Handla på Ebay

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Kalmar (Trekanten)
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
har handlat mycket till hoj på ebay, har dock alltid fått modifiera och t.o.m lacka om för att passform/färg osv inte håller vad de lovar. Köpte senast undertail + hugger till tl1000r, hugger passar inte för 5öre. undertail gick att montera efter mycket modifikation. (Har dock inte något att klaga på när det gäller betalning paypal och leverans) (JA! jag kollade säljarens "omdömme o refs" innan ja handlade.., Nej det är inte samma säljare utan alla har vatt olika från alla möjliga länder) Mvh
 

memories

Medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
röda huset
Hoj
suzuki gsx-r 1000 K7 .GasGas Ec300 Nordic
Har du skickat över pengarna lär väl säljaren skicka tebax de till ditt paypalkonto. Sen är det bara för dig att överföra till eget konto.

men vadå...är det inte paypal som ligger på pengarna tills jag tagit imot varan kvitterat ut paketet....
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
men vadå...är det inte paypal som ligger på pengarna tills jag tagit imot varan kvitterat ut paketet....

Njae.. Inte mycket va...
Paypal är ett sätt att betala över Internet med kreditkort utan att
behöva uppge dina uppgifter högt och lågt.
Paypal är bara en mellanhand mellan dig och säljaren.
Samma som när du handlar på Ica...
Ica säljer, BABS står för transaktionen, du betalar...

Så ska man ha tillbaka cash så måste säljaren skicka tillbaka dom
via paypal.. .Tänk dock på att paypal tar 4,5% i avgift så har du betalat
säljaren 100 så får han 93.50 då skicka han tillbaka 93.50 till dig så tar paypal
4.20 av 94.50 så då får du 89.30...
Lägg sen till en massa avgifter från din kära bank i växlingsavgifter o.dyl.
eftersom transaktionen mot dig sker i Euro..
Sen tar Paypal en viss avgift om man betalar med Euro men mottagaren vil ha betalt i dollar.

Vart nog lite rörigt men du kanske förstår ändå... :D

har handlat mycket till hoj på ebay, har dock alltid fått modifiera och t.o.m lacka om för att passform/färg osv inte håller vad de lovar. Köpte senast undertail + hugger till tl1000r, hugger passar inte för 5öre. undertail gick att montera efter mycket modifikation. (Har dock inte något att klaga på när det gäller betalning paypal och leverans) (JA! jag kollade säljarens "omdömme o refs" innan ja handlade.., Nej det är inte samma säljare utan alla har vatt olika från alla möjliga länder) Mvh

Jag ser ebay lite som en resekatalog...
Det ser j*vligt fint ut på bilderna men vad man inte ser är bygget runt hörnet,
minaretet med högtalaren två meter från väggen, danshaket i samma hus som hotellet osv osv... :D

Och står det hongkong så är det plastigt.. Spelar ingen roll hur fint det ser ut
på bilden.. Det är asplastigt...
 
Last edited:

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Här vill jag bara poängetar att man får oftast vad man betalar för.
 

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Kalmar (Trekanten)
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
Jag ser ebay lite som en resekatalog...
Det ser j*vligt fint ut på bilderna men vad man inte ser är bygget runt hörnet,
minaretet med högtalaren två meter från väggen, danshaket i samma hus som hotellet osv osv... :D

Och står det hongkong så är det plastigt.. Spelar ingen roll hur fint det ser ut
på bilden.. Det är asplastigt...[/QUOTE]



Hehe kan inte mer än hålla med! Men smålänning som man e, ;) billigt är bäst!
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hehe kan inte mer än hålla med! Men smålänning som man e, ;) billigt är bäst!

Inte smålänning men billigt är bra, gratis är gott.. :D
Sitter just nu och väntar på en backkamera och innerbackspegel med
7" widescreen skärm, BT handsfree och touch knappar..
Plastigt som f-n men rätt coolt om det lirar...
Allt för ca 500 spänn... Det kan det vara värt om det funkar.

(Ja, sambon tog bil kk idag så det behövs nog:D)
 

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Kalmar (Trekanten)
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
Inte smålänning men billigt är bra, gratis är gott.. :D
Sitter just nu och väntar på en backkamera och innerbackspegel med
7" widescreen skärm, BT handsfree och touch knappar..
Plastigt som f-n men rätt coolt om det lirar...
Allt för ca 500 spänn... Det kan det vara värt om det funkar.

(Ja, sambon tog bil kk idag så det behövs nog:D)

Det låter ju nästan för gott för o vara sant! Hoppas du får ihop grejorna så det funkar då! tjej me färskt kort i handen så kan de ju finnas användning för sådan utrustning :tummenupp Om inget annat är de ju flashigt o kolla på! :yoparty
 

Gloggen

kawafreak
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
2004, Kawasaki, Z1000
Fixade paypal konto.
Fick min undertray igår tog 1vecka från köp, funka kanon.
Har haft e-post kontakt från dag 1 till nu,
han mejlade t.o.m å undrade om jag ville ha foto instr inför montering.
480sek inkl frakt.
hel nöjd !
 

pAz

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
gbg
Hoj
gammel r1:a .. *hittad*
För att ta upp tråden lite, nån som har erfarenhet att handla via postbox i usa? de flesta skickar ju inte worldwide (iaf inte de som säljer styrdämpare)
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag fick rådet att pratade med
kent hjortlund
09061122
www.kenthjortlund.se
när jag skulle handla prylar från staterna från en firma som inte sålde till
europa...
Hittade en annan firma så jag behövde inte men han kom med varma rekommendationer...

