Vart kan jag köpa ett Sidewinder till min FZR?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Well, DET lär bli knepigt. Du är nog illa piskad att köpa t.ex. ett Murray och modda avgasflänsarna mot toppen.

Hur trimmad är motorn, det kanske duger med ett simplare V&H gsxr sidewinder - dvs snikvarianten.
 
Last edited:

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Hej!

andersbrink skrev:
2425559 Well, DET lär bli knepigt. Du är nog illa piskad att köpa t.ex. ett Murray och modda avgasflänsarna mot toppen.

Hur trimmad är motorn, det kanske duger med ett simplare V&H gsxr sidewinder - dvs snikvarianten.

Min motor ligger på runt 170-180 hk. Vem säljer Murray eller ett V&h i begagnat skick? Köper inte ett nytt för att modda om den! Har du något tips?
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Hej, tack för att du hörde av dig!!

RPM lover skrev:
2426927 äähhmm..var inte den maxbearbetad eftersom du rastar av GSX-R 1100:eek:r på 402 :D
--------------------------------------------------------------------------------

Jag va och beställde Dyno Jet till min hoj idag och killen jag köpte hojen av sa att motorn va iordning gjord på MC-Express och det sket sig direkt, dom visste inget!! Sedan va jag och kollade upp bestyckningarna på Cv 38:eek:rna och visst dom va värre men inte i harmoni med hojen...Min drar något så fruktansvärt upp till 11.000rpm men sedan e det stopp för den sackar..Men den ska upp i Dynobänk inom kort!!Toppen har blivit portad men vet inte hur mycket och det sitter natriumfyllda ventiler i den. Kammarna vet jag inte mycket om men letar efter det värsta till Yamahan!! Tar emot alla tips och jag har en "ny" turbo ligger som är uppgraderad till 330hk så ev åker den på nästa år. Men jag vill åka vanligt trim nu som jag gillar!! V-H Peter
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
FZR? 180 hästar? Dynojet? CV38? 11000 rpm? Turbo? Uhm, är det någon som drar dig eller oss i benet?

Tips, sök lite här på Sporthoj så hittar du lite info om FZR och de problem som kan uppstå när man trimmar den. Tycker du att sökfunktionen på Sporthoj suger kan du använda dig av Google genom att ange "sökargument site:www.sporthoj.com"
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Ok

andersbrink skrev:
2429358 FZR? 180 hästar? Dynojet? CV38? 11000 rpm? Turbo? Uhm, är det någon som drar dig eller oss i benet?

Tips, sök lite här på Sporthoj så hittar du lite info om FZR och de problem som kan uppstå när man trimmar den. Tycker du att sökfunktionen på Sporthoj suger kan du använda dig av Google genom att ange "sökargument site:www.sporthoj.com"
Jag har redan pratat med Peter"Turbo"Andersson och fått en massa tips så jag testar!!Han har erfarenhet av FZR motorerna.
Jag ska inte ladda och ta ur allt ur motorn utan hålla mig lill ca 250 hk!

wannagofast skrev:
Inte för att jag vet vad du håller på med men detta va sjukt!!Och du ska inte vara på denna sida om du håller på med det(länken)du skickade! SJUKT!!!
 
Last edited:

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda CBR 900rr -98
PeterFZR1000 skrev:
2429720 Jag har redan pratat med Peter"Turbo"Andersson och fått en massa tips så jag testar!!Han har erfarenhet av FZR motorerna.
Jag ska inte ladda och ta ur allt ur motorn utan hålla mig lill ca 250 hk!


Inte för att jag vet vad du håller på med men detta va sjukt!!Och du ska inte vara på denna sida om du håller på med det(länken)du skickade! SJUKT!!!

