Qingqi 125 Scooter

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Hur många är har en sådan?

Har själv just köpt en så en annan modell jag först skulle köpa var slut och ska inte komma igen förrän tidigast i mitten på augusti. Tröttnade på min lilla andra-tvåhjuling och ville ha nåt lite större.

Visst det är en kines och billig som skam, men hur upplever ni andra den?
Är den prisvärd och har ni fått nåt krångel med den? Tycker den är ungefär i klass som min gamla Sym jet 50 -00 och det duger åt mig. Det enda som märks direkt är att kablar inte sitter fast lika bra som på moppen.

Annars tycker jag den går rätt ok. Hunnit med 43 mil på sex dagar nu.
Har 2 fel på den som var från början: Tankmätaren visar komplett fel. På 2 liter går den från full tank till reserven. Sedan läcker vänstra packboxen på motoraxeln lite olja. Hade samma fenomen på moppen med då den var ny. Så den får bytas ut.

Ska bli intressant att se hur den går. Var ju halva priset mot den modellen jag skulle se på först, Sym RS 125. Såg en på stan nyss och Qingqi´n verka lite större än Sym. Jag är ju 196 cm lång så jag måste ha en rymlig scooter. Många andra märken ser ju så små ut att en japps skulle sitta trångt... :D
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Tröttnade du på en 650, ville ha något större och tjöpte dig en 125a?

Sorry, men den ekvationen är för avancerad för mig.
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Bärgren skrev:
2326330 Tröttnade du på en 650, ville ha något större och tjöpte dig en 125a?

Sorry, men den ekvationen är för avancerad för mig.

Skrev att jag tröttnade på den LILLA tvåhjulingen omnämd i texten som eu-moppe Sym Jet. :fatta!

650´n lär jag inte tröttna på än. :Bugar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Swedish Viper skrev:
2326224 Hur många är har en sådan?

Har själv just köpt en så en annan modell jag först skulle köpa var slut och ska inte komma igen förrän tidigast i mitten på augusti. Tröttnade på min lilla andra-tvåhjuling och ville ha nåt lite större.

Visst det är en kines och billig som skam, men hur upplever ni andra den?
Är den prisvärd och har ni fått nåt krångel med den? Tycker den är ungefär i klass som min gamla Sym jet 50 -00 och det duger åt mig. Det enda som märks direkt är att kablar inte sitter fast lika bra som på moppen.

Annars tycker jag den går rätt ok. Hunnit med 43 mil på sex dagar nu.
Har 2 fel på den som var från början: Tankmätaren visar komplett fel. På 2 liter går den från full tank till reserven. Sedan läcker vänstra packboxen på motoraxeln lite olja. Hade samma fenomen på moppen med då den var ny. Så den får bytas ut.

Ska bli intressant att se hur den går. Var ju halva priset mot den modellen jag skulle se på först, Sym RS 125. Såg en på stan nyss och Qingqi´n verka lite större än Sym. Jag är ju 196 cm lång så jag måste ha en rymlig scooter. Många andra märken ser ju så små ut att en japps skulle sitta trångt... :D

Har en sådan, som pendlings-till och ifrån-handla-hämta ungar, etc etc. är hittils nöjd, för det priset så tycker jag det är förbannat bra kvalité ändå, däcken var jag mest imponerad av då jag sett billiga skit kina-mopeddäck, min har riktiga grovnabbat mönster!! Skulle det stått något japanskt/italienskt så hade den varit 1 1/2ggr så dyr minst, och är alltid kul med något helt nytt, det är man inte bortskämd med, även om man har den i flera år och kör många mil, så tappar den iofs i procent i värde, men väldigt lite i kronor räknat..

Är 193 cm, sitter förbannat bra, har bara kört 65 mil med den, men första busenkla servicen avklarad(50 mil) tog inte ens 5 minuter att byta båda oljorna, den drar på rätt bra(allt är relativt) inga problem att från avtagsvägar hänga på bilar som går i 50-60 från stillastående, och vid bra dag toppar den närmare 90 knyck. Jag ser den som en stor moped, den är stor, enkel att hantera, superbillig i drift med bränsle/service/försäkringskostnader.

