Sporthoj Boden

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
vad innebär landsvägs delen? vad ska göras osv?


All klubb/föreningsverksamhet blir till det medlemmarna gör den till:hojsmilie

Jag tänkte mig att det borde finnas intresse av att skapa något som binder samman fler landsvägs åkare i Boden då det är lite brist på det här. Jag skrev ju i denna tråden för att öppna möjligheten att skapa det du/ni/vi vill så min fråga är vad vill du/ni att en sådan verksamhet innehåller?

Till att börja med måste man bli några stycken som vill skapa något, FMCK Boden kändes som en bra bas att starta från då det är en existerande verksamhet med lokaler mm. men som saknat en landsvägs inriktad verksamhet.

Begränsningarna för vad man kan skapa när lokaler mm. redan finns är ju små då de största problemen i alla MC-klubbar brukar vara de ekonomiska och hos FMCK Boden är det inget problem. så här tycker jag att det är helt upp till medlemmarna att tillsammans bestämma vad de vill uppnå.

Är ju lätt att träffas också så får du själv se vad vi har att utgå från, skicka ett PM eller skriv i tråden om du är intresserad så kan jag eller Mattias (MrG) visa dig lokalen mm.
 

MrG

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2006
Ort
Harads
Hoj
GSX-R 750
Hallå allihopa! Tänkte bara lägga ut lite bilder på mitt lilla projekt, har blästrat och målat grenrören och polerat mej vansinnig:gnissla på ramen. Så nu är det bara resten kvar :)
 

Bifogat

  • webb-bild5.JPG
    webb-bild5.JPG
    44.7 KB · Visningar: 281
  • vebb-bild4.JPG
    vebb-bild4.JPG
    37.7 KB · Visningar: 241
  • webb-bild6.JPG
    webb-bild6.JPG
    36.2 KB · Visningar: 241

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Snyggt:tummenupp
Så där glänsande var den inte när jag var där o kikade..
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hallå allihopa! Tänkte bara lägga ut lite bilder på mitt lilla projekt, har blästrat och målat grenrören och polerat mej vansinnig:gnissla på ramen. Så nu är det bara resten kvar :)

Mattias är en duktig polerare:tummenupp

Man måste beundra det arbete som han lägger ner på bågen och snyggt blir det. Kul att du lägger ut bilder på projektet:)

Lite info ang Bodens nya landsvägs MC klubb:

Mattias kommer att föreslås bli den som håller samman den landsvägs-MC kommitté som vid vårt årsmöte den 25/2 (kl:14:00 i lokalen) kommer att föreslås ligga under FMCK Boden och dess styrelse. De medlemmar(och intresserade) som vill delta vid årsmötet är varmt välkommna och det är naturligtvis en god idé att komma om man vill rösta igenom bildandet av denna kommitté och då även tycka till om annat under årsmötet.

Då en underavdelning eller sektion kräver mer arbete för att fungera i en förening så börjar vi med denna Kommitté som innebär att det blir mycket enkelt att sköta verksamheten i "FMCK Boden Landsvägs MC"(namn förslag). FMCK Boden är en enda förening men vi har FMCK Boden Enduro och FMCK Piteå älvdal som underavdelningar och efter årsmötet även kommittén "FMCK Boden Landsvägs MC" (eller annat namn som man vill ha, förslag!?).
 

_rills_

Guest
All klubb/föreningsverksamhet blir till det medlemmarna gör den till:hojsmilie

Jag tänkte mig att det borde finnas intresse av att skapa något som binder samman fler landsvägs åkare i Boden då det är lite brist på det här. Jag skrev ju i denna tråden för att öppna möjligheten att skapa det du/ni/vi vill så min fråga är vad vill du/ni att en sådan verksamhet innehåller?

Till att börja med måste man bli några stycken som vill skapa något, FMCK Boden kändes som en bra bas att starta från då det är en existerande verksamhet med lokaler mm. men som saknat en landsvägs inriktad verksamhet.

Begränsningarna för vad man kan skapa när lokaler mm. redan finns är ju små då de största problemen i alla MC-klubbar brukar vara de ekonomiska och hos FMCK Boden är det inget problem. så här tycker jag att det är helt upp till medlemmarna att tillsammans bestämma vad de vill uppnå.

Är ju lätt att träffas också så får du själv se vad vi har att utgå från, skicka ett PM eller skriv i tråden om du är intresserad så kan jag eller Mattias (MrG) visa dig lokalen mm.

Skulle vara intresserad av att se lokal osv, så för hoppningsvis leder det till att man blir en i gänget :D
 

MrG

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2006
Ort
Harads
Hoj
GSX-R 750
Skulle vara intresserad av att se lokal osv, så för hoppningsvis leder det till att man blir en i gänget :D


Självklart visar vi lokalen :tummenupp det är bara att höra av dej :yoparty till mej eller raffe. skicka ett PM så får du mitt nummer:tummenupp
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Nån härifrån som var modig och körde hoj genom stan strax efter 1700 idag?
Kollade inte så noga, men såg ut som nån offroadare, eller kanske en DL.

