Felkod? Suzuki

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Hehe nu funkar den igen! Törs fan inte säga det... en riktig mek tabbe, hehe va en säkring som va paj riktigt pinsamt att inte kolla det först, men blev ju billigt :tummenupp
 

Danlud

Glad Z1000 ägare
Gick med
15 Mar 2005
Ort
finland, Vasa
Hoj
gsxr600 -01 (Såld), Kawa Z1000 -07
freding skrev:

Jag var inne och läste sidan! Mycket intressant :tummenupp
Funderade på ifall någon har provat lägga till detdär motståndet så att suzukis "tändningsfördröjning" på 1:an, 2:an och 3:ans växel försvinner?
Det verkar intressant, men tänkte höra ifall någon har provat, och om det är värt besväret?
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Danlud skrev:
2395109 Jag var inne och läste sidan! Mycket intressant :tummenupp
Funderade på ifall någon har provat lägga till detdär motståndet så att suzukis "tändningsfördröjning" på 1:an, 2:an och 3:ans växel försvinner?
Det verkar intressant, men tänkte höra ifall någon har provat, och om det är värt besväret?
Ganska många
 

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
hej, har köpt en gixxer k3 med QS och PC iii mappad och bänkad. körde igår första gången och får upp felkod c32 33 34 35, som om jag har förstått rätt är spridar signal? frågan är bara vad jag gör åt det. cykeln går som den ska men irriterande med en röd lampa blinkande. Mvh Robin
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
hej, har köpt en gixxer k3 med QS och PC iii mappad och bänkad. körde igår första gången och får upp felkod c32 33 34 35, som om jag har förstått rätt är spridar signal? frågan är bara vad jag gör åt det. cykeln går som den ska men irriterande med en röd lampa blinkande. Mvh Robin

I ett liknande fall var det så enkelt som dåligt dragna polskor.
Så jag hade börjat med polskorna.
Börja med det lätta först ! :7peta
 

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Okej toppen tack för svar får kolla det i veckan, och samtidigt hoppas att det kommer in fler tips om någon varit med om liknande :D mvh Robin
 

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Hittar inget som ser skadat/löst ut. Allt ser seriöst draget ut. Så vad är nästa steg? Köpa nya spridare eller vad menas med injector signal på alla 4 spridare? Hade förstått om den gick konstigt i maskin men den går ju hur bra som helst? :va:va:confused::confused::arsele
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hittar inget som ser skadat/löst ut. Allt ser seriöst draget ut. Så vad är nästa steg? Köpa nya spridare eller vad menas med injector signal på alla 4 spridare? Hade förstått om den gick konstigt i maskin men den går ju hur bra som helst? :va:va:confused::confused::arsele

Det syns inte om något är seriöst draget.
Det kollar man med skiftnyckel / skruvmejsel eller hylsa spärrskaft.
Finns säkert några här på SH som använder hylsa + momentnyckel.

Att jag tog upp polskorna berodde på en GSX1000R där motorn dog vid 10000RPM.
Det visade sig bero på dåligt dragna polskor på batteriet.
Och vid 10000RPM började anslutningskablarna vibrera, dålig kontakt.
Felkoden vissade fel på bränsleinsprutningen.
Har fabrikaten satt för mjukt bly i batteriet poler så kan blyet krypa och blir tunnare och tunnare med tiden vilket leder till glappkontakt.
(Här själv råkat ut för mjukt bly i polerna på ett Biltema Gelbatteri)
Så man måste efterdra.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hittar inget som ser skadat/löst ut. Allt ser seriöst draget ut. Så vad är nästa steg? Köpa nya spridare eller vad menas med injector signal på alla 4 spridare? Hade förstått om den gick konstigt i maskin men den går ju hur bra som helst? :va:va:confused::confused::arsele
Om det blev över vintern, bara sådär av sig själv, så sätter jag en slant på ärg/oxid i någon kontakt. Köp elektronikrengöring (tex: https://www.kjell.com/se/sortiment/...parts-cpc-kontaktspray-med-olja-200-ml-p18025), sen tar du isär kontakterna, sprutar i, väntar en stund, sätter ihop och tar isär ett dussintal gånger, sprutar på lite till för att skölja rent och sätter ihop.
 

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Köpte cykeln med felkoderna där. Fick pruta från 36000 till 24000kr i vintras. Men nu tänkte jag börja forska i det. Men har kommit fram till att pc'n är kaputt eftersom när jag tar bort den och kör orginal så får jag ingen felkod. Men cykeln går bra även med den inkopplad så jag kör så tills jag snubblar över en annan pc till bra pris.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Köpte cykeln med felkoderna där. Fick pruta från 36000 till 24000kr i vintras. Men nu tänkte jag börja forska i det. Men har kommit fram till att pc'n är kaputt eftersom när jag tar bort den och kör orginal så får jag ingen felkod. Men cykeln går bra även med den inkopplad så jag kör så tills jag snubblar över en annan pc till bra pris.

Du menar alltså att PC:n har samma effekt som en tegelsten:va
 
Last edited:

Lejonvakten

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2018
Ort
Söderhamn
Hoj
2005, Suzuki gsxr 600
Har en gsxr 600 2005, min lampa blinkar och det står FI, men när jag tar fram felkoden så står det -c00, och då ska väl allt vara okej? Mvh förvirrad
 

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Har en gsxr 600 2005, min lampa blinkar och det står FI, men när jag tar fram felkoden så står det -c00, och då ska väl allt vara okej? Mvh förvirrad

Den röda lampan är oljetryck och FI är Fuel Ignition. Kolla så att du har rätt oljenivå. Har du det så bör du kolla oljetrycket. C00 betyder att du inte har en felkod och att TPSen är i rätt läge, men du kan trots det ha dåligt oljetryck.

EDIT:
Googlade lite snabbt och det kan också betyda att det är dags för oljeservice. Den ska tydligen börja blinka och en summer ska ge ifrån sig ett ljud varje 100e timme som en påminnelse för oljeservice.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den röda lampan är oljetryck och FI är Fuel Ignition. Kolla så att du har rätt oljenivå. Har du det så bör du kolla oljetrycket. C00 betyder att du inte har en felkod och att TPSen är i rätt läge, men du kan trots det ha dåligt oljetryck.

EDIT:
Googlade lite snabbt och det kan också betyda att det är dags för oljeservice. Den ska tydligen börja blinka varje 100e timme som en påminnelse för oljeservice.

FI är Fault Indicator
 

Mr Nord

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2017
Ort
Arboga
Hoj
Gsxr 1000 K7
Lånar tråden lite... någon som vet vad felkoden C49 står för gsxr 600 ?

Har letat men hittar inte den koden ????
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top