Hittils har den inte gjort mig besviken, även lättstartad efter ha stått någon vecka med. Sen får man se hur den klarar kylan, lär inte vara större problem, och soppamätaren visar helt åt fanders(generalfel tror jag då jag vet 2 till med samma problem!), men jag brukar kolla vägmätaren, när jag kör 10-12 mil brukar jag tanka ca 4 liter, den drar ca 0,4-0,45 för mig, men jag startar och pellen i botten nästan jämt(inte inne i stan) men snabba gaspådrag, hårda inbromsningar, det är en slit o släng bruksare för mig.

Sen...sen är den faktiskt ganska underhållande att köra med!!! Brukar sticka ut och åka en 3mila riktigt kurvig liten ansfaltsväg, går att hålla näsan pellen i botten hela tiden:) riktigt kraftiga nedlägg så tar centralstödet i dock.
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Synd att 99% av alla verkstäder verkar tok vägra ha med dom att göra.
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
sporTlovEr skrev:
2331639

däcken var jag mest imponerad av då jag sett billiga skit kina-mopeddäck, min har riktiga grovnabbat mönster!!

Är 193 cm, sitter förbannat bra, har bara kört 65 mil med den, men första busenkla servicen avklarad(50 mil) tog inte ens 5 minuter att byta båda oljorna,

den är stor, enkel att hantera, superbillig i drift med bränsle/service/försäkringskostnader.

och soppamätaren visar helt åt fanders(generalfel tror jag då jag vet 2 till med samma problem!), men jag brukar kolla vägmätaren, när jag kör 10-12 mil brukar jag tanka ca 4 liter, den drar ca 0,4-0,45 för mig,

Sen...sen är den faktiskt ganska underhållande att köra med!!! Brukar sticka ut och åka en 3mila riktigt kurvig liten ansfaltsväg, går att hålla näsan pellen i botten hela tiden:) riktigt kraftiga nedlägg så tar centralstödet i dock.

Jo är grovmönstrade på min med.

Jag är 196 cm lång och sitter också utmärkt på den. Sittdynan kunde ha var it lite mer plan tycker jag. Lite lätt man glider fram ibland.
Tog lite mer än 5 min att byta oljor för mig... lallade i en timme. Vill ju se hur det ser ut med då det var första gången. Fick ta hjälp av ett sugrör för att få i oljan i slutväxeln. I manualen står det så fint att man ska lägga den på sidan och fylla på...:gnissla För övrigt lämnar manualen mycket att önska. Bilder fattas, feltryck mm. Däckstryck ska vara 2.25 fram och 2.8 bak... Står max 2.25 på däcket. I en svensk manualt för modell 2005 står det 1.75 fram och 2.25 bak vid full last. Det verkar vettigare. Varnar för att ta av variatorkåpan utan att du har en ny packning. Den är monterad före rem och koppling, variator och går obönhörligen sönder när kåpan tas av.:4skrika Fick ihop min ändå med lite hjälp av eltejp...

Försäkringen är ju ok. Hos bilsport & mc kostar en halv ca 850 kr, men då jag har den stora cykeln där också blev det 445 kr för Qingqi´n:D

Jo soppamätaren är heltokig. Från full tank till tom på 2 liter. Böjde flottörstången så nu har det gått åt ca 4.5 liter när nålen är mitt i det röda.
Tycker den drar lite mycket soppa för att vara en 125'a eller? Hade trott mer på ca 0.3 i stället. Ligger nu i snitt max ca 70 km på vanlig väg.

