Sporthoj Boden

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Klart det måste finnas en Boden tråd också tyckte jag, lättare att få tag i folk om man t.ex. vill styra upp nånting, presentera sig, lånar/sälja prylar eller dylikt. Så gör det mer än gärna :yoparty

Kan ghandi eller nån annan moderator kanske göra tråden till en sticky också hade det varit jättebra :)
Tack på förhand

MVH
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Tja.. Lika bra att man skriver lite i den här tråden också..
Verkar inte finnas så många Bodensare som kör sporthoj av vad jag kunnat se de få gånger jag kör inne i Boden:confused:

Möter mest Custom maskiner men jag kör å andra sidan mest från Heden till Älvsbyn T&R.

Jag kör alltid ensam numera då alla man känner snart har bytt till Enduro maskiner, dock har en polare köpt en HD sportster men det är ju nästan en EU-Moppe..:tungan

Vore kul om det gick att ordna någon form av klubb i Boden!?

Jag är ordförande för FMCK i Boden och vi har funderat på om vi skall starta en landsvägs MC sektion, vi har nu en "grön"(militär del) och Enduroavdelningen som kör och arrangerar tävlingar. Vad vi har att erbjuda är:

-Relativt centralt placerad lokal med mekavdelning, komplett kök och möteslokal som vi länge tänkt bygga ut med bardisk osv..
-Medlems avgift 150kr/år
-Möjlighet att skruva/mecka i lokalen samt möjlighet till mekhjälp(vi har ju några medlemmar som kan skruva och det finns lite verktyg också..)
-MC-Lyft
- 3-tons Travers (bra att ha vid däckbyten och andra ingrepp)
-Vi har ett täckt MC-släp
-Vi har inga besvärliga kostnader som måste jobbas ihop av medlemmar
men vi sköter om lokalerna och de "militära" MC vi har.
Vi kan även erbjuda utbildning för militärt förarbevis samt en personlig MC258 efter avklarad utb.
-I föreningen har vi även en bilskolelärare med MC-behörighet som nog gärna hjälper till med vad han kan..

Vad vi behöver är fler likasinnade medlemmar som gillar att köra MC oavsett typ, intresserade bör ha intresse av att driva verksamheten till något trevligt och hållbart, intresserade kan ju skicka ett PM eller skriva i tråden..:)
 
Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Oktååååberfest!!!

SPORTHOJSFEST I SKELLEFTEÅ.

Sitter nu och börjar planera för en hejdundrande MC-FEST.

Den LÖR 28 OKT KL:19.00 öppnar portarna till festen som skall eka
länge i tidens korridorer.:crash

I och med vi planerat att ha trubadurer närvarande så kommer vi att måsta ta ett litet arvode vid porten (ca20kr).:fakta

I år blir det ingen catering i och med platsbrist, men baren kommer att vara fylld till bredden med diverse läskande törstsläckare.
Så fyll inte för mycket mat i magarna innan ni kommer, så att klubben får sälja några xtra slurar.
:öl
Klubbens garagedel håller ju för tillfället på att stökas upp, men kommer att vara klar tills dess. Så man kan ju kalla det för nyinvigning/taklagsfest oxå.

Har vi tur kanske det blir gott om .:tuttar :rock :dricka :Rockbanan

Vi ses där / Mattias R

Boende ska nog gå att fixa om det kommer någon utifrån.
 

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Ort
boden
Hoj
en som rullar
racer raffe jag e gärna på nästa säsong å försöka skramla ihop till en mc klubb

och det finns faktiskt folk som kör sporthoj i boden fast mestadels e det ju glidarna som rullar.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
jimmö skrev:
2523069 racer raffe jag e gärna på nästa säsong å försöka skramla ihop till en mc klubb

och det finns faktiskt folk som kör sporthoj i boden fast mestadels e det ju glidarna som rullar.

Bra! Känns som om det behövs en träffpunkt i Boden..

Fler intresserade?
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Jag är definitivt intresserad, mekplats låter som en oas i det annars så trånga garaget :-D
 

MrG

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2006
Ort
Harads
Hoj
GSX-R 750
Hallo! jag har presis flyttat till boden. är oxå intresserad av mekplats!!
 

biker.s

vulgar display of power
Gick med
27 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
Retta
Jag köpte en sporthoj idag, zx9r-00 hur nöjd som helst!
Låter skoj att det finns några andra riktiga hojåkare i Boden, är lätt på i någon form av verksamhet mot vårkanten!
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Oj har vi en egen Bodentråd, det hade jag missat. Kan hålla med om att det ser lite tunt ut med sporthojar i Boden men vi är 77st registrerade här på Sporthoj.
 

_rills_

Guest
Tufft att det är några här i allafall =)
Borde väll hittaspå någonting påbasen till våren/sommaren?
 

MrG

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2006
Ort
Harads
Hoj
GSX-R 750
Nu har jag blivit medlem i fmck! var å kolla lokalen i går å den var helt ok :tummenupp
så nu är det bara få dit hojen å börja polera in för sommaren:yoparty :banana :öl :rock så bli medem ni andra oxå så drar vi i gång nånting kul! skruva å:öl å:hojbusa
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hej!

Så har MrG (Mattias) fått in sin båge i värmen och planerar skruva/putsa/polera den inför våren. Måste säga att det känns kul att han kontaktade mig och att vi så kom igång så snabbt med nycklar till lokalen mm.

