollerim som upptagningsområden, Hedenbasen hamnar därmed även under FMCK Boden. I FMCK så är det den lokala kåren som ansvarar och håller i verksamheten om man skall följa riksförbundets riktlinjer så därför ser jag inte riktigt hur Bengt eller någon från FMCK Luleå kan agera angående Hedenbasen utan att gå genom FMCK Boden förutsatt att FMCK skall vara med på något hörn. Däremot skulle det vara väldigt smart att samordna en avrostning där även FMCK Luleå inbjuds.

FMCK Boden har styrelsemöte nu på onsdag och då tar jag upp frågan om avrostning i samverkan med SMC då det måste bli ett styrelsebeslut före vi går ut med detta mot militären, det får mkt bättre tyngd när det är beslutat än om man frågar om man får före:D Denna typ av verksamhet är helt i linje med våra nya stadgar och även i linje med den verksamhet som Landsvägs MC kommittén inom FMCK Boden skall pyssla med:tummenupp

Vem kan jag tala med ang upplägget? Mina kontaktuppgifter finns på : www.fmckboden.com och då under: Ordonnans/styrelse, sen är det ju inte så svårt att lista ut mitt namn med tanke på mitt nick..

Har lite funderingar hur SMC löser ev försäkringar på en "bana" som inte är godkänd för MC. Det är ju viktigt att detta sköts på rätt sätt om det skall ske under FMCK Boden flagg gentemot militären då våra försäkringar bygger på medlemskapet i FMCK och de försäkringar som ingår där.

Nice, är alltså The Real Stuff som jag har på tråden, coolt. Jag gillar att snacka med rätt personer:) Jo jag vet att Bengt tillhör Luleå och det är Boden som jobbar mot Heden, jag hade bara Bengts namn i skallen när vi hade mötet i helgen men naturligtvis så skall vi jobba med FMCK Boden!
Det är en mycket bra idé att först ta beslut och sedan säja till militären att ni har tagit beslut, inget svammel alltså:tummenupp

Vad det gäller försäkringar så vej jag inte riktigt hur det funkar. Vad är Hedenbasen klassad som egentligen? SMC har ju riktigt fina avtal med försäkringsbolagen och tidigare var det ju så att vid trafikövningar som avrostningen så blev det reducerad självrisk, så är det inte längre och jag tror att det är respektive hojåakares försäkrings som är det skydd som finns. Skillnaden är att vid ett SMC-anordnad trafikövning så gäller försäkringarna, oavsett plats. Men det får dom från SMC:s sida som håller i det hela kolla upp. Jag ber Eje (våran instruktörschef) kontakta dej så får ni snacka ihop er. Tack för hjälpen, nu tror jag återigen på att det kan bli en avrostning i år:tummenupp
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Bäst stället

Hur är läget på hedenbasen egentligen? är den öppen för bruk av allmänheten eller krävs det tillstånd av något slag?
Behöver en större asfalterad yta att öva på innan uppkörningen, som närmar sig med stormsteg:gnissla

Eller har någon ett bra förslag på annat ställe i Boden med omnejd där man kan vara lite för sig själv och öva:va

Tjenare, om du frågar mig så är det bästa stället i Boden flygfältet vid Pbat, dvs helikoptersskolans gamla. Om du kör in vid korsningen hermelinsgatan/engelbrektsgatan och rakt ut på landningsbana så finns det till och med uppmålat med linjer, vars man ska ställa koner och vändområden. HELT KLOCKRENT :tummenupp

Spenderade själv några hundra timmar där förra sommaren när jag höll på att ta kortet, ingen som bryr sig att man är där, inte ens polisen som har sin helikopter stående där :rolleyes: Så bli inte orolig om du ser en polishelikopter ovanför när du är där :tungan

Lycka till

Föresten på väg hem från luleå för någon dag sen mötte jag 2 motorcyklister, nån av er som var ute och körde?

