boost controller

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Nautilus skrev:
2354584 Själv har jag köpt en "In cabin", icke-elektronisk boostcontroller (se http://www.turbosmart.com.au/index.php?id=43)... Fast den var till bilen, jag har för få turboagg på hojen för att det ska vara meningsfullt där. :)

Den kostade mig ca 400:- då jag köpte den av Airtune på Japmeet. Visst, inte alls samma kontroll på spoolup och annat, men det är ett billigt alternativ som är mycket smidigare än att byta strypningar i wastegateslangen.
400 spänn? Hittar jag en sådan för det priset så köper jag den nog omgående. De kostar väl runt 1600:- annars? Du köpte möjligtvis inte en till som du inte behöver? :)
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
för oss snåla...eh ekonomiska

som sakt, en vanlig pneumatisk flödesventil kostar inte många kronor och fungerar minst lika bra även om dom inte är lika flaschiga i färgen :)

EDIT: Jag kan sälja för en hundring :tummenupp
 

Bifogat

  • img_valvolereg_g.jpg
    img_valvolereg_g.jpg
    6.9 KB · Visningar: 403
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
PD skrev:
2356993 som sakt, en vanlig pneumatisk flödesventil kostar inte många kronor och fungerar minst lika bra även om dom inte är lika flaschiga i färgen :)

EDIT: Jag kan sälja för en hundring :tummenupp
Hmmm, jag har nog otur med tankeverksamheten idag.. :rolleyes: en sådan kan man ju använda! Vi har nog sådana på jobbet tror jag (tyckte jag såg någon pneumatikgrunka med justeringsmöjligheter), så en sådan kan jag nog sno med mig när chefen gått hem... ska testa! Hittar jag ingen så hör jag av mig. Ang färgen så har jag nog någon neongrön sprayfärg från Biltema här någonstans.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
lahi skrev:
2357774 Hmmm, jag har nog otur med tankeverksamheten idag.. :rolleyes: en sådan kan man ju använda! Vi har nog sådana på jobbet tror jag (tyckte jag såg någon pneumatikgrunka med justeringsmöjligheter), så en sådan kan jag nog sno med mig när chefen gått hem... ska testa! Hittar jag ingen så hör jag av mig. Ang färgen så har jag nog någon neongrön sprayfärg från Biltema här någonstans.


f-n Jag som skulle sno en på jobbet å tjäna en hundring :D
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
PD skrev:
2357974 f-n Jag som skulle sno en på jobbet å tjäna en hundring :D
:D Hehe, det får du kanske göra om jag inte hittar någon, så än är hoppet inte ute! :tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
jorgens skrev:
2351500 Elementært spørsmål dette, men hva er fordelene med og ha en ekstern wastegate kontra en intern:confused:

Vad jag vet så är största fördelen med extern wastegate att den inte dumpar avgaserna direkt bakom turbinhjulet som en intern WG gör, det ger turbulens och ökar mottrycket efter turbinen vilket ju inte är speciellt bra.

//Anders
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top