Samlingstråd till ALLT angående SSEMSE & SRW

Status
Ej öppen för fler svar.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
CorbenDallas skrev:
2314762 Skulle vi byta flaggisar varje pass, eller vart annat pass hade vi haft folk kutande över banan som tokingar och dessutom mer pauser än körning så det skulle inte heller fungera. Det är dock upp till depåchefen att bestämma hur det där ska gå till. Om det finns en mall för hur det här ska lösas så känner inte jag till den, men jag kan ta reda på det om du vill veta.

Nä, trodde inte det heller :) Då får man väl bara hålla tummen att inte bli påpekad att hålla i en flagga på söndag. Ta dem som inte flaggat ngn gång allsdenna säsong ;-)
 

Anthony00

Medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
MT 07 2018, Husqvarna 701 2017
"Med tanke på allt gnäll här kan jag tänka mig att lusten till en sådan här lösning blir större o större i styrelsen. Inte mig emot..."


Äsch, om det är platser över, varför skulle man inte bjussa icke medlemmar på dom. Det finns flera här som är inte lyckades bli medlemmar men som har ett stort intresse för bankörning. På ett vis ställer man ju också upp för föreningen när man som icke medlem flaggar, även om det såklart är frivilligt. Sen bidrar mång av oss till en god stämning på och utanför banan :hihi
 

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XJR 1300
PGH skrev:
2314793Då får man väl bara hålla tummen att inte bli påpekad att hålla i en flagga på söndag. Ta dem som inte flaggat ngn gång allsdenna säsong ;-)
Försöker komma med dagens tips.

Du som är medlem (inte riktat enbart till dig PGH, utan till alla som är medlemmar i föreningen) som är bokad till kommande arrangemang och inte har friplåt sedan tidigare, dvs du som inte redan kör gratis, gör så här:

Släng dig på telefonen och ring upp en polare, gammal som ny, och fråga om han/hon vill hänga med dig när du ska köra på bana och om den personen kan tänka sig att hjälpa både föreningen och dig genom att få första parkett ute på banan och agera funktionär.

Denna personen kommer förhoppningsvis att tycka det låter som en bra plan och säger -"japp, jag hänger på". Därefter loggar du in som "999" (icke medlem) och knappar in polarens namn och ger dig själv friplåten som funktionären erhåller.

Som tack för hjälpen kan du ju i förväg köpa dricka och en macka (man kan bli både törstig och hungrig av att stå ute i tornen) som du ger till polaren innan han/hon sticker ut på banan (detta kallas omtanke och är ganska uppskattat, för det mesta iallafall) och när arrangemanget är slut för dagen/kvällen så svänger ni kanske inom McDonalds och då bjuder du också (såklart). Ibland är omtanke mycket mer värt än pengar - både för en förening och för dig/mig som person.

Resultatet är att du (ni) hjälper föreningen (medlemmar kan hjälpa till på många sätt) genom att fixa funktionärer så alla som är anmälda kan köra och slipper bli uttagna till att "flagga". Din polare får en vara med om något han eller hon kanske inte gjort förut och du mättar både dig själv och din polare för samma pengar som du annars skulle betalt för att köra vid det aktuella arrangemanget.

Mvh,
Kristian
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
metallgutten skrev:
2314858 Försöker komma med dagens tips.

Du som är medlem (inte riktat enbart till dig PGH, utan till alla som är medlemmar i föreningen) som är bokad till kommande arrangemang och inte har friplåt sedan tidigare, dvs du som inte redan kör gratis, gör så här:

Släng dig på telefonen och ring upp en polare, gammal som ny, och fråga om han/hon vill hänga med dig när du ska köra på bana och om den personen kan tänka sig att hjälpa både föreningen och dig genom att få första parkett ute på banan och agera funktionär.

Denna personen kommer förhoppningsvis att tycka det låter som en bra plan och säger -"japp, jag hänger på". Därefter loggar du in som "999" (icke medlem) och knappar in polarens namn och ger dig själv friplåten som funktionären erhåller.