Själv har jag skruvat isär MCn och börjat med en ordentlig vårstädning i motorn, vilket är tur i oturen annars hade jag nog inte kunna slita mig nå längre :)
 

biker.s

vulgar display of power
Gick med
27 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
Retta
Tjenare, om du frågar mig så är det bästa stället i Boden flygfältet vid Pbat, dvs helikoptersskolans gamla. Om du kör in vid korsningen hermelinsgatan/engelbrektsgatan och rakt ut på landningsbana så finns det till och med uppmålat med linjer, vars man ska ställa koner och vändområden. HELT KLOCKRENT :tummenupp

Spenderade själv några hundra timmar där förra sommaren när jag höll på att ta kortet, ingen som bryr sig att man är där, inte ens polisen som har sin helikopter stående där :rolleyes: Så bli inte orolig om du ser en polishelikopter ovanför när du är där :tungan

Lycka till

Föresten på väg hem från luleå för någon dag sen mötte jag 2 motorcyklister, nån av er som var ute och körde?

Själv har jag skruvat isär MCn och börjat med en ordentlig vårstädning i motorn, vilket är tur i oturen annars hade jag nog inte kunna slita mig nå längre :)


Låter ju perfekt, just ett sådant ställe jag efterlyste. Kommer nog också spendera ett antal timmar där innan uppkörning, har till 13 Juni på mig att öva iaf.Har man tur kanske man får farbror blå som åskådare oxå då:D

Köpte du din gixxer 600 i Boden? har en polare som sålde sin i somras, en 98? (tror jag) i riktigt fint skick:)
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Nice, är alltså The Real Stuff som jag har på tråden, coolt. Jag gillar att snacka med rätt personer:) Jo jag vet att Bengt tillhör Luleå och det är Boden som jobbar mot Heden, jag hade bara Bengts namn i skallen när vi hade mötet i helgen men naturligtvis så skall vi jobba med FMCK Boden!
Det är en mycket bra idé att först ta beslut och sedan säja till militären att ni har tagit beslut, inget svammel alltså:tummenupp

Vad det gäller försäkringar så vej jag inte riktigt hur det funkar. Vad är Hedenbasen klassad som egentligen? SMC har ju riktigt fina avtal med försäkringsbolagen och tidigare var det ju så att vid trafikövningar som avrostningen så blev det reducerad självrisk, så är det inte längre och jag tror att det är respektive hojåakares försäkrings som är det skydd som finns. Skillnaden är att vid ett SMC-anordnad trafikövning så gäller försäkringarna, oavsett plats. Men det får dom från SMC:s sida som håller i det hela kolla upp. Jag ber Eje (våran instruktörschef) kontakta dej så får ni snacka ihop er. Tack för hjälpen, nu tror jag återigen på att det kan bli en avrostning i år:tummenupp

Hej igen!

FMCK Bodens styrelse har i tisdags beslutat att vi skall boka upp Hedenbasen den 5/5 och jag har skickat "förfrågan" till myndigheten i onsdags (jag har skrivit till dem att vi avser använda basen och om det finns hinder för det så får de meddela oss) , har dock ej fått svar då de är lediga. Det bör dock inte finnas några hinder för det. Har även talat med Eje så allt är på G :yoparty

Blir även ett passande arrangemang för FMCK då vi har klubbfest senare på kvällen den 5/5, dvs det kan bli en heldag med roliga aktiviteter.

Har även informerat FMCK Luleå om detta..
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hej igen!

FMCK Bodens styrelse har i tisdags beslutat att vi skall boka upp Hedenbasen den 5/5 och jag har skickat "förfrågan" till myndigheten i onsdags (jag har skrivit till dem att vi avser använda basen och om det finns hinder för det så får de meddela oss) , har dock ej fått svar då de är lediga. Det bör dock inte finnas några hinder för det. Har även talat med Eje så allt är på G :yoparty

Blir även ett passande arrangemang för FMCK då vi har klubbfest senare på kvällen den 5/5, dvs det kan bli en heldag med roliga aktiviteter.

Har även informerat FMCK Luleå om detta..

RacerRaffe for President!!! Nä visst ja, du är ju redan President:)

Skämt åsido, mången tack för hjälpen, det så roligt med människor som bryr sej och gör den där extra som behövs ibland. Tack Raffe!

/Niklas
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hedenbasen är nu officiellt bokad för FMCK/SMC avrostningsövning den 5/5:D
Detta arrangemang är den enda avrostning som planeras i hela fyrkantenområdet, därför kommer inbjudan att gå ut till Luleå, Piteå och Kalix.

