Slitdelar/reservdelar/trimdelar till din 125a!

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Ska ge dig ett nummer till en snubbe i trollhättan som kallas "GasGasKlas" han grejjar mycket med GasGas. Han är en toppen kille och hjälper dig i ur o skur! Han har billiga kolvar med. Han skickade ett relä till mig på 2 dagar. Inget strul öht.

Trollhättans MC-Sport

* Tel. 0520 - 792 03

Torng. 72
46173 TROLLHÄTTAN

Fråga honom!
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Ska ge dig ett nummer till en snubbe i trollhättan som kallas "GasGasKlas" han grejjar mycket med GasGas. Han är en toppen kille och hjälper dig i ur o skur! Han har billiga kolvar med. Han skickade ett relä till mig på 2 dagar. Inget strul öht.

Trollhättans MC-Sport

* Tel. 0520 - 792 03

Torng. 72
46173 TROLLHÄTTAN

Fråga honom!

Tack så himla mkt för den nicco :) det blir säkert as bra:tummenupp
lätt att jag sak fråga han:yoparty
 
Last edited:

Megalanian

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Umeå regionen
Hoj
Aprilia AF1 125 Futura
Någon med trimmtips för en Aprilia AF1 125 Fututa? Letar runt lite ^^

p.s min search är åt H-vete så jag kan inte söka särskilt bra
 

montauk

Montauk
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Öckerö
Hoj
Suzuki Rg 125 Gamma -86
Suzuki RG 125 -86

Tja,

någon som vet var man kan få tag på effektavgassystem till en Suzuki RG 125 -86? Addemoto.com hade tydligen inte kvar det i sitt lager längre. Vet inte riktigt vart jag skall vända mig med en sån gammal häck...
 

Mejen

Cbr åkare
Gick med
29 May 2007
Ort
smålandsstenar
Hoj
Honda Cbr 125 -06
Okej, kollat var enda jävla länk till sidor och letat rätt regält..
MEn kan inte hitta trimcylindrar till honda cbr 125 -06 vilket gör mig frustrerad då jag kollade på det igår.. så ett tips skulla jag tacka för! :)
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Ingen som kan någon bra supermotard sida ? vet att det finns lite supermotrad å dom olika crosssidorna men vill ha en sidan med mkt motrad saker :p
 

montauk

Montauk
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Öckerö
Hoj
Suzuki Rg 125 Gamma -86
Köpte mig en suzuki rg 125:a i höstas. Insåg inte förrän i förrgår att det inte var orginal på avgassystemet. hela slutändan är otroligt mycket bredare. Plus att ljuddämparen verkar nästan vara hemmasnickrat och popnitat dit.

Är det någon som kan förklara hur formen på själva avgassystemet är uppbyggt och om det verkligen är rätt att ha så otroligt tjockt precis innan ljuddämparen. Kanske tänker fel men trodde man ville ha brett som sen gick ihop till smalt för att få bra tryck.

Eller beror allt på själva effektkurvan?
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3010773 Köpte mig en suzuki rg 125:a i höstas. Insåg inte förrän i förrgår att det inte var orginal på avgassystemet. hela slutändan är otroligt mycket bredare. Plus att ljuddämparen verkar nästan vara hemmasnickrat och popnitat dit.

Är det någon som kan förklara hur formen på själva avgassystemet är uppbyggt och om det verkligen är rätt att ha så otroligt tjockt precis innan ljuddämparen. Kanske tänker fel men trodde man ville ha brett som sen gick ihop till smalt för att få bra tryck.

Eller beror allt på själva effektkurvan?
lite fel tråd kanske. men skicka en bild till nån som har en likadan hoj. den lär ju veta.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Köpte mig en suzuki rg 125:a i höstas. Insåg inte förrän i förrgår att det inte var orginal på avgassystemet. hela slutändan är otroligt mycket bredare. Plus att ljuddämparen verkar nästan vara hemmasnickrat och popnitat dit.

Är det någon som kan förklara hur formen på själva avgassystemet är uppbyggt och om det verkligen är rätt att ha så otroligt tjockt precis innan ljuddämparen. Kanske tänker fel men trodde man ville ha brett som sen gick ihop till smalt för att få bra tryck.

Eller beror allt på själva effektkurvan?

Google är din vän

EDIT: Men är förvirrande
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Ju doo nåw dat it is too difränt bajks?

Just det som gör mig förvirrad står Suzuki RG 125 Gamma som beskrivning på båda sidorna där jag hittade bilderna, den ena har bestämt årtal på 1985, den andra står den 1985-1992 :gnissla

Chansade på att han kanske kände igen någon av dem som samma modell han har och på så sätt kunde få sitt svar.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR

montauk

Montauk
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Öckerö
Hoj
Suzuki Rg 125 Gamma -86
Japp jag hittar hojjen på bilderna dock blir det lite förvirrande eftersom det är en RG 125 Gamma 1986 och det är precis det avgassystemet jag såg på en annan hoj som såg ut som min. Det som dock sitter på min är nästan det som sitter på den vita RG 125 Gamma 1985, med brett avgassystem där ljuddämparen endast är snäppet bredare. Dock så är min ljuddämapare svart utan metall.

Undrar nu om det detta betyder bättre eller sämre effekt... ;)

 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Japp jag hittar hojjen på bilderna dock blir det lite förvirrande eftersom det är en RG 125 Gamma 1986 och det är precis det avgassystemet jag såg på en annan hoj som såg ut som min. Det som dock sitter på min är nästan det som sitter på den vita RG 125 Gamma 1985, med brett avgassystem där ljuddämparen endast är snäppet bredare. Dock så är min ljuddämapare svart utan metall.

Undrar nu om det detta betyder bättre eller sämre effekt... ;)

Bänka den:yoparty
 

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Nu ska jag införskaffa ett rör till min Cbr -06 men då antar jag att man även ska byta munstycke för att få bäst effekt och inte gå magert. Vad är då orginal storleken på huvudmunstycket?

Jag söker även förtvivlat efter ett nytt stöd till pärlan pga den bröts otroligt mycket under frakt så den lutar oroväckande mycket. Var finns det stödet jag behöver?
 

montauk

Montauk
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Öckerö
Hoj
Suzuki Rg 125 Gamma -86
Suzuki RG 125 -86 forts....

Plockade isär förgasaren under semester och den såg inte rolig ut. Igensatt typ överallt. Köpt nya munstycken och packningar som kommer på måndag. Så det blir nog bra.

Tyvärr så tog jag av avgasröret och det var ingen rolig historia. Först o främst så var det 3mm skit i utloppet från cylindern och början även på avgasröret. Sen så var ljuddämparen helt slut. Någon lös grej som åkte fram och tillbaks och det jag kunde se typ ingen dämparull kvar alls... Ljuddämparen är popnitad på avgasröret.

Är det någon som känner någon i gbg trakten som jobbar med ljuddämpare? Pallar inte att fixa själv.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top