Någon behöver definitivt ta lite mer humor-piller till frukosten.
På vilken sida ska man vara om man håller på med det han skickade då?:va

:tummenupp
/Patrik.
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
PeterFZR1000 skrev:
2427039 --------------------------------------------------------------------------------

Jag va och beställde Dyno Jet till min hoj idag och killen jag köpte hojen av sa att motorn va iordning gjord på MC-Express och det sket sig direkt, dom visste inget!! Sedan va jag och kollade upp bestyckningarna på Cv 38:eek:rna och visst dom va värre men inte i harmoni med hojen...Min drar något så fruktansvärt upp till 11.000rpm men sedan e det stopp för den sackar..Men den ska upp i Dynobänk inom kort!!Toppen har blivit portad men vet inte hur mycket och det sitter natriumfyllda ventiler i den. Kammarna vet jag inte mycket om men letar efter det värsta till Yamahan!! Tar emot alla tips och jag har en "ny" turbo ligger som är uppgraderad till 330hk så ev åker den på nästa år. Men jag vill åka vanligt trim nu som jag gillar!! V-H Peter

11000 rpm, övervarvningsskyddet går väl i då.

Natriumfyllda ventiler?:va Dom skulle vara kul att se. Har aldrig sett sådanna med smalare skaft är 8mm
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Inte för att vara någon glädjedödare, men summan av de trasiga delarna kommer inom ett år att vara högre än kostnaden för en hoj av annan modell - som det iaf finns gå-snabbare-delar till för moderata prislappar. Annat är det ju om du har pengar som du vill bränna, men någon vis investering är det inte med en fzr1000 om man ska tampas i PSB eller SPS. Hellre en skrämd FJ1200, den håller för mer effekt - om du absolut vill köra Yamaha.

Att först bygga hoj med mycket effekt på enbart sugmotor är bortkastade pengar om du i slutänden hade tänkt turbomata den.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
andersbrink skrev:
2432751 Inte för att vara någon glädjedödare, men summan av de trasiga delarna kommer inom ett år att vara högre än kostnaden för en hoj av annan modell - som det iaf finns gå-snabbare-delar till för moderata prislappar. Annat är det ju om du har pengar som du vill bränna, men någon vis investering är det inte med en fzr1000 om man ska tampas i PSB eller SPS. Hellre en skrämd FJ1200, den håller för mer effekt - om du absolut vill köra Yamaha.

Att först bygga hoj med mycket effekt på enbart sugmotor är bortkastade pengar om du i slutänden hade tänkt turbomata den.


Håller med ovanstående ,Och vill tillägga att lådan på FJ1200 är inte så bra om du skall göra om den till semiautomat ,men en färdig 3 petars håller garanterat ,Sen har Fj 'n en ram "mindre" än optimalt , så det är lätt att få "tryck" märken på "ramarna" runt omkring .

FZR:en lämpar sig för ett schysst rör typ Dutchman stepp ,och Downdraft 39-41 or samt en trycksatt airbox med moderat portning plastning (korta radien) och lite omställda kammar. Möjligen en OW01:eek:r variant på 103-104 avg och 104-105 in. (Lobecent)
Då kan du börja närma dig 165-175 som sugis , Turbo delen kan nog Vrakis bättre (P Andersson) Finns ingen som bytt så många växelåds drev som han ..I Svergie,Världen förexten!:)

Ps glömde Du måste fixa en REJS box oxå för att höja rev limit ...
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
PeterFZR1000 skrev:
2426559 Min motor ligger på runt 170-180 hk. Vem säljer Murray eller ett V&h i begagnat skick? Köper inte ett nytt för att modda om den! Har du något tips?

Du kan köpa Murray hos EMP i boden, där köpte jag mitt till min FZR...
http://drive.to/emp
 
Last edited:

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
PeterFZR1000 skrev:
2477721 Va bra Vegas! vad fick du ge för ett sidewider system? Måste man ringa till dom för att få en katalog, eller? Det går inte att göra så mycket på deras sida!
fick mitt jätte billigt, det är dyrt i vanliga fall...
Men det var ett tag sedan, så jag tycker att du ska ringa..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top