SMC sköter som vanligt sin del av detta arrangemang och FMCK medlemmar från FMCK Boden och Luleå är inbjudna.

"Kungen" bjuder även FMCK ordonnanser på fika mm. och som vanligt bjussar SMC på kaffe:tummenupp
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hedenbasen är nu officiellt bokad för FMCK/SMC avrostningsövning den 5/5:D

SMC sköter som vanligt sin del av detta arrangemang och FMCK medlemmar från FMCK Boden och Luleå är inbjudna.

"Kungen" bjuder även FMCK ordonnanser på fika mm. och som vanligt bjussar SMC på kaffe:tummenupp

Nice!:tummenupp
 

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Ort
boden
Hoj
en som rullar
ville bara flika in i boden tråden att jag tagit oskuldsturen för i år idag :D startade sakta å säkert lät hojjen bli varm å sen bar det ut efter träsket. rackarns så skönt det var :D

ha det gött!!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
ville bara flika in i boden tråden att jag tagit oskuldsturen för i år idag :D startade sakta å säkert lät hojjen bli varm å sen bar det ut efter träsket. rackarns så skönt det var :D

ha det gött!!

Me too, och om ni vill se en del av den turen kan ni kolla på TV4 Norrbottens nyheter i morgon bitti...:)
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Men

ville bara flika in i boden tråden att jag tagit oskuldsturen för i år idag :D startade sakta å säkert lät hojjen bli varm å sen bar det ut efter träsket. rackarns så skönt det var :D

ha det gött!!

Men fan va avundsjuk jag blir, Idag är det ju underbart väder och bågen står i delar i garaget:rolleyes: Hoppas verkligen dem nya grejerna kommer idag så man kan skruva ihop åbäket under helgen. Hitills har jag inte kunnat göra mycket än att rengöra, inte fy skam det men nu är den ren och vill köras :tummenupp
 

_rills_

Guest
Nu så..har tagit hem hojen till boden, nu väntar ett oljebyte sen är jag redo för vägarna :D

Tänkte höra om det vår nån här som va sugen att samköra nån dag med fint väder, i helgen, nästa veckan, när som helst :)
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Var ute en sväng idag, grymt varmt och skönt! Mycket hojar ute! Det vore verkligen kul om vi som kör sporthoj i boden kunde samåka mer än vi har tidigare, vi verkar bli fler och fler... Förra helgen var jag och en polare och hämtade en gixxer tusen till honom och vecka 20 får jag förhopningsvis min triumph.. Vet inte riktigt hur jag ska klara mig tills vidare nu när motarden verkar bli såld imorn..
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Fint väder idag.. Gjorde den "riktiga" premiärturen med den stora moppen, lite halt pga all sand och grus men varm och skönt:tummenupp

Träffade rätt många på MC, inga supersport hojar men några custom och några sport:)

Man får försöka ta det lite lugn då det är halt när man skall bromsa in vid rondeller osv men annars så förvånades jag lite över att det ändå fanns fäste på andra ställen.
 

_rills_

Guest
Var också ut igår. riktigt fint :D Såg inte heller nå mycke spothojar, 1 tror jag :(

Jo samåkning hade varit kul.
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Jag såg att dom har kommit igång med sopningen av gatorna nu:tummenupp
Så snart kan man vrida på rullen rejält när man kör..
:hojcbr
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Jag såg att dom har kommit igång med sopningen av gatorna nu:tummenupp
Så snart kan man vrida på rullen rejält när man kör..
:hojcbr

Verkar dock som att dem har laggt ner den aktiviteten, dem sopade bara inne i innerstan, inte i korsningar där det verkligen behövs :mad:
Ibland undrar man vad dem tänker med eller i alla fall att dem skulle kunna skriva vad det hade tänkt i någon lokaltidning så man slipper bli arg :arsele :tungan

Btw så har man fått hem nytt drev och lite smått och gott så vid nästa braiga väderdag får man se var skillnaden blev :yoparty :)
 

_rills_

Guest
Nån som är sugen på köra första maj? typ dra ihop ett litet gäng och sammaköra från luleå?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top