Ja denna är ju roligare att bara dra iväg på än min eumoppe. Moppen var ju rätt ok ostrypt med. Ströp tillbaka igen pga jag inte ville ha strul med försäkringsbolag vid ev olycka.
Har också redan gjort ett skrap i väntersväng. :yoparty

Det jag ogillar mest är ju oljeläckan i packboxen. :huvet Ca 10 droppar olja kommer vid varje körning ur variatorkåpans dränering. Trodde först att det läckte ur slutväxeln mén efter jag tog av kåpan och sabbade packningen... så kom det olja från utgående axel i motorn = läckande packbox. Var samma sak på eumoppen när jag skaffade den med... Lev tid packbox ca 8-10 veckor...:4skrika

En sak som var märklig var att efter oljebyten sjönk tomgången rejält :confused: Hade kvar Putoline olja efter bytet på 650´n som åkte i kinesen.

Sen är tomgången kall obefintlig. Jo det är ju en kinesare... men trots det ska det väl inte vara så många rara saker på den? Måndagsex kanske? :va

Förresten: Hur låter din? Förrutom det helt ok avgasljudet på den så tycker jag min slamrar och har sig. Låtit så från början. Den surrar på fint men slamrar också. Tror inte det är ur motorn utan nåt annat som väsnas. Låter mest vid 50 km o uppåt. Stillastående vid gas så är det borta. Vet ju att centralstöd kan väsnas. Gjorde ju det på eumoppen och fick byta bult på för att få tyst på det.

prulle skrev:
2331979 Synd att 99% av alla verkstäder verkar tok vägra ha med dom att göra.

Resterande 1% är det då de som säljer den då? Där jag köpte min har dom egen verkstad och då borde det inte bli några problem i alla fall.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Swedish Viper skrev:
2332113 Jo är grovmönstrade på min med.

Jag är 196 cm lång och sitter också utmärkt på den. Sittdynan kunde ha var it lite mer plan tycker jag. Lite lätt man glider fram ibland.
Tog lite mer än 5 min att byta oljor för mig... lallade i en timme. Vill ju se hur det ser ut med då det var första gången. Fick ta hjälp av ett sugrör för att få i oljan i slutväxeln. I manualen står det så fint att man ska lägga den på sidan och fylla på...:gnissla För övrigt lämnar manualen mycket att önska. Bilder fattas, feltryck mm. Däckstryck ska vara 2.25 fram och 2.8 bak... Står max 2.25 på däcket. I en svensk manualt för modell 2005 står det 1.75 fram och 2.25 bak vid full last. Det verkar vettigare. Varnar för att ta av variatorkåpan utan att du har en ny packning. Den är monterad före rem och koppling, variator och går obönhörligen sönder när kåpan tas av.:4skrika Fick ihop min ändå med lite hjälp av eltejp...

Försäkringen är ju ok. Hos bilsport & mc kostar en halv ca 850 kr, men då jag har den stora cykeln där också blev det 445 kr för Qingqi´n:D

Jo soppamätaren är heltokig. Från full tank till tom på 2 liter. Böjde flottörstången så nu har det gått åt ca 4.5 liter när nålen är mitt i det röda.
Tycker den drar lite mycket soppa för att vara en 125'a eller? Hade trott mer på ca 0.3 i stället. Ligger nu i snitt max ca 70 km på vanlig väg.

Ja denna är ju roligare att bara dra iväg på än min eumoppe. Moppen var ju rätt ok ostrypt med. Ströp tillbaka igen pga jag inte ville ha strul med försäkringsbolag vid ev olycka.
Har också redan gjort ett skrap i väntersväng. :yoparty

Det jag ogillar mest är ju oljeläckan i packboxen. :huvet Ca 10 droppar olja kommer vid varje körning ur variatorkåpans dränering. Trodde först att det läckte ur slutväxeln mén efter jag tog av kåpan och sabbade packningen... så kom det olja från utgående axel i motorn = läckande packbox. Var samma sak på eumoppen när jag skaffade den med... Lev tid packbox ca 8-10 veckor...:4skrika

En sak som var märklig var att efter oljebyten sjönk tomgången rejält :confused: Hade kvar Putoline olja efter bytet på 650´n som åkte i kinesen.

