Samlingstråd till ALLT angående SSEMSE & SRW

Status
Ej öppen för fler svar.

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
AleX skrev:
2312831 OM jag förstår det hela rätt så va du besviken för att "icke medlemmar" inte får friplåtar tillgodo..

Den anledning jag känner till om detta är att det skulle bli ett rent helvete att hålla koll på vem som fick friplåtar var o när..
Däremot så går det jättebra att "flagga för en vän" o sen får du pengar från vännen


Läs gärna hela inlägget,, jag är inte intresserad av pengarna ... då hadde jag inte gett bort min "friplåt" :7peta

hur svårt är det att skapa ett exel doc med namn och antal friplåtar, detta har ju gått att hålla reda på innan, ( då jag har en tillgodo från förra året som jag FÅR utnyttja)???

+ att man borde upplysa icke medlemmar om detta när dom anmäler sig som "funkis". innan folk kanske kör 10-15 mil med förhopningen om att kunna få använda sina "plåtar" ?
 
Last edited:

Clown/lukt/BENS

Clownen luktar BENSIN!!
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
R1 -04, ERF#47
AleX skrev:
2312831 OM jag förstår det hela rätt så va du besviken för att "icke medlemmar" inte får friplåtar tillgodo..

Den anledning jag känner till om detta är att det skulle bli ett rent helvete att hålla koll på vem som fick friplåtar var o när..
Däremot så går det jättebra att "flagga för en vän" o sen får du pengar från vännen


??? "Ett rent helvete...."

- Tag ett papper ,sen en penna ,sen skriver man upp personens namn o personnummer.... vips enkelt..
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Alternativt förslag: Ge (icke medlems-)flaggvakter förtur till nästa års medlemsskap. Fler flaggningar = ännu högre upp i listan. Känns att det skulle vara en bra morot för många icke-medlemmar att hjälpa till... (nackdelen är att föreningen kanske mer blir som en sekt än förening, blir på något sätt "dyrt"(i tid) att komma med i bästa scientologstil)

I vilket fall hade det varit schysst om även icke-medlemmar kunde utnyttja sin flaggning i fria körningar, är ju inte alla som vill bli medlemmar. Skriv namn på lista och bocka av när dom använder som betalning när dom får ut sin klisterlapp (men jag vet, systemet SKA vara enkelt för funktionärer som redan jagar häcken av sig så jag har full förståelse för att allt som blir jobbigt att hålla reda på är av ondo)
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Lomax!
Trist att se att du är besviken.

Jag har precis tagit en titt i bokningssystemet och informationen där bör bli tydligare. Det står dock ingenstans att du kan använda din friplåt för att köra, eller att du har en garanterad plats som icke medlem.
"Som funktionär kan du, om du vill, ge bort en frikörning till någon av de som är bokade till arrangemanget. OBS! Du kan endast ge bort din "friplåt" till de som redan är bokade."

Tanken med att 999 (icke medlemmar) kan boka sig som flaggis är att en som är medlem kan ta med polare/fru/dotter/söner o ha dem till att flagga o på så sätt betala sin körning.
Föreningen är i första hand till för dess medlemmar.
Att Sydskanes Emse släpper av medlemmar obokade platser till icke medlemmar är mer av ren hygglighet och till en mkt liten del ekonomisk.
Utan att ha räknat på det eller rådfrågat vår eminenta kassaansvarig kan jag nog påstå att Sydskanes hade klarat sig utmärkt med att bara låta sina medlemmar boka sig o ta den förlusten ifall det inte blir fullbokat.

Sen gällande listor med papper o penna.
Har ni någon som helst aning om hur mkt jobb det ligger i att driva en förening med 300 medlemmar? Har ni ens tänkt tanken?
Dom flesta av dom här 300 betalar en skitsumma i årsavgift och får sjukt mkt tillbaks för dom små enstaka enkronorna. Tror ni inte på största allvar att det hade funnits en lista om det hade varit möjligt?

