Tjejläger cross/enduro 9-10 sept

micke meck

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
alunda
Hoj
husa650m,450
Tränings läger för tjejer i östhammar 6mil öster uppsala
Med inriktning på teknik och grunder i cross och enduro.
Max 15st Pris 650kr ink enklare lunch.
Frågor och info ring micke tel 070-5750857
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Låter ju skitskoj ju! Ditt telefonnummer funkar inte dock, lägg gärna ut mer info här!
 

micke meck

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
alunda
Hoj
husa650m,450
Tack för att du har koll,har rättat de nu.
Lägeret är tängt för nybörjare och medel förare och kommer att innehålla körteknik för cross och enduro med grunder i bromsning,kurvtagning,körställning,hoppteknikoch spårval.
Övernattning går att fixa.
Mvh Micke
 

micke meck

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
alunda
Hoj
husa650m,450
Det hommer även finnas hojar att hyra för en billig penning om det är någon som inte har egen.Ring mej i god tid så går det att ordna.
Kann även ha en enklare meck kurt på kvällen för att ni ska kära er mer om era egna hojar tex motor och jusera fjädringen.
 

micke meck

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
alunda
Hoj
husa650m,450
Det finns ett fåtal platser kvar på träningslägret,om det finns någon mer itreserad.
mvh micke
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Låter jättekul!!!

Ska kolla om jag kan komma :tummenupp
Finns det möjlighet att låna hoj??
Mitt lilla monster gillar inte skog och lera... :va

tjing!

/issi
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Tusen Tack för kursen Micke!!!

Vilken rolig kurs!!!! :tummenupp

Då var men invigd i smutsen, lerans och hoppens magiska värld, Jösses va kul!!! :D

Vi var 6 tappra tjejer och en om möjligt en ännu tapprare lärare, Micke, stor eloge till hans pedagogiska sätt och fantastiska tålamod. (och STOOORT tack för lånet av Husan)
Kursen hölls på Kanikebol banan uppe i Östhammar, vädergudarna var just denna helg helt på vår sida och bjöd på strålande sol och behagliga temperaturer.

Jag var den enda som aldrig suttit på en cross förut så jag såg fram mot det hela med skräckblandad förtjusning, det där med grus, lera och smuts är ju inte riktigt min grej... :näsblod
men vad fel jag hade… Grus, lera och smuts är hur roligt som helst när man kör ”Busaberg” i skogen…:yoparty

Vet nu helt säkert att mitt garage behöver kompletteras med en lillebror till Vader, så nu står en Husaberg FE450e högt upp på önskelistan… hoppas bara att banken håller med… :D

Lägger upp de få bilderna jag har just nu... det kommer det fler så fort jag fått dem mailade till mig.

Tjingeling!!

jessica
 

Bifogat

  • alla tjejjerna.jpg
    alla tjejjerna.jpg
    122.5 KB · Visningar: 471
  • på hojjarna.jpg
    på hojjarna.jpg
    100.1 KB · Visningar: 327
  • lera.jpg
    lera.jpg
    115.1 KB · Visningar: 254

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Fan va skoj! En annan var ju uppbokad på bröllop i helgen.

Blir det nån mer gång Micke?

//Emmi
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fi fan:) :yoparty

Man kan nästan tro att pölen du åker igenom är en stor pöl av adrenalin efter att ha glott på startbilden :tummenupp :tuttar

Åsa var mer än besviken på att inte ha ett helt helt knä just den här helgen, undrar varför, hehe.
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Micke sa att detta är en återkommande grej, så håll ögonen öppna...

Nästa Tjej-kurs kommer att vara till våren, troligtvis någon gång i maj :tummenupp

Lovar att jag kommer vara med :yoparty

/issi
 

micke meck

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
alunda
Hoj
husa650m,450
De va ett roligt läger med mycket stora förväntningar när jag vid nio tiden möttes av sex förväntansfulla,tjejer,som sprudlade av energi.Efter en kort genomgång va vi i gång. Det tog ca 1 timme innan Jessica dök i sin första Anja persson look a like. Men skam den som ger sig.Efter några timmars grund träning och ett antal mer eller mindre vådliga vurpor av alla deltagare va det dags för lunch.

Efter en behövlig vila va det dags för premiär varvet på den något för dagen lite blöta banan. Det va med en skräckartad förtjusning so de första varven avlöpte.Men efter lite riktning av diverse tillbehör så va alla igång med körningen.Första tiden blev att konsentrera på självkännslan,sedan mera tekniktränigoch dömm om min förvåning inga vurpor! Dage va slu vid 16 tiden,och de förut så pigga tjejerna va nu mera som urvridna disktrasor.