Sen är tomgången kall obefintlig. Jo det är ju en kinesare... men trots det ska det väl inte vara så många rara saker på den? Måndagsex kanske? :va

Förresten: Hur låter din? Förrutom det helt ok avgasljudet på den så tycker jag min slamrar och har sig. Låtit så från början. Den surrar på fint men slamrar också. Tror inte det är ur motorn utan nåt annat som väsnas. Låter mest vid 50 km o uppåt. Stillastående vid gas så är det borta. Vet ju att centralstöd kan väsnas. Gjorde ju det på eumoppen och fick byta bult på för att få tyst på det.



Resterande 1% är det då de som säljer den då? Där jag köpte min har dom egen verkstad och då borde det inte bli några problem i alla fall.

Slamret är säkert nit/låset vid centralstödet som snurrar runt, naja med ståltråd så är det problemet väck(så var det på min iaf) Annars vet jag ej.

Oljan i slutväxlen, då mätte jag upp oljan i en burk(går iaf inte att toppfyllt då nivån är horisontellet med öppningen) Jag använder mig av en spruta a´ là svensk sjukvård(granne som är "syrra") på 20 ml som jag suger upp oljan i o sprutar in, blir perfekt, är bara att ta nästan 5 sprutor så är det biff:tummenupp

Inget oljeläckage på min iaf! Tomgången är ganska låg, jag justerade upp min, men trots det så kan den vara låg då "moppen" är varm, när den är kall så är det lite högre tomgång, är väl fetare blandning då.

Jag kan känna vid hög fart, (80 knyck:hihi ) släpper man ena handen på styret så småvobblar det lite grann, men kan vara lite obalans idäcket, el dags att kolla lufttrycket igen.

Charmiga småfel får man nog leva med:) Men det finns det nästan 20 000 anledningar att göra om man jämför priset med en Japan.

Har också bilsport mc försäkring då jag hade förra hojen där, får väl kolla runt till nästa år då risken är stor för 100%-ig ökning(det var 50% rabatt om man hade annan hoj försäkrad där )
 
Last edited:

Georgie

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Götene
Hoj
Qingqi Sport 125, Yamaha DT 125
Hej!
Jag har kört drygt 200 mil med min Qingqi sedan snön försvann i mars. Egentligen inga fel alls, som jag kan komma på. Jo, förresten, den började misstända vid 8000 varv efter 150 mil. Det var kabelskorna bak på tändspolen som satt för löst. Nöp åt dem och felet var fixat. Den drog 0,33 helt orörd, då kör jag i huvudsak landsväg och brukar hålla drygt 80 knyck. För ett tag sedan kopplade jag en boost-bottle, hemmagjord av 556-burk, till insugningsröret. Då sjönk förbrukningen till 0,3. Rätt häftigt! Övriga modifieringar är NGK C7HSA-stift (bytte direkt), vanlig H4 55-wattslampa till halvljuset istället för 35-wattaren som satt i, lysdioder i parkeringsljusen fram och en liten vindruta. Jag tycker scootern går stadigt och bra, även med två personer på, och är helnöjd, ffa med tanke på priset som var 10500 mellan jul och nyår (mellandagsrea).
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Georgie skrev:
2337804 Hej!
Jag har kört drygt 200 mil med min Qingqi sedan snön försvann i mars. Egentligen inga fel alls, som jag kan komma på. Jo, förresten, den började misstända vid 8000 varv efter 150 mil. Det var kabelskorna bak på tändspolen som satt för löst. Nöp åt dem och felet var fixat. Den drog 0,33 helt orörd, då kör jag i huvudsak landsväg och brukar hålla drygt 80 knyck. För ett tag sedan kopplade jag en boost-bottle, hemmagjord av 556-burk, till insugningsröret. Då sjönk förbrukningen till 0,3. Rätt häftigt! Övriga modifieringar är NGK C7HSA-stift (bytte direkt), vanlig H4 55-wattslampa till halvljuset istället för 35-wattaren som satt i, lysdioder i parkeringsljusen fram och en liten vindruta. Jag tycker scootern går stadigt och bra, även med två personer på, och är helnöjd, ffa med tanke på priset som var 10500 mellan jul och nyår (mellandagsrea).

Boostbottle:va Kan du visa via bilder vad det är, hur man gör? Bökigt att nå tändstiftet?

