åksjuk på SRW!?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Är det ngn fler som blir "åksjuk" när man kör på SRW? Ja, jag håller med om att det låter helt stört. Dem senaste gångerna har jag kört hem med en känlsa av yr i pottan o sugande i magen. Kan inte åka ngn karusell alls för då snurrar det dåktet. Skall testa med en åksjuketablett nästa gång(dock inte sådan som man blir helt slö o apatisk av). Fler som är lika klen?
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Finns bara ett svar = uttorkad. Drick mycket vatten DAGEN INNAN och under tiden. Kan nästan sätta en 100 på att det hjälper:)

Edit: Alla åksjuketabletter sänker din reaktionsförmåga mer eller mindre, så det är nog ingen bra idé.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Zilversurfer skrev:
2432233 Finns bara ett svar = uttorkad. Drick mycket vatten DAGEN INNAN och under tiden. Kan nästan sätta en 100 på att det hjälper:)

Edit: Alla åksjuketabletter sänker din reaktionsförmåga mer eller mindre, så det är nog ingen bra idé.

Uttorkad, tveksamt, men skall testa o hinka i mig mkt mer vatten än tidigare. Självklart skall jag testa innan med en tablett, så jag vet hur den påverkar mig.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
PGH skrev:
2432286 Uttorkad, tveksamt, men skall testa o hinka i mig mkt mer vatten än tidigare. Självklart skall jag testa innan med en tablett, så jag vet hur den påverkar mig.

Alla åksjuketabletter innehåller antihistamin, så att det försämrar din reaktionsförmåga är helt klart, du behöver inte ens testa. Hur testar man? Du kan omöjligt veta om din reaktionsförmåga är 1/10 sek sämre, men det märks i 170 km/h.

Det finns en anledning till att du inte bör framföra ngt fordon efter intagande av tabletter som innehåller antihistamin.

Det är inget konstigt med att bli uttorkad till en viss grad, men största hjälpen är som sagt att dricka dagen innan. Att dricka samma dag är inte meningslöst, men det tar tid innan kroppen tagit upp vätskan.

Mvh//ZS
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
PG jag som blev förvånad när jag såg du stod i röd. Oj va snabb han blitt nu e jag ju helt slö..o så visar de sig att du blir helt åksjuk du kanske inte skulle flänga runt så jäkligt :D

Seriöst så låter de mycke bättre o testa med vatten än tabletter..hoppas de försvinner :)
 

Robbann

bild av Dede
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Lund
Hoj
FZ6-04 . CBR600RR-07
Eller så får du köra lite saktare:hihi

hoppas det funkar med mer vatten.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
PGH skrev:
Fler som är lika klen?
Jag brukade bli åksjuk när jag körde gata förra året. Det var kuperade sträckor som gjorde mig åksjuk. Det drabbade mig bara i "lagomtempo", alltså när det varken gick snabbt eller långsamt. Du får helt enkelt öka tempot :)
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Zilversurfer skrev:
2432305 Alla åksjuketabletter innehåller antihistamin, så att det försämrar din reaktionsförmåga är helt klart, du behöver inte ens testa. Hur testar man? Du kan omöjligt veta om din reaktionsförmåga är 1/10 sek sämre, men det märks i 170 km/h.

Det finns en anledning till att du inte bör framföra ngt fordon efter intagande av tabletter som innehåller antihistamin.

Det är inget konstigt med att bli uttorkad till en viss grad, men största hjälpen är som sagt att dricka dagen innan. Att dricka samma dag är inte meningslöst, men det tar tid innan kroppen tagit upp vätskan.

Mvh//ZS

Förstår dig till fullo. Säkerheten före allt. Då kan man ju inte ens köra med allergitabletter, vilket innehåller samma substans. Vilket jag gjort tidigare. Skall nog inte testa med piller. Sen vet man också utifrån trafikstudier att en obehandlad smärta tex, är farligare än en rätt behandlad, även om medicinen i sig är narkotikprep/smärtstillande, vilket in sin tur inte är lyckat i trafik. Detta är dock en parantes. Märks det att jag vill fortsätta köra eller:) Hoppas att vatten är medicinen annars är SRW ett minne blott för min del. Eller så får jag testa akupressur på handlederna.
 
Last edited:

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
PGH skrev:
2432648 Förstår dig till fullo. Säkerheten före allt. Skall inte testa med piller. Sen vet man också utifrån trafikstudier att en obehandlad smärta tex, är farligare än en rätt behandlad, även om medicinen i sig är narkotikprep/smärtstillande. Detta är dock en parantes. Hörs det att jag vill fortsätta köra eller:) Hoppas att vatten är medicinen annars är SRW ett minne blott för min del.

klart du ska köra..håller tummarna :)
 

Robz

Guest
Busfrö brukar också bli illamående - på alla banor.
Kan vara kombination med ansträngning o lite mat oxå....
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Ja, jag skall se över mitt näringsintag inför nästa körning. Kolhydratladda a la inför Vätternrundan:yoparty
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
PGH skrev:
2433494 Ja, jag skall se över mitt näringsintag inför nästa körning. Kolhydratladda a la inför Vätternrundan:yoparty

Så då siktar du på att bli liggandes i en insulinkoma i depån istället? :trött

;)
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
PGH skrev:
2432204 Är det ngn fler som blir "åksjuk" när man kör på SRW? Ja, jag håller med om att det låter helt stört. Dem senaste gångerna har jag kört hem med en känlsa av yr i pottan o sugande i magen. Kan inte åka ngn karusell alls för då snurrar det dåktet. Skall testa med en åksjuketablett nästa gång(dock inte sådan som man blir helt slö o apatisk av). Fler som är lika klen?

Byt fjädring på sukkan :D
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
xyx skrev:
2433736 Så då siktar du på att bli liggandes i en insulinkoma i depån istället? :trött

;)
Nä, inga fler insulinkomor här. Har testat med kvaddade axlar till följd, inget kul. Rekommenderas ej!
 

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Dricka , Käka, Dricka Köra pausa Red Bull o en jäkla massa vatten funkar för mig. Men det e klart jag kör ju inte så fort att jag blir yr i pottan :va
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Jag blir oxså åksjuk när jag kör, men har ännu klarat mig från det fenomenet på Sturup. Dock drabbas jag av det fortfarande på Knudan. :(
Jag dricker alltid en massa vatten innan jag ska köra, och inte då bara precis innan jag ska ut. Det har tyvärr inte hjälpt mig, men om jag äter salt lakrits så klarar jag mig.
Mkt märkligt.
Prova med lakrits, ett gammalt tips som visst seglare brukar ta till mot sjösjuka.
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Man kan använda åk/sjösjukeplåster dom har inte dom biverkningarna som pillren har.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top