Nån som e lastbilschaff?

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jag är truckförare åt ett av dom nyss nämnda företaget, (men jag har jobbat åt dom flesta stora logistik-företagen som konsult).
Problemet är att det är så många olika personer som ska hantera varje sak innan den faktiskt kommer fram till kunden+konstant tidspress. Alla företagen köper tid på bekostnad av försiktighet. Om jag hade haft mer tid/mindre volymer så hade jag kunnat hantera lasten mycket säkrare.
Men eftersom jag vet att det måste vara full fart många gånger så blir det att lasten körs dåligt säkrad, paket kläms under andra tyngre paket etc etc.
Det är helt enkelt en fråga om att om företagen hellre skadar 20 av 100 sändningar än får fram 50 sändningar av 50 oskadda...
Sedan är det ofta unga killar från små bemanningsföretag som har dom simplaste "lyft/sortera/släng"-jobben på företagen och deras intresse för att genomföra jobbet är (ofta) obefintlig.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Acceptera inget skadat gods. Anmärk på fraktsedeln så är de skyldiga att utreda skadan samt ersätta det skadade. Varje del i transportkedjan som hanterar grejerna har ansvar att rapportera skador, gör dom inte det får dom betala grejorna. Vid en skadeutredning spåras skadan i systemet, och den som inte anmärkt på skadan när man fortsätter transporten sitter med svartepetter. Har åkeri sedan 20 år, min rekommendation är: Anlita ett litet åkeri för alla dina transporter. De stora drakarna är ointresserade av att göra ett bra jobb.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top