Tullinge 26/8

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Fan vad kul det var, min premiär med hoj på strippen.
Jag var upptagen halva natten med diverse strul + att jag skulle byta däck på moppen.
Efter ett tag kom jag i säng och väcktes brutalt kl 06.00 och hade inga planer på att köra.
Ju mer vaken jag vart desto mer kom suget, men fan så det såg ut ute, dimma så man knappt såg handen framför sig.
Smhis hemsida utlovade regn över tullinge och det såg dystert ut. Men så som jag kämpat för att hinna köra idag fick det bära eller brista, msn.se vädersida utlovade faktiskt sol....
Väl framme såg det inte bättre ut, men hojen gick igenom utan problem i besiktningen iallafall. Först klockan 12 fick jag ge mig ut på min första repa, då hade dimman försvunnit och blå moln skymtade här och var.
Jag är allmänt känd för att vara klappkass på att köra rakt fram och satte en 10.55 repa med över 2sek i 60fot för att understryka det.
Efter en bra stund vart det dags för kvalrepa 2, något bättre 10.44, men fortfarande över 2sek i 60fot...
Efter kvalet verkade det som vi skulle köra bracket? Satte 10.30 som breakout. Sattes mot en riktig räv fick jag höra, otroligt nog slog jag ut honom med 10.31 och 0.1 i reaktion (snabbt för mig, uruselt enligt andra :D)
I min sista repa i matchen om att gå till final körde jag ut mig med 10.2/227, nu hade 60fotaren sjunkit till 1.87, något bättre iallafall.
När jag var på väg hem fick jag höra att jag knipit 3.e platsen med 2tusendelar mot andra förloraren till en finalmatch.
Skitkul premiär för mig, nu ska kopplingen fixas och så ska jag lära mig köra bättre.
Som tur var hade SMHI fel i sin prognos, det vart stekande sol!!!
Tack ni som hjälpte mig när jag var förvirrad :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top