GSXR1127 Turbo-byggtråd

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Inte för att vara nån glädjedödare .Men vänta dig inga större förändringar

105 / 105 brukar vara en standardinställning med turbo på dessa

Blir kul å se vad skillnaden blir efter bänkningen
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Inte för att vara nån glädjedödare .Men vänta dig inga större förändringar

105 / 105 brukar vara en standardinställning med turbo på dessa

Blir kul å se vad skillnaden blir efter bänkningen

Jo visst men från 98 grader på avgaskammen till 109,5 borde göra stor skillnad, iaf till den grad att man inte får effekttoppen vid 6K5 varv.

Förändringen från 105 > 109 kan jag tänka mig gör mindre skillnad
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Blir kul å se vad skillnaden blir efter bänkningen

Hepp, har varit nere ikväll/natt å bänkat så ögonen blöder...
Den andades ut på ett helt annat sätt nu när kammarna stod lite bättre...

till slut blev det 250hk/210Nm på hjulet vid ca 1bar, de repor då inte chocken flög ut, gummitutorna till synkuttagen flög i taket eller plenumer sköts av trots provisoriska stag.

Det får dock räcka så länge, lamdakurvan ser helt ok ut och den ligger perfekt vid jämn gas, nu e jag trött på att skruva och vill köra lite grann innan snön faller, ska hämta hem den på torsdag, då kommer det en lite mer utförlig test samt kanske en och annan bild/film.....:yoparty
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Hepp, har varit nere ikväll/natt å bänkat så ögonen blöder...
Den andades ut på ett helt annat sätt nu när kammarna stod lite bättre...

till slut blev det 250hk/210Nm på hjulet vid ca 1bar, de repor då inte chocken flög ut, gummitutorna till synkuttagen flög i taket eller plenumer sköts av trots provisoriska stag.

Det får dock räcka så länge, lamdakurvan ser helt ok ut och den ligger perfekt vid jämn gas, nu e jag trött på att skruva och vill köra lite grann innan snön faller, ska hämta hem den på torsdag, då kommer det en lite mer utförlig test samt kanske en och annan bild/film.....:yoparty
Vid vilket varvtal peaka den nu???
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Idag fick prenumeranter på Bomber Magazine tidningen där det finns bilder och lite info om cykeln ;)

MVH

Johan
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Idag fick prenumeranter på Bomber Magazine tidningen där det finns bilder och lite info om cykeln ;)

MVH

Johan

Har redan läst repotaget! Kanon Johan, tacka Peter med för den välskrivna texten, skitkul!!

Hämtade hojen hos Mats igår och jösses vad den höll på att slänga av mig i 130 blås utanför Ängelholm...
Det gäller att hålla koll på laddtrycksnålen :)
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Kul, synd bara att min brevbärare verkar ha kört i diket eller nå... :gnissla

Nåja, får läsa reportaget på måndag. Kul iaf att du verkar ha fått ordning på grejjerna.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Har redan läst repotaget! Kanon Johan, tacka Peter med för den välskrivna texten, skitkul!!

Hämtade hojen hos Mats igår och jösses vad den höll på att slänga av mig i 130 blås utanför Ängelholm...
Det gäller att hålla koll på laddtrycksnålen :)

....så var landade det på då till slut när allt var schysst, 250hkr vid 9´rpm eller :va
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
....så var landade det på då till slut när allt var schysst, 250hkr vid 9´rpm eller :va

247hk/210Nm strax innan 9K varv @ ca 1 bars tryck..

Var ute och körde i lördags kväll och jisses vilka powerwheelies man river av, man skuttar ivägg på 1:an och 2:an sen när man skeppar i 3:an så håller man framhjulet 60-70cm ovanför backen och bara matar på!!
Känns jävligt coolt att kunna hålla den så förhållandevis lågt på bakhjulet med hiskelig acceleration...:D man håller den på 4:an en bra bit in på rätt sida av 200-strecket.

Och när man motorbromsar från höga varv så står det en 50cm blå eldslåga ut ur avgaspipan hela tiden, DET gillar brudarna...:tuttar

Det är så jävla kul å ligga och bara mjölka upp den på slangen så fort andan faller på, sådan kraft, sådan makt..:)

Kommer att höja laddet inom kort när följande är fixat:

*Ordentliga stag till plenumet så det inte kan vridas av förg.bryggan
*Någon ordentlig låsning av chocken, den vill tryckas ut litegrann vid höga laddtryck tros buntband :va med resultatet att den går ap-fett vid avslag

Gummiplupparna till synkuttagen i trottellocken är numera superlimmade på plats, vill man synka sen så får man fixa 4st nya helt enkelt
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hahah, ännu en som fastnat i turboträsket låter det som...
 