Som tack för hjälpen kan du ju i förväg köpa dricka och en macka (man kan bli både törstig och hungrig av att stå ute i tornen) som du ger till polaren innan han/hon sticker ut på banan (detta kallas omtanke och är ganska uppskattat, för det mesta iallafall) och när arrangemanget är slut för dagen/kvällen så svänger ni kanske inom McDonalds och då bjuder du också (såklart). Ibland är omtanke mycket mer värt än pengar - både för en förening och för dig/mig som person.

Resultatet är att du (ni) hjälper föreningen (medlemmar kan hjälpa till på många sätt) genom att fixa funktionärer så alla som är anmälda kan köra och slipper bli uttagna till att "flagga". Din polare får en vara med om något han eller hon kanske inte gjort förut och du mättar både dig själv och din polare för samma pengar som du annars skulle betalt för att köra vid det aktuella arrangemanget.

Mvh,
Kristian
En smörgås och en burgare är en ganska klen ersättning för att stå och flagga. De flesta har råd att betala sin egen Big Mac & Co.

Nä, låt dem som flaggar få förtur att boka sig till nästa körning. Ge medlemmarna förtur att boka sig som flaggisar - så blir de inte förbigågna av ickemedlemmar. Finns det inga medlemmar som vill ta på sig det så är det inte mer än rätt att icke-medlemmar som ställer upp med flaggandet får köra istället.

Jag tycker också att de som flaggar skall ha förtur till nästa års medlemsintagningar. Den som flaggat mest skall stå först i kön. Ett sånt system skulle premiera folk som ställer upp och gynna föreningen.

@Lomax, jag förstår dig. Men du ska veta att vi som kör uppskattar att du ställer upp :)
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Bingo skrev:
2315088 En smörgås och en burgare är en ganska klen ersättning för att stå och flagga. De flesta har råd att betala sin egen Big Mac & Co.

Nä, låt dem som flaggar få förtur att boka sig till nästa körning. Ge medlemmarna förtur att boka sig som flaggisar - så blir de inte förbigågna av ickemedlemmar. Finns det inga medlemmar som vill ta på sig det så är det inte mer än rätt att icke-medlemmar som ställer upp med flaggandet får köra istället.

Jag tycker också att de som flaggar skall ha förtur till nästa års medlemsintagningar. Den som flaggat mest skall stå först i kön. Ett sånt system skulle premiera folk som ställer upp och gynna föreningen.

@Lomax, jag förstår dig. Men du ska veta att vi som kör uppskattar att du ställer upp :)

Bingo!
Det känns som du missade ordet polare. Jag begär sällan ersättning från mina polare. Ett exempel är när man behöver flytthjälp tex. Det är väldigt taskig ersättning med en burgare på Orvars eller liknande men likväl hjälper man till. Varje gång.
Så vida det inte pissregnar så flaggar jag långt hellre än jag hjälper nån att flytta i alla fall. :)
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Bingo skrev:
2315088 Jag tycker också att de som flaggar skall ha förtur till nästa års medlemsintagningar. Den som flaggat mest skall stå först i kön. Ett sånt system skulle premiera folk som ställer upp och gynna föreningen.


Bra förslag!!!! :tummenupp
 

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Söderöver
Hoj
Lånehoj
CorbenDallas skrev:
2314762
AlexH skrev:
2314187 Ursäkta att jag blandar mig in i diskussionen, icke medlem som jag är.

Förstår att klubbens aktiviteter riktar sig främst till klubbens medlemmar men för en utomstående verkar det som om medlemmarna själva inte ställer upp utan man förlitar sig på icke-medlemmar som dessutom inte har chans att boka sig på en plats till körningarna.

Man kan då fråga sig varför medlemmarna då ska ha förtur? Borde det inte vara så att de som ställer upp, oavsett om man är medlem eller inte, borde ha första tjing på platserna? (bara ett förslag i all välmening)

Som metallgutten skriver, som medlem har man förbundit sig att hjälpa till. Skulle det saknas flaggisar en dag så är det bara för depåchefen att blunda o peka på nån o då får man knata iväg till ett torn o flagga. Inte mer med det.
Jag håller dock med dig, det BORDE vara så att dom som jobbar blir premierade. Det är tyvärr svårt att få till en sådan lösning...
Det är en väldigt liten skara inom Sydskanes som gör väldigt mkt för väldigt många inom Sydskanes. Hur tror ni dom känner sig när det dyker upp trådar som denna?
Ursäkta men ja trodde tråden handlade om friplåtar till flaggvakterna.
Är själv aktiv i en klubb med 700+ medlemmar och kan informera om fenomenet "få gör mycket för många" inte är unikt för er klubb.
 

