Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Så var det dags att starta en ny trån som förhoppningsvis kommer att ge oss en hel del information och erfarenhetsutbyte.

Här kan vi hjälpas åt att samla allt mellen himmel och jord som rör Blackbirden.
Länkar, tips och råd etc etc.

Så kom igen nu Blackbirdägare, ETT inlägg med info kan du prestera :)

Själv har jag ingen som helst erfarenhet av Blackbirden ännu förutom en provtur på demohoj i lördags. Men på torsdag så hämtar jag en alldeles egen ny -06:a :)
 
Last edited:

Hanlotta

Flyger fram...
Gick med
24 Jan 2006
Ort
Såtenäs
Hoj
Yamaha R1 -00
Äntligen...

Äntligen en tråd för Blackbird...

För drygt två veckor sedan köpte jag min Blackbird och jag tycker bara bättre och bättre om den. Grattis till ett mycket bra val!

Du har väl inte missat Superblackbird-klubben? www.superblackbird.se

/Hanlotta
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Trevligt...

Har ingen Blackbird men väl sådär en 5-7 motorer (mest sönderkörda rejs grejjor)
Trim prylar och annat skoj.
Kör med BB motor i min Fireblade -99 och trivs med den snurran!
Den senaste uppgradeingen med 1195cc kolvar och Hestec sprut har gått fint som tusan.
Tyvärr så ger 3ans vevlager upp titt som tätt och nu har det gått 4a vevaxlar på alldeles för kort tid!
Men nya vilda planer på Turbo finns men då med en frisk bottendel och min Fullrace topp!

Har även lite grejjor från en skrotad BB som inköptes för att få fälgar och motor!

Har skruvat en del med dessa motorer om någon har nån fråga!
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
En förträfflig motorcykel, här har jag ett par bilder på en blackbird 06 efter en åktur som jag njöt av den 7:e augusti =) lite otvättad bara :)
 

Bifogat

  • Bild(19).jpg
    Bild(19).jpg
    98.2 KB · Visningar: 1,495
  • Bild(20).jpg
    Bild(20).jpg
    93.7 KB · Visningar: 1,095

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
R-1000 skrev:
2416726 En förträfflig motorcykel, här har jag ett par bilder på en blackbird 06 efter en åktur som jag njöt av den 7:e augusti =) lite otvättad bara :)[/QUOT




Jo, jag tycker att den ser lite skitig ut:D Och till trådskaparen vill jag bara säga: Grattis till ett mycket bra hojval:tummenupp
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Blackbirden hämtad idag :)
Synd bara att det är sånt skitväder, men det blev en liten runda på 8-9 mil på vägen hem ialla fall. Men så fort regnet kom så smet vi in i garaget, lilla Blackbird o jag.
 

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
huskvarna
Hoj
Thunderace
var o hämtade min blackbird i fredags körde 32 mil , måste säga att detta är den bästa hoj jag ägt.:yoparty
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
noran67 skrev:
2423108 var o hämtade min blackbird i fredags körde 32 mil , måste säga att detta är den bästa hoj jag ägt.:yoparty

Solen sken i dag när jag kom hem fr jobbet så då åkte Birden fram ur garaget. Ca 10 härliga mil blev det. Fan vilket as det är till att gå, och då har man inte ens testat mer än lite mer än tomgång :D
30 mil kvar på inkörningen sen ska vi se vad den går för på riktigt :näsblod

Lite förvånad blev jag idag över hur lättmanövrerad den faktiskt är. Inte alls så tung som en touring brukar vara. Vääldigt trevlig att köra måste jag säga.
Hoppas att det blir fler soliga dagar nu i september.
 

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
huskvarna
Hoj
Thunderace
El Garto skrev:
2424796 Solen sken i dag när jag kom hem fr jobbet så då åkte Birden fram ur garaget. Ca 10 härliga mil blev det. Fan vilket as det är till att gå, och då har man inte ens testat mer än lite mer än tomgång :D
30 mil kvar på inkörningen sen ska vi se vad den går för på riktigt :näsblod

Lite förvånad blev jag idag över hur lättmanövrerad den faktiskt är. Inte alls så tung som en touring brukar vara. Vääldigt trevlig att köra måste jag säga.
Hoppas att det blir fler soliga dagar nu i september.



håller med om att den är lättmanövererad, hade en fireblade innan men inget slår birden den känns som en riktig mc och kraft finns det, är så nöjd. :yoparty
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
R-1000 skrev:
En förträfflig motorcykel, här har jag ett par bilder på en blackbird 06 efter en åktur som jag njöt av den 7:e augusti =) lite otvättad bara :)

Inte ska du väl polera gaffelbeben så hårt att de böjs och tar i grenrören. Då går det ju inte att svänga:fatta!
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
El Garto skrev:
2456984 Någon som vet hur f.. man får av styrpluggarna på Blackbirden :va

Du menar ändpluggarna på styret?
Du tar en stjärnmejsel och skruvar motsols en massa varv och hoppas att inte hela pluggen snurrar eller "expandern" på insidan har rostat fast. Sen drar du ut den.

Så här snyggt kan det bli.
 

Bifogat

  • Blackbirdstyre.jpg
    Blackbirdstyre.jpg
    127 KB · Visningar: 1,149

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
En bild på min förra

En -98 efter 5000 välpolerade mil
 

Bifogat

  • Honda Blackbird logga.jpg
    Honda Blackbird logga.jpg
    43.4 KB · Visningar: 522

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
blackis skrev:
2457018 Du menar ändpluggarna på styret?
Du tar en stjärnmejsel och skruvar motsols en massa varv och hoppas att inte hela pluggen snurrar eller "expandern" på insidan har rostat fast. Sen drar du ut den.

Så här snyggt kan det bli.

Rostat fast har de nog inte, hojen är alldelses ny. Men fast sitter de :mad:
 

Tobbe L

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
CBR 1100XX
Äntligen en tråd om Blackbird...Har haft min sen ny 98. Någon som vet nåt om det kommer en helt ny Blackbird eller sett några bilder ?
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
blackis skrev:
2457018 Du menar ändpluggarna på styret?
Du tar en stjärnmejsel och skruvar motsols en massa varv och hoppas att inte hela pluggen snurrar eller "expandern" på insidan har rostat fast. Sen drar du ut den.

Så här snyggt kan det bli.

Då förstår jag att du måste ha upptäckt spärrarna som satt i dina orginal styrändar. Det var nog en bagatell som du bara glömde att berätta för mig när du svarade :)

Nu sitter det i alla fall 300g styrändar på min, kromade o fina. Tunga som f..
Återstår att testa hur de funkar men det får bli i morgon. Bytet gjorde jag inte av estetiska skäl utan för att ytterligare minimera vibrationerna i Birden.

Så ni som ev funderar på att byta, glöm inte spärren. Utan att släppa på den så går det INTE att ta av ändarna.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top