Bensinclownen, du får gärna hålla i en sådan lista. Så ska vi se om du får tid över att köra hädanefter...

/Instruktörsansvarig, Sydskanes Emse
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Lomax skrev:
2312888 Läs gärna hela inlägget,, jag är inte intresserad av pengarna ... då hadde jag inte gett bort min "friplåt" :7peta

hur svårt är det att skapa ett exel doc med namn och antal friplåtar, detta har ju gått att hålla reda på innan, ( då jag har en tillgodo från förra året som jag FÅR utnyttja)???

+ att man borde upplysa icke medlemmar om detta när dom anmäler sig som "funkis". innan folk kanske kör 10-15 mil med förhopningen om att kunna få använda sina "plåtar" ?

Som jag sa så är det just den av den anledningen att slippa hålla på o krångla, Allt går via systemet.
Detta gör jobbet för Jane enormtmycket lättare.

Däremot kan jag hålla med om att det borde komma upp något på hemsidan om att icke medlemmar måste skänka bort sin...

Clown/lukt/BENS skrev:
2312913 ??? "Ett rent helvete...."

- Tag ett papper ,sen en penna ,sen skriver man upp personens namn o personnummer.... vips enkelt..


Pappret borta.. , flera händer med i leken...
Bokningssystem som säger du har ingen friplåt...
 

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Här
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
CorbenDallas skrev:
2313365 Lomax!
Trist att se att du är besviken.

Jag har precis tagit en titt i ....
/Instruktör@Sydskanes Emse

Borde inte vara svårt att knappra ihop en anmälnings sida för flaggisar där man får friplåtar och kan boka körningar lr ?!?!

/DataNörd
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
trollkarlen skrev:
2313372 Borde inte vara svårt att knappra ihop en anmälnings sida för flaggisar där man får friplåtar och kan boka körningar lr ?!?!

/DataNörd
Det finns många aspekter att ta hänsyn till.
Ska den som flaggat och inte är medlem gå före i listan av dom 300 som är medlemmar när det är dags att boka körning? Vad händer om vi inte kan garantera en plats ifall medlemmar får boka före osv...

pjohan skrev:
2313335 Alternativt förslag: Ge (icke medlems-)flaggvakter förtur till nästa års medlemsskap. Fler flaggningar = ännu högre upp i listan. Känns att det skulle vara en bra morot för många icke-medlemmar att hjälpa till... (nackdelen är att föreningen kanske mer blir som en sekt än förening, blir på något sätt "dyrt"(i tid) att komma med i bästa scientologstil)

Jag skickar bankkonto sen där alla kan sätta in sina pengar o förmögenheter...
:D

Vi kan säkert anlita Von Vettet sen för att få ihop lite fina budskap o en bibel!!
 
Last edited:

Clown/lukt/BENS

Clownen luktar BENSIN!!
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
R1 -04, ERF#47
Jo Bensinclown vet precis hur det är att vara med o driva en förening, då även jag suttit med i en styrelse med 300+ medlemmar.

Vet att det krävs mkt idiellt arbete, många timmar utan "lön" för att ett större antal skall kunna roa sig. Jag tycker ni gör ett superjobb på SSEMSE o det skall ni ha all heder för.

Min poäng var att eftersom vi behöver flaggisar o det kanske är svårt att emellanåt få folk till o ställa upp så om det då finns personer utanför föreningen som vill engagera sig tycker jag att det skall få "lön" för mödan = dvs kunna använda sin friplåt.

Rätt säker på att det inte hade väckt så ont blod hos medlemmarna om man gav personer som engagerar sig (allt från styrelse/depå/intruktörer/flaggisar), rätt o använda sina friplåtar medlem som ickemedlem, utan er/dem så funkar det ju inte för den stora massan...

Men visst jag kan upprätta en lista, så kan ni ordna ett medlemsnummer för flaggisar så kan jag boka dem på Måndagar kl 6.00... :tummenupp
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Clown/lukt/BENS skrev:
2313409 Jo Bensinclown vet precis hur det är att vara med o driva en förening, då även jag suttit med i en styrelse med 300+ medlemmar.