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Eslöv
Hoj
r1 05...
Bingo skrev:
2315088 En smörgås och en burgare är en ganska klen ersättning för att stå och flagga. De flesta har råd att betala sin egen Big Mac & Co.

Nä, låt dem som flaggar få förtur att boka sig till nästa körning. Ge medlemmarna förtur att boka sig som flaggisar - så blir de inte förbigågna av ickemedlemmar. Finns det inga medlemmar som vill ta på sig det så är det inte mer än rätt att icke-medlemmar som ställer upp med flaggandet får köra istället.

Jag tycker också att de som flaggar skall ha förtur till nästa års medlemsintagningar. Den som flaggat mest skall stå först i kön. Ett sånt system skulle premiera folk som ställer upp och gynna föreningen.

@Lomax, jag förstår dig. Men du ska veta att vi som kör uppskattar att du ställer upp :)


:tummenupp förslag!!

För mig som inte är medlem och som vill bli medlem är detta en väldigt bra lösning. Kan tänka mig att hjälpa till och flagga på söndagarna (nästan alla)
för att kunna få chansen att lättare bli medlem nästa år.
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
PIX skrev:
2314664 Lomax trist de här, men jag gråter ju inte som du nog förstår! :)

Jag tackar o bugar allt vad jag kan. :tummenupp


Sen har jag för att visa alla funkisar min uppriktiga uppskattning, bestämt mej för att på sista varvet(efter målflagg givetvis) att vinka till er alla!!!!
Uppskattar det enormt mycket så jag tycker det är dags att ni känner att ni är önskade och uppskattade där. VINK VINK :tummenupp
Ahhhhh, det var därför :tummenupp Tack så mycket :Bugar

Vill egentligen bara säga, att jag inte förstår dom som inte känner sig uppskaddad som flagvakt, tycker altid det har varit trevligt -och altid fått tack efteråt (vilket jag egentligen förvånades över, då det [åh f#n för jobbigt på "svenska"] som tidligere skrevet, forventes at medlemmer forpligter sig til dette også). Da det er oplyst på hjemmesiden, at ikke-medlemmer ikke kan få for at kunne udnytte sin friplads ved evt. ledige pladser til andet arrangement ville da være optimalt :D Men igen, det er da bare at kontakte sine venner og få dem med til at flage -till eksempel åker en killa från mitt danska mc-gäng med till Knutstorp i augusti (från DK) för att flagga, bara för att hjälpe en annan kompis :Bugar Så det är möjligt :7peta
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Varför försöka tolka och gissa vad som gäller och sedan skriva vad man trodde man visste.

Gör så här istället, surfa in på http://www.sydskanesemse.nu/ Klicka på Föreningen/Kontakt och maila in dina frågor/synpunkter, det är det enda rätta sättet att få veta vad som verkligen gäller.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
metallgutten skrev:
2314858 Försöker komma med dagens tips.

Det var att bra förslag.
Det finns ju vi som har MC intresserade polare som dock inte kör MC (längre).
Men en (halv)dag på en bana kan de nog förhandla sig till där hemma. :hihi

:hej
 

Knäckehäxan

la d svinge...
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Po Landet me min ängel
Hoj
Nix, såld
CorbenDallas skrev:
2314762
Jag tror dessutom att herrn ska ta och slå upp ordet diskriminering innan du använder det igen. När du gjort det får du gärna återkomma o visa på var den diskriminieringen sker. Eller var det så att du bara hade otur när du tänkte?

Endast 75 av era 300 medlemmar får köra, DET är missgynnande mot dom andra 225, eller har jag otur när jag tänker igen???