Mattias är numera No:1 som medlem i FMCK Boden landsvägssektion, fler intresserade? Ring mig på 0921-10323

Mvh/ Ralph
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Visst finns det Sporthojar i Boden! Självklart ska jag gå med i fmck! Har funderat på detta länge då jag känner ovan nämnda körskolelärare.. Att det nu blir en landsvägs sektion passar perfekt!
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
SJälvklart ska jag oxå gå med, Har vart å tittat på lokalen:tummenupp
Nu ska jag bara beställa lite godis till bettan så man kan piffa upp henne lie..
Så får vi piska lite kurvor till sommaren.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Nån härifrån som var modig och körde hoj genom stan strax efter 1700 idag?
Kollade inte så noga, men såg ut som nån offroadare, eller kanske en DL.
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Ang FMCK boden landsvägssektion.

Har jag missuppfattat det eller finns det plats att förvara hoj i någon lokal/garage under/över vintern? Eller är det "bara" om man ska meka lite för stunden?
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Lund skrev:
2691435 Ang FMCK boden landsvägssektion.

Har jag missuppfattat det eller finns det plats att förvara hoj i någon lokal/garage under/över vintern? Eller är det "bara" om man ska meka lite för stunden?

Hej!

Jag gör några förtydliganden..

FMCK huvudsakliga uppgift är att försörja Försvarsmakten med MC ordonnanser för krigsplacering inom Hemvärnet, det är vår viktigaste uppgift.
Det är även militärområdet som står för lokalerna och de har naturligtvis kravet att vi pysslar med verksamhet som syftar till att stödja deras verksamhet och så länge vi sköter våra uppgifter så rullar det på(de är tom skyldiga att stödja vår verksamhet).

Verksamheter som är förenliga med våra stadgar är bla. Enduro som då hamnar inom ramen för vår föreningsverksamhet och en landsvägsavdelning som i huvudsak kör och underhåller sina privata MC är även ett naturligt inslag i vår föreningsverksamhet och medlemmar i dessa avdelningar är naturligtvis en rekryteringsbas för den militära sidan av FMCK.

Vi skiljer mellan vår militära FMCK Kår verksamhet och FMCK föreningsverksamhet och vi får även resurser från olika "sponsorer" Militärområdet respektive FMCK Riksförbund, de militära medlen skall gå till militär verksamhet och dit räknas allt underhåll av lokaler, MC258:a osv.
Som avtalsplacerad Ordonnans så åker men lite "gräddfil" då man har full sponsring från sponsorerna(MC-ställ, MC mm.) och det är ju vårt mål att intresset för att bli ordonnans skall vara så pass stort att vi kan uppfylla våra åtaganden gentemot försvarsmakten.

FMCK kan pyssla med vad vi vill så länge vi inte bryter mot våra föreningsstadgar och för att åstadkomma en i längden hållbar verksamhet måste man jobba med sådant som medlemmarna är intresserade av och vårt intresse är ju MC av alla slag. Själv så kör jag ju plastraket, cross och MC258:a där den senare är "tjänste" fordonet:tummenupp

Som ett exempel på sådant vi gör som ordonnanser är att vi i helgen var upp till P-G Lundmark och körde på hans bana med våra MC258:eek:r:tummenupp
P-G är en mycket duktig arrangör och värd för att inte tala om hans frus Evas mat:tummenupp (se även: www.pgdakar.com ).


Då vår verksamhet tillåter att våra medlemmar skruvar med sina MC i lokalen
och att vi vill främja att de enskillda medlemmarna blir duktiga på att underhålla MC så upplåter vi den yta vi kan till det så länge det inte innebär hinder för vår militära del.


Tanken är inte att lokalen skall användas som förvaringsplats för privata MC utan att man kan ha sin MC stående under den tid man jobbar med den, om det nu är ett mer omfattande arbete så tar det längre tid.. Principen är först in och sedan får de efterföljande samsas i mån av plats. Vår lokal står ju där den är oavsett om vi är där och skruvar dygnet runt eller en gång i månaden och värmekostnaden är det den är. En utökad verksamhet med landsvägs MC kan ej anses vara "tärande" på den militära verksamheten utan ökar istället intresset och gemenskapen i den lokala föreningen (FMCK är ju även en nationell organisation med övergripande mål). FMCK Boden kan driva detta till vad vi vill att det skall bli och det är medlemmarna som gör det på det vis som de vill, detta gäller då så länge vi inte bryter mot stadgarna och alla föreningar har ju stadgar att följa och rent praktiskt handlar det mest om "bond " förnuft.

Då jag såg att du bor i Luleå så är FMCK Luleå närmast för dig men jag tror inte att de är intresserade av civila MC eller att upplåta någon yta till skruvande i dem. Vi i FMCK Boden har valt att ha en Enduro avdelning och nu även en landsvägs avdelning medan Luleå valt att inte göra som vi men de kanske ändrar sig på den punkten också, vad vet jag. FMCK Bodens "område" är Boden, Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Vuollerim och Jokkmokk medan FMCK Luleå "område" är luleå. Sedan finns det även FMCK Kalix, FMCK Kiruna

Se även: www.fmckboden.com

Edit: Talade med FMCK Luleå ordförande ikväll och han sa att de kan överväga en landsvägs MC verksamhet om intresse finns!?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top