Vet att det krävs mkt idiellt arbete, många timmar utan "lön" för att ett större antal skall kunna roa sig. Jag tycker ni gör ett superjobb på SSEMSE o det skall ni ha all heder för.

Min poäng var att eftersom vi behöver flaggisar o det kanske är svårt att emellanåt få folk till o ställa upp så om det då finns personer utanför föreningen som vill engagera sig tycker jag att det skall få "lön" för mödan = dvs kunna använda sin friplåt.

Rätt säker på att det inte hade väckt så ont blod hos medlemmarna om man gav personer som engagerar sig (allt från styrelse/depå/intruktörer/flaggisar), rätt o använda sina friplåtar medlem som ickemedlem, utan er/dem så funkar det ju inte för den stora massan...

Men visst jag kan upprätta en lista, så kan ni ordna ett medlemsnummer för flaggisar så kan jag boka dem på Måndagar kl 6.00... :tummenupp

Du har absolut en poäng. Frågan är väl lite, hur många vill vi ha o slåss med om dom 75 platserna när det är dags till bokning tex?
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
detta var inget problem förra året...

utan enda anledningen var att dett ny bokningssystemet inte funkade med funkis och bokning av körning.

Som jag sa innan så har jag 1 st fri plåt (från 2005) troligen uppskriven på något papper som jag får utnyttja...
 
Last edited:

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Söderöver
Hoj
Lånehoj
CorbenDallas skrev:
2313424 Du har absolut en poäng. Frågan är väl lite, hur många vill vi ha o slåss med om dom 75 platserna när det är dags till bokning tex?
Ursäkta att jag blandar mig in i diskussionen, icke medlem som jag är.

Förstår att klubbens aktiviteter riktar sig främst till klubbens medlemmar men för en utomstående verkar det som om medlemmarna själva inte ställer upp utan man förlitar sig på icke-medlemmar som dessutom inte har chans att boka sig på en plats till körningarna.

Man kan då fråga sig varför medlemmarna då ska ha förtur? Borde det inte vara så att de som ställer upp, oavsett om man är medlem eller inte, borde ha första tjing på platserna? (bara ett förslag i all välmening)
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
CorbenDallas skrev:
2313424 Du har absolut en poäng. Frågan är väl lite, hur många vill vi ha o slåss med om dom 75 platserna när det är dags till bokning tex?

Ett litet tips:
Om jag har förstått det rätt så får medlemmar boka måndagar 06.00 och icke medlemmar boka onsdagar 06.00.

Skulle det inte gå att de som inte är medlemmar MEN som har stått som funkis och fått en friplåt skulle kunna boka tisdagar 06.00.

Då har man inte tagit en plats från någon medlemm OCH man har företräde framför icke medlemmar som inte har varit funkisar.

Bara att fixa programmet så att det går att slå in medlem 999 och nummret på friplåten så att man vet vilken friplåt som används så att man kan stryka den från listan.

Rätt surt att ha hjälpt till en hel dag utan att sen kunna använda sin friplåt till att köra :3freak
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Lite OT men berör ju ämnet ändå.
Till dem som vet mer än andra: Vad händer om det fattas flaggisar till en körning (fortfarande bara en som anmält sig som flaggstång till söndagens körning)? Corben kanske, du vet väl :)
 

Knäckehäxan

la d svinge...
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Po Landet me min ängel
Hoj
Nix, såld
CorbenDallas skrev:
2313383 Det finns många aspekter att ta hänsyn till.
Ska den som flaggat och inte är medlem gå före i listan av dom 300 som är medlemmar när det är dags att boka körning? Vad händer om vi inte kan garantera en plats ifall medlemmar får boka före osv...

Nu e d ju som så att 225 av era medlemmar blir ju diskriminerade varje körning ändå, men d verkar som att ssemse e en förening för inbördes beundran, och som gärna ser att en jävla massa folk ställer upp för att deras medlemmar skall få leka, men att bjuda igen e jävligt svårt.

