Vill du köra gratis på sturup? eller en kompis som vill se rejsing..

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Skynda er in o anmäl er snabbt som bara den innan flaggvaktsplatserna tar slut:rolleyes:
 

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
skulle kunna tänka mej o hjälpa till som flaggviftare imorron... men har inte varit de innan eller ens kört själv!! skulle va kul o se litta hardcore räjsing på nära håll :)

nått o tänka på innan??
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KLobble skrev:
2446004 skulle kunna tänka mej o hjälpa till som flaggviftare imorron... men har inte varit de innan eller ens kört själv!! skulle va kul o se litta hardcore räjsing på nära håll :)

nått o tänka på innan??
Nä, det är inte så märkvärdigt. AleX har en genomgång innan, där ni går igenom allt väsentligt. Det är inte så mycket att hålla reda på. Det är i stort sett två flaggor (en gul och en röd) och en walkie-talkie att hålla reda på:

Den gula flaggan används när någon har gått omkull eller när du av någon annan anledning vill tala om för förarna att de ska ta det lugnt och säka farten.

Den röda flaggan används för att tala om för förarna att passet avbryts och att alla lugnt och försiktigt skall köra i depå. Den används t ex när någon gått omkull så illa att han måste hämtas med ambulans.

Det är rätt kul att flagga. Enda haken är att man blir så ini h-e åksugen själv :)

Du är mycket välkommen ut :tummenupp
 

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
ok... bokade precis in mej som funkis!
när var o hur ska jag vara??
kläder?? kan tänka mej att skinnställ e mindre lyckat =)

nån man kan ha sällskap dit med (jag kör från lund) ?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KLobble skrev:
2446643 ok... bokade precis in mej som funkis!
när var o hur ska jag vara??
kläder?? kan tänka mej att skinnställ e mindre lyckat =)

nån man kan ha sällskap dit med (jag kör från lund) ?
Jag är egentligen inte rätte mannen att svara på dina frågor men eftersom ingen annan gör det så...

Vad gäller klädsel så är det inga särskilda krav. Ta med något som motsvarar väderleken bara. En jacka/tröja kan nog sitta fint framåt åttatiden.

Jag vill minnas att funkisarna skall vara på plats senast kl 16.00. Så var det i alla fall när jag flaggade. Anmäl dig vid "incheckningen" (Ett bord som folk köar till för att betala körningen) så talar de om för dig var funktionärerna samlas. Annars är det bara att sikta in sig på AleX, om du känner igen honom. (När han kör hittas han vanligtvis i närmaste grusfålla :D ). Han är depåchef för dagen och han håller en genomgång innan ni går ut till posteringarna. Är det något som är oklart efter eller under genomgången är det bara att fråga.

Kul att du ställer upp, det uppskattas :tummenupp
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
KLobble skrev:
2446643 ok... bokade precis in mej som funkis!
när var o hur ska jag vara??
kläder?? kan tänka mej att skinnställ e mindre lyckat =)

nån man kan ha sällskap dit med (jag kör från lund) ?

Skinnställ kan bli en aning klumpigt men det är ju ditt val. Ta med en termos med kaffe o några bullar eller så. Det är inte fel. Har du nån sugen polare dra med denne med!
Stort tack för du ställer upp! :tummenupp
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Det har sammanfattats bra ovan i tråden, tiden som gäller är mycket riktigt kl 16.00
Genomgång sker på plats.(tror även det finns info på hemsidan)

Bingo... du ska inte köra imorgon va:tungan
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Rödöga

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Genarp
Hoj
R1
Jag kom att tänka på en sak, som det antagligen redan finns regler för! men ändå. Om ej medlemmar anmäler sig som flaggvakter får de företräde sedan till introduktion och ev medlemskap?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Rödöga skrev:
2447534 Jag kom att tänka på en sak, som det antagligen redan finns regler för! men ändå. Om ej medlemmar anmäler sig som flaggvakter får de företräde sedan till introduktion och ev medlemskap?
Nej, de har inte företräde för medlemsskap. Jag tycker att det borde vara så. Dels känns det rättvist att prestation skall vara avgörande, inte tur/slump. Dels kan det vara ett sätt att underlätta funktionärsrekryteringen - man kan förtjäna ett medlemsskap genom att hjälpa till som funktionär.

Förslaget har varit uppe tidigare och kommer att tas upp igen :fakta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top