Felkod? Suzuki

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Har lite strul med hojen, är det felkoden som står där klockan igentligen syns när man vrider på tändningen? i så fall vad betyder F1? står i alla fall det där och hojen startar inte.. tacksam för hjälp :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
CHIPPEN_no1 skrev:
2376163 Har lite strul med hojen, är det felkoden som står där klockan igentligen syns när man vrider på tändningen? i så fall vad betyder F1? står i alla fall det där och hojen startar inte.. tacksam för hjälp :)
Jag vet ju inte (kanske onödigt att posta då :rolleyes: ) men jag har alltid fått för mig att det står FI, dvs. fuel injection. Tänkte om det är fel med sprutet...
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
CHIPPEN_no1 skrev:
2376163 Har lite strul med hojen, är det felkoden som står där klockan igentligen syns när man vrider på tändningen? i så fall vad betyder F1? står i alla fall det där och hojen startar inte.. tacksam för hjälp :)

Tror du ska bygla nån kontakt under passagerardynan... ska väl visa -C00 när du slår på tändningen om det är ok... Om strecket inte är i mitten ska väl tps justeras... nåt sånt har jag läst iaf... sök på felkoder gsxr så hittar du nog hur man ska göra...
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
lahi skrev:
2376191 Jag vet ju inte (kanske onödigt att posta då :rolleyes: ) men jag har alltid fått för mig att det står FI, dvs. fuel injection. Tänkte om det är fel med sprutet...
Har en tråd i Turboforumet om vad som hänt.. hojen stannade när jag var ute och åkte... Så FI är nog rätt. frågan är hur man nollställer det och varför det blivit felkod isf,
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bygla kontakten under sadeln för att få fram en felkod. Därefter är det bara kontrollera dessa gentemot din manual.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Först måste du veta vad det är för felkod. Den visar bara att "något" är fel. Under cutsen har du en kontakt med 2 stift i. Den ska du bygla så att de har kontakt. Tror att du ska bygla med tändningen avstängd, sen vrida på tändningen. Då kommer det visas en felkod på displayen. Tex C46 som är fel på avgasporten(som du inte har någon). När du fått upp en kod så får du ringa en suzukihandlare så kan de berätta vad felet är. När det är åtgärdat så försvinner felmeddelandet.
Jag har alla felkoder för gsxr 1000 men de lär väl inte vara samma. PM:a när du kollat felet så kan jag se vad det står i min manual.
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Chippen >> Vit kontakt med två trådar, bygla med en elkabel, jorda bara inte mot ramen, slå på tändningen...skriv till honom här ovanför som har felkoderna, annars finns de på nätet, leta...hoppas du är igång snart igen!
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Ska kolla i kväll återkommer! grymt tack för hjälpen alla på Sporthoj!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Saxat från annat forum...
"Don't know if you already know this or not but the service manual states the C41 code is the fuel pump relay."

Ytterligare en länk -05 gixxer 600: http://www.sportbikes.net/forums/showthread.php?t=309838

Lista från en tredje länk:
GSXR Fuel Injection (FI) Code List:

C14 - THROTTLE POSITION SENSOR
C15 - ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR
C21 - INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR
C22 - ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR
C23 - TIPOVER SENSOR
C24 - IGNITION SIGNAL #1
C25 - IGNITION SIGNAL #2
C26 - IGNITION SIGNAL #3
C27 - IGNITION SIGNAL #4
C28 - SECONDARY THROTTLE VALVE ACTUATOR
C29 - SECONDARY THROTTLE POSITION SENSOR
C30 - SECONDARY THROTTLE CONTROL UNIT
C31 - GEAR POSITION SENSOR
C32 - INJECTOR SIGNAL #1
C33 - INJECTOR SIGNAL #2
C34 - INJECTOR SIGNAL #3
C35 - INJECTOR SIGNAL #4
C41 - FUEL PUMP CONTROL SYSTEM
C42 - IGNITION SWITCH SIGNAL
C46 - EXHAUST CONTROL VALVE ACTUATOR (1000 ONLY)

Verkar väl som att detta pekar mot bränslepumpen/-relät...?

Lycka till, och ...

Ha de!
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
LIVE AND KICKING!! :yoparty Ringde förre ägaren/byggaren och löste problemet, så jävla skönt! tack för all hjälp grabbar.
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Vad var det för fel då?
Min gsxr stannade också helt plötsligt och gick inte att få igån.
Det visade sig senare vara en dosa med en kula i eller nått som dödar motorn antagligen om man vurpar eller nått. Denna dosan hade bara lossnat från sitt fäste, under sadlen.
 

GSXRRogga

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Ockelbo
Hoj
GSXR 750 -98
C23 - TIPOVER SENSOR
C24 - IGNITION SIGNAL #1
C25 - IGNITION SIGNAL #2
C26 - IGNITION SIGNAL #3
C27 - IGNITION SIGNAL #4
C28 - SECONDARY THROTTLE VALVE ACTUATOR
C29 - SECONDARY THROTTLE POSITION SENSOR
C30 - SECONDARY THROTTLE CONTROL UNIT
C31 - GEAR POSITION SENSOR
C32 - INJECTOR SIGNAL #1
C33 - INJECTOR SIGNAL #2
C34 - INJECTOR SIGNAL #3
C35 - INJECTOR SIGNAL #4
C41 - FUEL PUMP CONTROL SYSTEM

Vet du vad C24 och C25 står för....och vad det kan vara för fel...har problem med min hoj när den är kall...den startar som vanligt o låter grymt som en suka ska göra ;) men efter några sekunder så tvärdör den o jag måste vänta ca 20 sek innan jag kan starta den igen....har byglat o fick fram dom koderna men fattar inte vad det är för fel i alla fall :( har rivit nästan hela hojjen i dag o kollat upp varenda kabel o kontakt jag hittar på den :s
Det var en kille som skrev tidigare till mig att det kunde vara triggsignalen som kunde spöka....men va tusan är det???
Någon som har nå tipps om vad det kan vara för fel????
 
Last edited:

DaLLeR

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
GSX-R 750 -00
CHIPPEN_no1 skrev:
2376163 Har lite strul med hojen, är det felkoden som står där klockan igentligen syns när man vrider på tändningen? i så fall vad betyder F1? står i alla fall det där och hojen startar inte.. tacksam för hjälp :)

jag hade min inlämnad för det felet.. då var de nån vajer som dra spjället när man vred på tändningen.. spjället ska dras i "nollläge" 2gånger av 10 lyckades den göra det.. när den inte klarade gå i "nollläge" så tändes F1 lampan... de spännde vajern lite och nu funkar det fint...

jag har en GSXR750 -00.. kanske kan vara samma fel på din?!.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Vet du vad C24 och C25 står för....Någon som har nå tipps om vad det kan vara för fel????[/QUOTE]

I min manual står det att C25,25,26 och 27 är signal från vevaxelposition till tändningen. Typ att 24 och 25 borde vara 1:an och 2:ans cyl som har problem med givaren för vevaxelpositionen. Sen hur det funkar kan jag inte svara på tyvärr.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
GSXRRogga skrev:
2390006 Tack så mycket....
Då är det den som kallas för triggsignalen då....men finns det någon som vet vart dom givarne sitter???
Du har PM :)


@DaLLeR: Det står FI och inte F1, vilket påpekats i tråden. FI står för Fuel Injection.

/B. Esserwisser
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top