Lovar gått inför framtiden, då 125cc scootern får agera andra bil i familjen, ungarna gillar också scootern, de tycker den är bättre än Hondan t om..(Bevämare för dem antagligen)
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
sporTlovEr skrev:
2338150 Boostbottle:va Kan du visa via bilder vad det är, hur man gör? Bökigt att nå tändstiftet?

Då är vi 2 st.
Skickade ett PM om boost bottle. Fast det verkar kanske vara ett mer allmänt intresse visst.

Ge oss lite mer kött på benen om burken! :Bugar :Bugar
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Har du räknat ut powerbox, eller bara en burk på måfå? Om ni vill ha en sådan powerbox avstämd efter eran scooter kan ni använda er av prorammet Bimotion där man räknar ut genom slaglängd, cc, förgasare osv. Kom inte ihåg vart den fanns, men finns nog om ni googlar! :tummenupp
 

Georgie

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Götene
Hoj
Qingqi Sport 125, Yamaha DT 125
Jag har faktiskt gjort en uträkning med Bimotion men jag vet inte hur rättvisande den blir eftersom det programmet är avsett för tvåtaktare. Jag vill minnas att burken skulle vara någonstans mellan 2 och 4 deciliter, slangen mellan en och tre decimeter och minst 8 millimeter grov. Värdena man får på programmet är alltså inte exakta. Sen tittade jag på powerboxen som är original på Yamaha DT:n. Den rymmer cirka två deciliter och sitter direkt på insugsplattan, utan slang mellan och hålet in i den är åtta millimeter. Eftersom uträkningen jag gjorde på Bimotion egentligen var mer anpassad till DT:n men värdena jag fick inte alls stämde med originalboxen så tänkte jag att det kanske blir bra hur man än gör. Nåväl, 556-flaskan stämmer i varje fall bra i volym med värdena från Bimotion. Jag skruvade i en tryckluftnippel i flaskan istället för sprayknappen och fäste den ordentligt med Hagmans tanktätning, ungefär som Plastic Padding. Jag plockade av insugningsröret, borrade ett 10 millimeters hål rakt genom gummit och lättmetallen mitt i kröken, rakt uppåt. Jag kapade bort gängan på en tryckluftnippel och tryckte i den upp och ner i hålet i insugningsröret, med lite packningsmassa. Den satt perfekt. Innan jag fäste den kapade jag nippeln så den inte stack in i insugningskanalen och störde strömningen. Dessutom borrade jag upp båda nipplarna till 8 millimeter invändigt, från 7,5 eller något sådant. En bensinslang som tål tryck förbinder nippeln i insugningsröret med nippeln i flaskan. Tyvärr var jag tvungen att lägga "bottlen" i sadelfacket eftersom den inte fick plats bredvid luftrenaren. Det betyder att slangen blir väldigt lång. Ändå fungerar det. Effekten med boost-bottlen är att scootern behöver betydligt mindre gas för att sticka iväg och, som sagt, 10 procent lägre bensinförbrukning. I lite medvind gör den nästan 90 på halvgas. Lite lustigt är att det är stopp vid 90 = 9000 varv sedan jag satte på flaskan. Men jag har inte justerat förgasaren, mer än tomgången. Stämmer jag av förgasaren till flaskan blir den säkert mer varvvillig också. Jag har inga bilder just nu men ska försöka fixa det.
 

stam59

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Qingqin 125cc sport
Vindruta

Georgie skrev:
2337804 Hej!
Jag har kört drygt 200 mil med min Qingqi sedan snön försvann i mars. Egentligen inga fel alls, som jag kan komma på. Jo, förresten, den började misstända vid 8000 varv efter 150 mil. Det var kabelskorna bak på tändspolen som satt för löst. Nöp åt dem och felet var fixat. Den drog 0,33 helt orörd, då kör jag i huvudsak landsväg och brukar hålla drygt 80 knyck. För ett tag sedan kopplade jag en boost-bottle, hemmagjord av 556-burk, till insugningsröret. Då sjönk förbrukningen till 0,3. Rätt häftigt! Övriga modifieringar är NGK C7HSA-stift (bytte direkt), vanlig H4 55-wattslampa till halvljuset istället för 35-wattaren som satt i, lysdioder i parkeringsljusen fram och en liten vindruta. Jag tycker scootern går stadigt och bra, även med två personer på, och är helnöjd, ffa med tanke på priset som var 10500 mellan jul och nyår (mellandagsrea).