Åter igen så löser ni era flaggproblem genom att tvinga dom som skall köra att flagga var 3:e körpass eller hur många grupper man nu väljer att ha innan man börjar på en ny runda.

//Jösse
 

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XJR 1300
PGH skrev:
2314295Vad händer om det fattas flaggisar till en körning

Följande information finns på hemsidan, under arrangemang > regler

Funktionärer:
Genom att ansluta sig till föreningen Sydskanes Emse har man även förbundit
sig till att ställa upp som funktionär vid körning då dessa inte är fulltaliga. Det är depåchefen som utser funktionärer. Nekar utsedd person att ställa upp får han/hon inte köra fler gånger den aktuella dagen.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
metallgutten skrev:
2314327 Följande information finns på hemsidan, under arrangemang > regler

Funktionärer:
Genom att ansluta sig till föreningen Sydskanes Emse har man även förbundit
sig till att ställa upp som funktionär vid körning då dessa inte är fulltaliga. Det är depåchefen som utser funktionärer. Nekar utsedd person att ställa upp får han/hon inte köra fler gånger den aktuella dagen.

Så att man kan få hoppa upp i flaggtornet under dagens körning för att sen köra på sitt eget pass?! Works for me :tummenupp
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Detta är absolut inget gnäll eller tjat alls, men jag fick inte mer än ett tack när jag stod som flaggvakt :) :va

specialla dagar då man får en friplåt?
 

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Skåne(kävlinge)
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Lomax trist de här, men jag gråter ju inte som du nog förstår! :)

Jag tackar o bugar allt vad jag kan. :tummenupp


Sen har jag för att visa alla funkisar min uppriktiga uppskattning, bestämt mej för att på sista varvet(efter målflagg givetvis) att vinka till er alla!!!!
Uppskattar det enormt mycket så jag tycker det är dags att ni känner att ni är önskade och uppskattade där. VINK VINK :tummenupp
 

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
-00, Suzuki GSX750
hej hej,

en snabb och smärtfri lösning på problemet..
endel medlemmar på ssemse får som dom vill och vi andra icke medlemmar slipper känna oss lurade på ngt sätt.

stäng ssemse körningarna från allmänheten,låt dom andra 225 medlemmarna uppfylla sitt krav att stå som funktionär/flaggvakt. Busenkelt:tummenupp

elr varför inte såhär:

eftersom det påpekas av vissa hur jobbigt det är med 300 medlemmar...ha då inte mer än 200 så blir det inte så jobbigt.
:7peta
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
AlexH skrev:
2314187 Ursäkta att jag blandar mig in i diskussionen, icke medlem som jag är.

Förstår att klubbens aktiviteter riktar sig främst till klubbens medlemmar men för en utomstående verkar det som om medlemmarna själva inte ställer upp utan man förlitar sig på icke-medlemmar som dessutom inte har chans att boka sig på en plats till körningarna.

Man kan då fråga sig varför medlemmarna då ska ha förtur? Borde det inte vara så att de som ställer upp, oavsett om man är medlem eller inte, borde ha första tjing på platserna? (bara ett förslag i all välmening)
Som metallgutten skriver, som medlem har man förbundit sig att hjälpa till. Skulle det saknas flaggisar en dag så är det bara för depåchefen att blunda o peka på nån o då får man knata iväg till ett torn o flagga. Inte mer med det.
Jag håller dock med dig, det BORDE vara så att dom som jobbar blir premierade. Det är tyvärr svårt att få till en sådan lösning...
Det är en väldigt liten skara inom Sydskanes som gör väldigt mkt för väldigt många inom Sydskanes. Hur tror ni dom känner sig när det dyker upp trådar som denna?

Mitra skrev:
2314243 Ett litet tips:
Om jag har förstått det rätt så får medlemmar boka måndagar 06.00 och icke medlemmar boka onsdagar 06.00.