Det var nog denna dabuss du såg :)
061231b2.jpg
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Härligt

Vill bli medlem i FMCK Boden så fort som det finns lite asfalt framme, lite ont om tid just nu att fara och kolla på lokaler osv för tillfället, men till sommaren är det annars, Ska bli kul att hitta några likasinnade människor så man kanske slipper köra ensam en hel sommar till :)

Snart blire att släpa fram hojen och börja serva, byta alla bromsklossar och alla filter så den går som en dröm när säsongen väl börjar :)

Funderar även på att dreva ner hojjen, ack så dyrt så jag tänkte ifall någon i närheten är vass på det och kan säga om det är värt det eller inte.
Har en gsx-r 600 -97
 

_rills_

Guest
Alltså, kan inte svara på 600, men min 750 tycker jag rör på sig bra, har i och för sig inte kört den nå många mil men, fast i och för sig, mycket vill alltid ha mer :gnissla
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vill bli medlem i FMCK Boden så fort som det finns lite asfalt framme, lite ont om tid just nu att fara och kolla på lokaler osv för tillfället, men till sommaren är det annars, Ska bli kul att hitta några likasinnade människor så man kanske slipper köra ensam en hel sommar till :)

Snart blire att släpa fram hojen och börja serva, byta alla bromsklossar och alla filter så den går som en dröm när säsongen väl börjar :)

Funderar även på att dreva ner hojjen, ack så dyrt så jag tänkte ifall någon i närheten är vass på det och kan säga om det är värt det eller inte.
Har en gsx-r 600 -97

Drevade ner min r6 -99a som jag körde förra sommaren. Satan vilken skillnad och jag gick bara ner en kugg fram.
 

LILAB

Väntar...
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Luleå
Hoj
KTM 450 EXC/SM
Drevade ner min r6 -99a som jag körde förra sommaren. Satan vilken skillnad och jag gick bara ner en kugg fram.


Kan bara hålla med, gjorde precis samma sak på min förra CBR 600 -01:a och så sjukt mycket roligare det blev. :yoparty
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Oh fan, tack för tipsen, blir nog ner 1 kugg fram och se vad som händer :-D
Nu är det ju snart dax att släpa in gixxern i garaget börja beställa hem grejer från bikecity. 3 uppsättningar bromsklossar, nytt olje- och luftfilter a la typ 1500+ kr. Det är >150 mil i soppapengar, det svider :-D

Vilka här är det som ska köra 1a maj rundan(paltrundan) då? Tänkte att det är ju aldrig förtidigt att börja planera ^_^

Sen har jag även hört talas som nån sorts "avfrostning" på hedenbasen, att dem i princip så fort snön är borta från vägarna så sopar de hedenbasen och gör nån sorts konbana där så man kan leka av sig, nån annan som hört nått dylikt?

Oj nu vart det mycket frågor, men det är ju så man får reda på saker när man är ny hojjägare:)

Tack på förhand
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Oh fan, tack för tipsen, blir nog ner 1 kugg fram och se vad som händer :-D
Nu är det ju snart dax att släpa in gixxern i garaget börja beställa hem grejer från bikecity. 3 uppsättningar bromsklossar, nytt olje- och luftfilter a la typ 1500+ kr. Det är >150 mil i soppapengar, det svider :-D

Vilka här är det som ska köra 1a maj rundan(paltrundan) då? Tänkte att det är ju aldrig förtidigt att börja planera ^_^

Sen har jag även hört talas som nån sorts "avfrostning" på hedenbasen, att dem i princip så fort snön är borta från vägarna så sopar de hedenbasen och gör nån sorts konbana där så man kan leka av sig, nån annan som hört nått dylikt?

Oj nu vart det mycket frågor, men det är ju så man får reda på saker när man är ny hojjägare:)

Tack på förhand

Majrundan kan man väl tänka sig, beroende på väder..

Ang Hedenbasen så känner jag inte till eller har hört att "någon" skall sopa någon bana där mer än att vi mest troligt kommer att nyttja en del av banan för vinterkurs med MC258:a 2-4mars, då blir ca 1/3 del av banan skottad samt tillfartsvägar. Officiellt så får ingen "leka" av sig på landningsbanan eller taxibanorna om inte speciellt tillstånd getts från militären som fortfarande "äger" området. Det är dock troligt att man kan få tillstånd för en "avrostning" och det har FMCK stående då vi har tillstånd att nyttja området för vår verksamhet :) Det vore faktiskt ingen dum idé om "någon" skulle vilja organisera detta officiellt under FMCK regi (går nog enklast) eller genom SMC som är duktiga på att hålla avrostningskurser:tummenupp

Som sagt, FMCK har tillgång till Hedenbasen, nödvändig kontakt med militären för ev samordning av ev annan verksamhet är nog ett måste men jag kan inte se något hinder för ett genomförande i nuläget och vi har koner mm. för banan. Hur stort är intresset!?
 

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Ort
boden
Hoj
en som rullar
lite off topic men jag vann ialla fall minimoton på ica kvantum :D tihi körde på slogan eller om det var skälet till varför jag skulle få minimoton var att jag är en 5åring fast i en 22 årings kropp :D det funkade..

ibland måste man bjuda på sig själv :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Kul att det rör på sej i Boden!

På tal om det tänkte jag informera om att ABF i Boden har en tema/cafékväll med tema Motorcyklar. Jag har blivit inbjuden att snacka hoj och det kommer jag att göra. Det som avhandlas är lite info om SMC, lite om avrostningen (på Hedenbasen:) ) samt en hel massa om dom banåkningskurser som SMC hanterar där jag själv jobbar som instruktör. Det blir nog lite nyklippt film från Kemorabanan i Finland också om det kan finnas intresse...
Hursomhelst, ABF Boden, Kunskapens Hus, Fabriksgatan 6, 18.30 den 7 mars...

Skoj om det kommer mycket folk:tummenupp
 

_rills_

Guest
Jag hade d tänkt köra paltrundan, bara det inte är ett jävla pissväder :p

Hade varit guld med en avrostningskurs..
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Ja i år ska jag oxå köra paltrundan... Om det inte blir som alla andra år att jag missar :va
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top