Problem med CDI-Box (Aprilia Rs 125 -00)

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
prulle skrev:
2449365 Vad är det på bild tre då?
jag vet inte exakt vilken bild du menar eftersom att jag har laddat upp bilder i två omgångar men alla bilder föreställer ju CDI-Boxen där det enda som syns ordentligt är kretskortet i nederkanten...:confused:
// Mayer
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mennar du?

attachment.php


Vad är det som sticker ut ovanför kretskortet?
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Det där med att man inte kan varva över 7k är ju skitsnack.
Min fullt strypta 11kw:are, kan man lätt varva upp till rödmarkering.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
#22 skrev:
2449680 Det där med att man inte kan varva över 7k är ju skitsnack.
Min fullt strypta 11kw:are, kan man lätt varva upp till rödmarkering.
Ja men den hackar runt 5000 va?
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
prulle skrev:
2449608 Mennar du?

attachment.php


Vad är det som sticker ut ovanför kretskortet?
Det är en liten bit plast/metall...men om detta är bryggan så måste jag pilla ut en massa glasbitsliknande saker innan jag kan klippa av något eftersom att jag har grävt ut allt "rent silikon" och nu är det glasbitar blandat med silikon. Så nu är frågan, skall jag våga pilla bort en massa sådana "glasbitar" eller bara ge upp? :va
Någon som har stött på något liknande när ni har pillat med era CDI-Boxar? Eller någon annan som bara vet vad de finns där för?
// Mayer
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
125_next skrev:
2457652 http://www.rsbikers.com/article-cdi_nytro.htm där finns det bra bilder om du håller på fortfrande
Ahh grymt! Men va fan då är det ju det som jag trodde var början av kretskortet, men jag grävde iofs inte så långt in så jag såg hur långt detta fortsatte...nu har jag ju satt igen skiten igen men va fan, det får la bli ett av helgens alla projekt...
Tack så grymt mycket!!!:Bugar
//Mayer
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Vill bara höja en varnande ekgren och säga att min brygga INTE var lika bred som din. Min var ca. 2 cm och din är ju lika bred som hela CDI boxen.

Du märker lätt om du har CDI strypningen eller inte.
När jag fick min hoj så gick den normalt (fast slött) upp till 5-6000rpm och sedan så stannade den, så jag fick slira förbi det "hacket" med kopplingen.
Behöver du göra så?

Förövrigt är det inte alltid säkert att hojarna går sämre med alltid öppen avgasport. Min t.ex. går mycket bättre nu när min är avstängd och upphängd.
Lika bra bottendrag men sticker redan runt 6000rpm istället för dom 8500rpm original då avgasporten öppnar.
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Hmm,nu blir jag ju förvirrad igen:tungan

Jag vet inte riktigt hur jag skall kunna förklara hur den går...Den går riktigt slött och är klen upp till mellan 7000-8000varv och när man når dessa varven så sticker den iväg ordentligt. På alla varv över 7-8000 så går den bra och är stark men på allt under så går den slött. Sen har den en tendens att "hänga sig" och blöddra lite mellan 5000-6000varv. speciellt när man låter varven sjunka så är den ganska vanligt att den sjunker och sjunker till runt 5-6 tusen och där hänger den sig och hackar lite...
Hoppas att ni förstår...:)
Konstigt att min brygga skulle vara längre än andras...men jag kan göra så att i helgen så gräver jag ut det jag fyllde igen och gräver lite längre in vid "bryggan" för att se om den fortsätter längre in, gör den det så lär det ju vara ett kretskort:näsblod
Eller vad tycker ni?
// Mayer

lasse kongo skrev:
2457975 öppna och klipp
det är en jävla skjilnad!! slippa växla som fa n
Joo men samtidigt så tror jag inte att hojen mår så bra av att man råkar klippa av en del av kretskortet...:näsblod
Så det känns bäst att vara säker på att det verkligen är rätt sak man klipper av...
 
Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Mayer skrev:
2458963 Hmm,nu blir jag ju förvirrad igen:tungan

Jag vet inte riktigt hur jag skall kunna förklara hur den går...Den går riktigt slött och är klen upp till mellan 7000-8000varv och när man når dessa varven så sticker den iväg ordentligt. På alla varv över 7-8000 så går den bra och är stark men på allt under så går den slött. Sen har den en tendens att "hänga sig" och blöddra lite mellan 5000-6000varv. speciellt när man låter varven sjunka så är den ganska vanligt att den sjunker och sjunker till runt 5-6 tusen och där hänger den sig och hackar lite...
Hoppas att ni förstår...:)
Konstigt att min brygga skulle vara längre än andras...men jag kan göra så att i helgen så gräver jag ut det jag fyllde igen och gräver lite längre in vid "bryggan" för att se om den fortsätter längre in, gör den det så lär det ju vara ett kretskort:näsblod
Eller vad tycker ni?
// Mayer


Joo men samtidigt så tror jag inte att hojen mår så bra av att man råkar klippa av en del av kretskortet...:näsblod
Så det känns bäst att vara säker på att det verkligen är rätt sak man klipper av...



Asså försök gräval bakom dendär guldiga grejen som är på din bild och om det slutar som på bilden på franska sidan så är det bryggan om det inte slutar effter nån cm in i cdi så är det krestkortet? Fattar du?



Citat:
Inskickat av 125_next
Visa citerat inlägg http://www.rsbikers.com/article-cdi_nytro.htm där finns det bra bilder om du håller på fortfrande
Behöver ett snabbt svar;
Är det bryggan som syns på bilderna som 125_next länkade? (franska sidan).



ja det är bryggan
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
125_next skrev:
2464692 Asså försök gräval bakom dendär guldiga grejen som är på din bild och om det slutar som på bilden på franska sidan så är det bryggan om det inte slutar effter nån cm in i cdi så är det krestkortet? Fattar du?

MM jag fattar...som skrivet i tidigare inlägg...:)
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Ikväll har jag varit ute i garaget, pillat bort kutsen och allt och grävt ut silikonet som jag satte dit för att gräva lite till och det visade sig att det guldiga fortsätter tills det är ca 0,7-1cm djupt och jag börjar se små kopplingar :näsblod
Alltså är detta inte bryggan utan kretskortet...har ni några tips tills imorgon eller nåt så kanske jag hinner kolla det innan jag sätter igen den ytterligare en gång. :argpådato
// Mayer
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
isf nej det är inte bryggan rör inget mera dem är väldigt känsliga har jobbat med såna i skolan... men ring och fråga förra ägaren om du har hans nummer?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top