Att inte kunna ta emot konstruktiv kritik tycker jag är ett lågvattenmärke, som jag ser det så har ssemse växt ur sin trånga kostym, och kanske borde lyssna på folk istället för å bara slå bort kritik och ideér, skyglapparn kanske har vuxit fast???

//Jösse
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Knäckehäxan skrev:
2316816 Endast 75 av era 300 medlemmar får köra, DET är missgynnande mot dom andra 225, eller har jag otur när jag tänker igen???

Har alla 300 medlemmar samma möjlighet att anmäla sig så kan det knappast räknas som diskriminering. Iof går servern halvt på knäna kring kl 6 men det brukar lätta nån minut över och då brukar det fortfarande finnas gott om platser kvar (nån gång har gul grupp varit slut fem över men normalfallet är nog minst tio minuter till, senast var det väl någon timme)

Men visst, hårddrar du så kanske du diskriminerar morgontrötta, datoranalfabeter och folk med taskig uppkopling i själva bokningsögonblicket, men att säga att dom som inte orkade/ville/kom ihåg att anmäla sig är diskriminerade är ju bara trams.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Knäckehäxan skrev:
2316816 Endast 75 av era 300 medlemmar får köra, DET är missgynnande mot dom andra 225, eller har jag otur när jag tänker igen???

Att inte kunna ta emot konstruktiv kritik tycker jag är ett lågvattenmärke, som jag ser det så har ssemse växt ur sin trånga kostym, och kanske borde lyssna på folk istället för å bara slå bort kritik och ideér, skyglapparn kanske har vuxit fast???

//Jösse
Den dagen du kommer med konstruktiv kritik, då ska jag bemöda mig med att ge dig ett vettigt svar också. Fram tills dess får du fortsätta att öva på tänkandet. Ett tips är att ta en titt här (<--- Länk) innan du fortsätter att använda ordet diskriminering.

Kom gärna med en lösning på ditt sk diskrimineringsproblem. Jag vill gärna höra hur du ska få alla 300 medlemmar till att köra samtidigt samma kväll. Varje söndag.
 

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Åter till ämnet, folks.

Ett lite modifierat förslag. Medlemmar som flaggar får förtur till nästa körning. Icke-medlemmar som flaggar får förtur till nästa års medlemsintagning - ju mer flaggande desto större förtur.

Det tror jag skulle göra det mer värt att flagga, utan att behöva kosta något alls - vare sig i termer av gentjänster eller annat. Well, möjligen med undantag för något ändrade rutiner och "lite" hackande av bokningssystem.

Dessutom ett bra sätt att reellt ge funkisarna den uppskattning de förtjänar.
 
Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Bingo skrev:
2318020 Åter till ämnet, folks.

Ett lite modifierat förslag. Medlemmar som flaggar får förtur till nästa körning. Icke-medlemmar som flaggar får förtur till nästa års medlemsintagning - ju mer flaggande desto större förtur.

Det tror jag skulle göra det mer värt att flagga, utan att behöva kosta något alls - vare sig i termer av gentjänster eller annat. Well, möjligen med undantag för något ändrade rutiner och "lite" hackande av bokningssystem.

Dessutom ett bra sätt att reellt ge funkisarna den uppskattning de förtjänar.

Håller med, bra förslag :tummenupp Men vad vet jag, är ju bara en nykomling på skakiga däck och ångest i blicken :D
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Ledig plats i GUL grupp SSEMSE Knudan 4/8

Då jag inte längre har hoj så lämnar jag min plats till bättre behövande :tummenupp Först till kvarn...
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Det är en ganska vild diskussion med tanke på storleken på problemet.

Jag har tittat på statistiken på körningarna i år och det ser ut som följer.
10 icke medlemmar har flaggat totalt i år.
Om man ser till antalet flaggisar per körning så är det bara den senaste körningen där vi verkligen behövde ha in icke medlemmar som flaggisar. En styck behövdes för att fylla minimiantalet.

Sydskånes Emse betonar säkerheten och vill därför helst ha dubbel styrka (2 pers) i varje torn. Det är dessutom trevligare att flagga om man har sällskap.

Så ni som verkligen tror att SSEMSE utnyttjar icke medlemmar för att få ihop körningarna. Ni har väldigt fel.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top