Hej !
Jag är intreserad av hur du löste problemet med att hitta en vindruta som passar eller om du har tillverkat en själv.
Min har också börjat att bete sig som om den misständer eller om det har nåt med remmen att göra ,den gör det när den ligger på toppfart och den har gått 150 mil nu.
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Kollat en del tankningar nu och tycker den drar lite mycket för att vara en 125:a? Ligger på ca 0.38 - 0.4 L/milen. Borde inte ca 0.3 vara rimligare? Eller är jag ute och cyklar nu?
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Swedish Viper skrev:
2360828 Kollat en del tankningar nu och tycker den drar lite mycket för att vara en 125:a? Ligger på ca 0.38 - 0.4 L/milen. Borde inte ca 0.3 vara rimligare? Eller är jag ute och cyklar nu?


jo, oså med så litet effekuttag som de endå har. så kanske 0,25 vore vara mer rimligt? Det tycker jag iaf. men du får väl lätta på högerhanden lite ;)
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
kieL skrev:
2361137 jo, oså med så litet effekuttag som de endå har. så kanske 0,25 vore vara mer rimligt? Det tycker jag iaf. men du får väl lätta på högerhanden lite ;)

Det jag redan gör. Ligget inte på max utan harvar i 70 km/h mest då den verkar gå bäst där. Får se vad dom säger efter servicen i morgon. Bad dom kolla lite ang det. Den kanske går lite fett.
 

Georgie

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Götene
Hoj
Qingqi Sport 125, Yamaha DT 125
stam59 skrev:
2358042 Hej !
Jag är intreserad av hur du löste problemet med att hitta en vindruta som passar eller om du har tillverkat en själv.
Min har också börjat att bete sig som om den misständer eller om det har nåt med remmen att göra ,den gör det när den ligger på toppfart och den har gått 150 mil nu.

Hej, ursäkta att svaret dröjde!
Jag köpte min vindruta på www.rinab.nu. Klicka in på mopeder, välj "Sym" och "karosseridelar". Den kallas vindskydd, mindre modell, och har artikelnummar 520089. Kostar 450 kronor plus frakt. Billigt. Jag hade den först på min Qingqi moppe och flyttade över den till 125:an när jag bytt upp mig. På 125:an har jag vänt den upp och ner för att få ner den och vinklat den kraftigt bakåt. Den ger ändå ett bra väderskydd för bröstkorgen, både för vind och regn. Kolla på "garagebilden" så ser du hur det ser ut.
 
Last edited:

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Efter att ha haft den på service så tog dom bort strypet i variatorn utan att jag begärt det. Nu skiljer det ca 20 km/h på samma varv. Var ingen hit och dom fick rätta till det vid nästa besök. Blev alldeles för högt växlad för min del, trögare acc och sackade i uppförsbackar. Gjorde inte mycket på toppfarten heller då den nog är för svag i hk för det.

Så om du är lång och väger en del så ta inte bort strypet i variatorn.
Med mig på 196 cm och 120 kg sjönk förbrukningen endast med 0.03-4 l/milen
från ca 0.38- 0.4 till 0.36. Fick ju gasa mer för att hålla samma fart som innan.

Nu är det återställt och accet är tillbaka. Dom tror sig även ha fixat tomgången vid kall motor som innan var obefintlig. Dom sa att dom höjt tomgången och ändrat på luftskruven. Hann inte kolla med helt kall motor i dag men det verkar lovande. Kanske ftotala förbrukningen ändras med?

Sen så var det visst en liten läcka vid insuget så den tog lite tjuvluft.

Ja usch och fy vad grejjer det är på ett spett :-D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top