Brukar vara så att om dom inte skeppar i europa så skeppar dom inte till
PO boxar heller...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Köpte en grej på Ebay som hade lång frakttid, så lång att jag nästan glömt bort den. Till slut insåg jag att den aldrig skulle komma. Efter så lång tid hade givetvis ebays möjligheter att öppna ett "case" försvunnit, och säljaren säger såklart att "Vi kan ju inte göra mer än att skicka den till adressen du uppgett..." och det har de förstås rätt i. Jag ringde åtm Paypal för ca en vecka sen, så nu är iaf ett case öppnat.

Finns chansen att få mina pengar tillbaka, eller är det bara att glömma och gå vidare?
 
Last edited:

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Paypal är bra att ha o göra med. Jag brukar iofs sköta det skriftligt. Har handlat på diverse ställen med Paypal som mellanhand och vet nog ingen gång när jag inte fått rätt. Säkert 15-20ggr genom åren. Kan låta mycket men jag har handlat en jäkla massa på nätet genom åren.

När du ringer till Paypal hanteras ärendet av en människa. När du skriver till dom hanteras det i första instans av en AI i så mycket som 95% av fallen har läst som oftast ger kunden rätt.

Hjälpte min sambos dotter med ett köp där säljaren gått under jorden i princip. Hon ville prompt ringa dom och jag som satt mej in lite i vad som hänt instruerade henne lite granna vad i hon skulle säga. Hon fick inte tillbaka några pengar. Skrev lite åt henne och öppnade ett "case". Hon fick tillbaka sina pengar ganska kort efter.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Paypal är bra att ha o göra med. Jag brukar iofs sköta det skriftligt. Har handlat på diverse ställen med Paypal som mellanhand och vet nog ingen gång när jag inte fått rätt. Säkert 15-20ggr genom åren. Kan låta mycket men jag har handlat en jäkla massa på nätet genom åren.

När du ringer till Paypal hanteras ärendet av en människa. När du skriver till dom hanteras det i första instans av en AI i så mycket som 95% av fallen har läst som oftast ger kunden rätt.

Hjälpte min sambos dotter med ett köp där säljaren gått under jorden i princip. Hon ville prompt ringa dom och jag som satt mej in lite i vad som hänt instruerade henne lite granna vad i hon skulle säga. Hon fick inte tillbaka några pengar. Skrev lite åt henne och öppnade ett "case". Hon fick tillbaka sina pengar ganska kort efter.

Ja det låter ju hoppfullt och det är som du säger, det var en människa jag pratade med!

Det skulle vara skönt att inte bli snuvad på pengarna, men egentligen vill jag helst ha det jag beställde. Frågan är var fraktlinjen bröts, kan man kolla upp det på nåt sätt? Paketet kanske ligger och väntar i nån terminal?
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag har haft ett par case hos paypal på sistone avseende just ebay köp. De brukar gå bra och man får tillbaka sina pengar. Det tar lite tid bara. Och sist råkade jag ut för en riktig stolle som körde ett par hämnd-case mot mig för frakten han var tvungen att lägga ut för returen. Då ger paypal honom dessa pengar tillbaka utan att ens kolla vad det handlade om. Jag blev riktigt förbannad och ringde upp dom. Jag behövde inte betala nåt med det kändes ändå väldigt fel att killen kunde scamma paypal så lätt och få fraktpengarna tillbaka.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag har haft ett par case hos paypal på sistone avseende just ebay köp. De brukar gå bra och man får tillbaka sina pengar. Det tar lite tid bara. Och sist råkade jag ut för en riktig stolle som körde ett par hämnd-case mot mig för frakten han var tvungen att lägga ut för returen. Då ger paypal honom dessa pengar tillbaka utan att ens kolla vad det handlade om. Jag blev riktigt förbannad och ringde upp dom. Jag behövde inte betala nåt med det kändes ändå väldigt fel att killen kunde scamma paypal så lätt och få fraktpengarna tillbaka.

Nej, de borde ha kontaktat dig också, kan man ju tycka. Och i mitt fall är det inte säkert att säljaren gjort något fel, det kan säkert vara en länk i fraktkedjan som kärvat. Ska nog snacka med PP i veckan igen.
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Fraktkostnader, bah. Småpotatis för Paypal som de skiter i. Vet ni hur stora dom egentligen är? Det är bland annat där Elon Musks (Mr. Tesla o SpaceX) miljarder kom från en gång i tiden. Googla Paypal-maffia...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top