Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Folk har väl tagit helg. Eller glömt bort tråden... :)

Det är väl bara att lite kosing i fickan och ta trampcykeln för att titta på någon av de sex BB som är till salu i Sthlm just nu?
 
Last edited:

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Akta dig för dom utan snigel bara , dom är relativt trötta :lol
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Det är väl bara att lite kosing i fickan och ta trampcykeln för att titta på någon av de sex BB som är till salu i Sthlm just nu?
Jag hävdar bestämt att svart är den snabbaste färgen, så om det bara hade funnits en svart kråka i Stockholm eller angränsande län hade jag åkt och kollat direkt.

Hade någon av hojarna i närheten åtminstone stått hos handlare hade jag kunnat prova modellen som sådan där, men att åka ut till någon som vill sälja hojen privat utan någon som helst intention att göra affär bär mig emot.
 

Peppeq1

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Honda x-11 -01
Ställer frågan här också eftersom jag kör det nakna syskonet till blackbirden nämligen X-11, om jag drevar upp ett kugg fram stämmer hastighetsmätaren då??
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Ställer frågan här också eftersom jag kör det nakna syskonet till blackbirden nämligen X-11, om jag drevar upp ett kugg fram stämmer hastighetsmätaren då??

Vet inte men det blir bättre .
Kör själv speedohealer , kostar ca 1000 och löser problemet å km:n när .
Kan dessutom spara dig mkt kosing om du vet när du ska köra och när du kan stanna .

M
 

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Jag hävdar bestämt att svart är den snabbaste färgen, så om det bara hade funnits en svart kråka i Stockholm eller angränsande län hade jag åkt och kollat direkt.

Polisen stoppar oftare röda bilar, så jag tror att rött är den färg som är snabbast. Längst våglängd också vad?
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Hej all kunniga, kollar om man kan få lite hjälp här!
Min polare har fått ett problem med sin Blackbird, årsmodell 99 tror jag.
Han hade varit ute och kört, kom hem och stängde av med knappen på höger styrhalva, vred av och på nyckeln och slog tillbaka knappen på styret.
Men hojen är helt död nu -när tändningen är påslagen så lyser inget (neutrallampa, framlampa, baklampa), tutan fungerar inte och på starten händer inget.
Vi har mätt batteriet och det hade ungefär 12,5 v och alla säkringar verkar vara hela. Vi kollade även kontaktstyckena till tändningslås och styret och dom var fräscha.
Någon idé på vad detta kan vara?
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Vi har kollat säkringarna och även dioden har vi ohm-mätt.
Det såg fräscht ut i höger styrhalva och knappen känns distinkt.
Sen borde väl ljuset, neutrallampan och tutan fungera trots att dödarknappen är "till" så jag är skeptisk till att knappen är felet. Känns mera som någon kortslutning någonstans.
 

Eddjo

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Årsta
Hoj
01, Honda ,cbr1100xx
Någon i eller omkring Stockholm som har en Blackbird jag kan få provsitta? Jag är lite sugen på att köpa en dylik att ha som gathoj, men jag har aldrig suttit på någon tidigare, än mindre provkört en. Dessvärre verkar handlarna i närheten inte ha något ex inne just nu.

Jag bjuder på kaffe som tack för hjälpen :)

Jag har en som du skulle kunna få provsitta om behovet fortfarande finns kvar :)
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Har kört 90 mil idag från Kil till Tyska gränsen , på väg till Isle of Man ,utan värre blessyrer .
Bra skit BB :tummenupp:):kär
 

sweanders

Medlem
Gick med
27 Jul 2015
Ort
Malmö
Hoj
2001 Honda CBR1100XX Blackbird
Liten programmerbar box att montera mellan givaren i vxl-lådan och hastighetsmätaren .
Man mäter upp mätarfart vs gpsfart och skriver in en faktor och sen går mätaren rätt .
Googla så hittar du vart det finns

http://www.bikersneed.se/index1.html

Problemet med den är att km-räknaren får fel värden. Original går nämligen den rätt men KM/H fel.. Så det blir för hög mätarställning.
 

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
*bump*
Tänkte fråga.
Som nybliven ägare till en BB -02a.
Körde idag, och efter en omkörning, så gick den som en påse nötter..
Skulle tänka mig att ljudet var liknade en Twins?
Antog att det endera är tändspolen eller tändstift, men jag har mätt upp spolarna och testat stiften. Allt ok.
Kan det vara något känt "glapp" någonstans?
Nån som har varit med om detta??

//Micke
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top