Egen Dyno är alltid bra

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Hämtade en Dyno bänk från MJP idag :banana
I morgon ska jag fixa lite fläktar sen jävlar ska det köras.
Depåmoppen har iaf 3.1hk :yoparty
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Tror nog jag ska fixa hemlig adress, gissa om alla man känner plötsligt kom på att dom nog måste köra sina hojar i bänk, helst imorgon.
Fast det dör nog av när dom får reda på vad det kostar :7peta

Här är länk till MJP, bara att handla http://www.mjpdyno.com/2200.htm
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
jojje1963 skrev:
2324761 Tror nog jag ska fixa hemlig adress, gissa om alla man känner plötsligt kom på att dom nog måste köra sina hojar i bänk, helst imorgon.
Fast det dör nog av när dom får reda på vad det kostar :7peta

Här är länk till MJP, bara att handla http://www.mjpdyno.com/2200.htm

Jag vet redan var eslöv ligger, så det där med hemlig adress kan du glömma! :tomten
Men seriöst talat nu, kan man få bänka sin hoj mot ersättning hos dig eller? Låter väldigt intressant isf. eftersom man precis trimmat lite! Grattis till ett fint köp, om inte annat lär du bli poppis i mellanskåne :hihi
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Priser på bänken finns här http://www.mjpdyno.com/prices.htm

Dyno rummet är inte färdigt än men sen så kan man bänka hos mej, jag har firma och priserna kommer att ligga på samma nivå som andra tar. Min specialitet blir att mappa Megasquirt.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Fan det var ju billigt.

Du behöver en tyngre vals + kraftigare bromsutrustning för att kunna bänka dom riktigt starka turbohojarna.

Har ofta visats sig att man inte får tillräckligt med motstånd därav dåligt laddtryck.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Jösse skrev:
2329630 Fan det var ju billigt.

Du behöver en tyngre vals + kraftigare bromsutrustning för att kunna bänka dom riktigt starka turbohojarna.

Har ofta visats sig att man inte får tillräckligt med motstånd därav dåligt laddtryck.


Jag har samma storlek på min rulle och jag tycker den går för lätt redan med 130-140hk, en repa bör ta minst 6 sekunder (har samlat på mig en drös med lastbilssvänghjul som ska på vid tillfälle :) )

Ska bli kul att se hur det fungerar för Jojje, bänkar är kul :banana
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Jag köpte den tunga rullen, men ingen broms just nu.
Bänkade min hoj idag men tänkte inte på att jag kör med stängd wastegate upp till 1bar för att få tryck i starten (där jag normalt har 6800rpm och inte så mycket vrid)
Resultatet blev att jag fick 1bar och 190+nm redan vid 5000rpm, då exploderade min förstärkta orginal korg..... Jävla skit att ha egen bänk:huvet

Fast iofs så hade det nog hänt på strippen med, har förmodligen runt 200nm även vid 7-8000rpm när jag tänker efter...
I vinter fräser jag en ny korg, men det hinner jag nog inte just nu
 
Last edited:

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
En kompis till:tummenupp
Synd inte brudar bryr sig om Dyno bänkar, då hade jag haft huset fullt vid det här laget.
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
jojje1963 skrev:
2331331 En kompis till:tummenupp
Synd inte brudar bryr sig om Dyno bänkar, då hade jag haft huset fullt vid det här laget.
Med lite läppstift och kjol så ska jag lätt lura dig. :tuttar . Men :arsele där går gränsen, det ställer jag inte upp på.:lol
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
PD skrev:
2329715 Jag har samma storlek på min rulle och jag tycker den går för lätt redan med 130-140hk, en repa bör ta minst 6 sekunder (har samlat på mig en drös med lastbilssvänghjul som ska på vid tillfälle :) )

Ska bli kul att se hur det fungerar för Jojje, bänkar är kul :banana


Jo precis.

Man skulle haft en 1000kg´s vals o provat.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Jösse skrev:
2333482 Jo precis.

Man skulle haft en 1000kg´s vals o provat.

Nja, en för tung rulle ger ju inga fördelar! En repa ska ta mellan 6 och 10sekunder enligt vad jag läst, en 1000kg rulle tar väl en trekvart på sig att stanna när man väl fått upp farten :hihi
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Får man bara upp trycket så kvittar det väl? Jag fick köra min 110hk streetbike i 2an idag för att kopplingen va lite slut och då tog det inte många sekunder, men jag hade fullt tryck (1bar) vid 7000rpm ändå (är aldrig under 7000 på strippen)
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Funkar dynon bra Jojje? Jag har funderingar på att skaffa en eftersom det är långt mellan dom här i Dalarna!
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Sanslöst dyrt det där med dyno...
6600$ typ 46 200:- FÖR DEN BILLIGA!
Utan tillbehör...

Jag har funderat på det förut när du tjackade din nya fräs... Vad fan jobbaru med? I want in!
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
En bra bänk med komplett system kosta 500000kr.
Du kan nog få en för 700 också med dom bästa grejorna om du tyckte det va billigt.
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Dynon funkar bra, min kostade 80,000 plus moms (som jag slapp eftersom jag är moms reggad)
Vad jag sysslar med är hemligt. Men alla har råd till en bänk och en fräs, man får bara välja bort allt annat som mat och sånt trams. Förresten så är båda mina gathojar till salu, nån som vill ha en Bonnie, med eller utan turbo, så hör av er.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top