Kvällen avslutades med grillning och ett glas vin.Vid ca 21.15 sov de sex tjejerna en djup törnrosasömn.

Dag 2
Väckning vid08.30,då komm det upp ett gäng inte fullt så grasiösa damer för att äta frukost. Efter div bestyr att få på sej utrustningen Kom damerna utvankandes som en ankfamilj till hojarna.
Efter 20minuter uppvärmning med skogs körning va det dags för mitt första bergning uppdrag för dagen. Jessica låg upp och ned i skogenoch uttrycker frågan (va gör jag idenna djungel,är det långnt till stureplan?).Sedan komm vi in på hopp träning och samma dam i fråga gör in andra anja vurpamen är snapt på rätt kurs igen.
Efter många (de går inte och jag kann inte) så led dagen mot sitt slut;ochjag tror och hoppas att alla komm hem med lite mera kunnskap och en stor dos med självkänsla att ni överlevde de två dagarna i spenaten.

Tack för ett trevligt läger
Hällsningar Micke
Ps: nästa läget är planerat till maj 07. Ds
 
Last edited:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
micke meck skrev:
2452060 Det tog ca 1 timme innan Jessica dök i sin första Anja persson look a like. Men skam den som ger sig.Efter några timmars grund träning och ett antal mer eller mindre vådliga vurpor av alla deltagare va det dags för lunch.

Rätta mig gärna om jag har fel....
men käkade inte du lite gräs och lera du också.... :rofl :rofl :rofl

Kul att man lyckats roa någon! Det bjuder jag på! :D

Tack igen och sorry att jag vurpade och välte typ 100 gånger med dig hoj :näsblod

kramis!!

issi
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Låter som ni har haft fantastiskt skoj! Bra att du kör slut på dem, det behövs så de blir lite milda och lätta att tas med... :)
//m
 

micke meck

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
alunda
Hoj
husa650m,450
Enligt min sak och se är att har man inte släppt styret så har man inte vurpat,
utan bara haft et kraftigt nedlägg.:tungan
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
hahaha toppen!!

Det förbättrar ju helgens statistik avsevärt :D

/issi

mindraper skrev:
2453149 Låter som ni har haft fantastiskt skoj! Bra att du kör slut på dem, det behövs så de blir lite milda och lätta att tas med... :)
//m

Hmm jag var visserligen lite "tam" i söndags kväll... men nu är jag mitt vanliga bitska jag igen. Hoppas du kommer sova gott PÅ SOFFAN! :mad:

/frugan
 
Last edited:

flygandefaran

protected by angels
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda crf 250r -07
jessica!

Du är :tummenupp :tuttar (störtskön brud)
Hojta till nästa ggn de e fecke!!:yoparty

jag bara går runt å småler efter helsgens alla kommentarer, ....
men idag satte abstinensen i ..... räknar nu timmar till det att nåon låser upp bommen till Högstabanan ... i detta nu .... 20 timmar lite drygt :tungan
sen är det :yoparty

Ooo jag säger bara ...Micke .... kanoners !!! Blir det en fortsättning på det vi gjorde i helgen så kommer jag .......:tummenupp

Marika
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
flygandefaran skrev:
2454974
Va tycker ni om mitt namn då :yoparty
hihihii!!!!

:rofl :rofl :rofl kalasbra! jag får väl döpa om mig till
"faran_a_la _Anja_Persson" :D

Jag har fortfarande jätteont i nacken så jag ska ta det lugnt några dagar till... :näsblod
På söndag ska jag köra RoadRacing kurs på Sviestad, det ska bli rikitgt kul, så då måste nacken vara i topptrimm igen...

Får se om jag lyckas köpa egen Cross snart.. :rolleyes: då kommer jag och testar Högstabanan :tummenupp så får ni skratta lite till....

Kramis

Jess
 

mariiii

full rulle
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Sö'tälje
Hoj
CR 250
Tja brudar (å grabbs)!

nu e ja med oxå, ska passa på å hylla vår lägerledare, TACK micke! Suveränt läger, är så sugen på nästa gång!

jag har gått å myst hela veckan med tvåtaktsyl ringande i öronen. trots alla ungar som jävlas på jobbet. Självklart blir det en tur till helgen. Tyvärr har det ju torkat upp nu så de blir inga simturer på banan...

ha de fint

Marie
 

micke meck

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
alunda
Hoj
husa650m,450
Hej tjejer
Hoppas ni har åkt mycke i helgen uta några alvarliga vurpor.
Ni kommer väl i håg armbågarna och balansen.

Komihåg jag kan flyga jag är inte rädd.


Coach micke
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top