LindahlsKvarg

Medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Goldwing
247hk/210Nm strax innan 9K varv @ ca 1 bars tryck..

Var ute och körde i lördags kväll och jisses vilka powerwheelies man river av, man skuttar ivägg på 1:an och 2:an sen när man skeppar i 3:an så håller man framhjulet 60-70cm ovanför backen och bara matar på!!
Känns jävligt coolt att kunna hålla den så förhållandevis lågt på bakhjulet med hiskelig acceleration...:D man håller den på 4:an en bra bit in på rätt sida av 200-strecket.

Och när man motorbromsar från höga varv så står det en 50cm blå eldslåga ut ur avgaspipan hela tiden, DET gillar brudarna...:tuttar

Det är så jävla kul å ligga och bara mjölka upp den på slangen så fort andan faller på, sådan kraft, sådan makt..:)

det var nog det härligaste jag läst på länge:)
längtar sååå efter en film å fler bilder! stencool hoj, bra jobbat!!:D :D :D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Mekanisk onani....:tummenupp

Så jävla brutalt.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
247hk/210Nm strax innan 9K varv @ ca 1 bars tryck..

Var ute och körde i lördags kväll och jisses vilka powerwheelies man river av, man skuttar ivägg på 1:an och 2:an sen när man skeppar i 3:an så håller man framhjulet 60-70cm ovanför backen och bara matar på!!
Känns jävligt coolt att kunna hålla den så förhållandevis lågt på bakhjulet med hiskelig acceleration...:D man håller den på 4:an en bra bit in på rätt sida av 200-strecket.

Och när man motorbromsar från höga varv så står det en 50cm blå eldslåga ut ur avgaspipan hela tiden, DET gillar brudarna...:tuttar

Det är så jävla kul å ligga och bara mjölka upp den på slangen så fort andan faller på, sådan kraft, sådan makt..:)


Kommer att höja laddet inom kort när följande är fixat:

*Ordentliga stag till plenumet så det inte kan vridas av förg.bryggan
*Någon ordentlig låsning av chocken, den vill tryckas ut litegrann vid höga laddtryck tros buntband :va med resultatet att den går ap-fett vid avslag

Gummiplupparna till synkuttagen i trottellocken är numera superlimmade på plats, vill man synka sen så får man fixa 4st nya helt enkelt

fan va schysst:tummenupp :tummenupp
kraft och testosteron kroppens absint:yoparty
man blir ju j-vligt sugen nu på att få ihop sitt eget skit till nästkommande säsong.
vet du vad den faktiska kompförhållandet blir med din distans??
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Att choken trycks ut av laddtrycket, är det ett vanligt problem på CV-förgasare?

Ja det verkar ju som det... Men jag behöver ingen choke så den sitter berghårt med buntband nu.:)

Jag och min gode vän lasse (LAHI) har varit nere och kört en 25 mil i skåne idag, varav ca 15 på bakhjulet...:D :yoparty
Herrejävlar vad det går undan, på 4:an och 5:an går det ohälsosamt fort med framhjulet i luften, men fyfan va kul det är.

Jag har märkt att man får ha en lite annorlunda teknik när man kör på bakhjulet med turbo, med sugmotor fick man ligga på lite varv för att den skulle orka ligga kvar på balanspunkten, med med turbo får man ligga på lägre varv där det ändå finns tillräckligt med vrid, givetvis med dumpventilen vilt frustande...:yoparty
Det är riktigt läskigt att försöka köra som innan med varvnålen vid 7-8K, DÅ är den RIKTIGT nervös, det gäller att hålla tungan rätt i mun om man inte vill bli avslängd.

I veckan så skall jag få proffs-fotohjälp med lite actionbilder, då kanske även den utlovade filmen kommer med.. Så håll ögon och öron öppna
 

Dr.Bike

Guest
Jag och min gode vän lasse (LAHI) har varit nere och kört en 25 mil i skåne idag, varav ca 15 på bakhjulet...:D :yoparty
Herrejävlar vad det går undan, på 4:an och 5:an går det ohälsosamt fort med framhjulet i luften, men fyfan va kul det är.

Aha - du är hemma igen!?
Isf välkommen hem soldier blue! :)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Då ska jag testa att stumma choken och se vad som händer, den behövs ändå inte då motorn måste gå apfett på tomgången för att starta på E85 när den är kall.

Väntar med spänning på filmen!:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top