Skulle det inte gå att de som inte är medlemmar MEN som har stått som funkis och fått en friplåt skulle kunna boka tisdagar 06.00.

Då har man inte tagit en plats från någon medlemm OCH man har företräde framför icke medlemmar som inte har varit funkisar.

Bara att fixa programmet så att det går att slå in medlem 999 och nummret på friplåten så att man vet vilken friplåt som används så att man kan stryka den från listan.

Rätt surt att ha hjälpt till en hel dag utan att sen kunna använda sin friplåt till att köra :3freak
Ett bra förslag. Frågan är bara om det går att lösa rent administrativt utan att det blir massor med extra jobb kring det där. Jag är tyvärr inte 100% insatt i hur bokningarna funkar med hemsidan. Men det tål ju att undersökas.

Knäckehäxan skrev:
2314304 Nu e d ju som så att 225 av era medlemmar blir ju diskriminerade varje körning ändå, men d verkar som att ssemse e en förening för inbördes beundran, och som gärna ser att en jävla massa folk ställer upp för att deras medlemmar skall få leka, men att bjuda igen e jävligt svårt.

Åter igen så löser ni era flaggproblem genom att tvinga dom som skall köra att flagga var 3:e körpass eller hur många grupper man nu väljer att ha innan man börjar på en ny runda.

//Jösse
Om du hade varit en av de 225 så hade det varit annat ljud i källan.
Tro't eller ej men det är faktiskt helt frivilligt att flagga. Det är knappast så att nån i Sydskanes Emse tvingar någon att stå. Givetvis tar vi givetvis emot all hjälp vi kan få, det är så en idiell förening fungerar min herre och eftersom vi inte av skattetekniska skäl kan ge någon betalt så dök systemet med friplåtar upp. Det har dessutom fungerat alldeles utmärkt fram tills nu.
Jag tror dessutom att herrn ska ta och slå upp ordet diskriminering innan du använder det igen. När du gjort det får du gärna återkomma o visa på var den diskriminieringen sker. Eller var det så att du bara hade otur när du tänkte?

PGH skrev:
2314348 Så att man kan få hoppa upp i flaggtornet under dagens körning för att sen köra på sitt eget pass?! Works for me :tummenupp

Skulle vi byta flaggisar varje pass, eller vart annat pass hade vi haft folk kutande över banan som tokingar och dessutom mer pauser än körning så det skulle inte heller fungera. Det är dock upp till depåchefen att bestämma hur det där ska gå till. Om det finns en mall för hur det här ska lösas så känner inte jag till den, men jag kan ta reda på det om du vill veta.

CeltaniC skrev:
2314371specialla dagar då man får en friplåt?
Nope, det gäller varje gång. Du fick den informationen när du anmälde dig via hemsidan.

PIX skrev:
2314664 Sen har jag för att visa alla funkisar min uppriktiga uppskattning, bestämt mej för att på sista varvet(efter målflagg givetvis) att vinka till er alla!!!!
Uppskattar det enormt mycket så jag tycker det är dags att ni känner att ni är önskade och uppskattade där. VINK VINK :tummenupp
Ett trevligt och förhoppningsvis uppskattat initiativ! :tummenupp Om ni inte gillar att vinka så gå gärna förbi sjukstugan på vägen hem o kolla om inte flaggisarna har hunnit in o tacka dem gärna personligen. Flaggisar ska alltid ha ett stort tack för att dom ställde upp!

Easy_Mike skrev:
2314691
stäng ssemse körningarna från allmänheten,låt dom andra 225 medlemmarna uppfylla sitt krav att stå som funktionär/flaggvakt. Busenkelt:tummenupp
Med tanke på allt gnäll här kan jag tänka mig att lusten till en sådan här lösning blir större o större i styrelsen. Inte mig emot...

Easy_Mike skrev:
eftersom det påpekas av vissa hur jobbigt det är med 300 medlemmar...ha då inte mer än 200 så blir det inte så jobbigt.
:7peta
Ska vi dra lott om vem vi ska kasta ut då? :tungan
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top