Antiklimax Veidec Falken

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Saxat från www.jorpes.com

Torsdag
Åker ner till Falkenberg efter jobbet. Äntligen med 5 (*****) stjärning boende i form av en Kabe husvagn årsmodell 1982. Reser det nya tälter på 5 blanka minuter. Snyggt blev det också! Mossberg camperar naturligtvis i anslutning till mitt.

Fredag
Solen skiner och första träningspasset som vanligt kl 0900. Går väl ganska långsamt med låga 49-tider. Tämligen jämt mellan Lind, Mossberg, mig och Linden. Det är helgen stora rivaler alltså! Under andra passet ser det ungefär liak dant ut, dock lite snabbare tider. Lind är för helgen inneboende i husvagnen.

Lördag
Nu är det kval. Nu gäller det att sätta bra tider. Nya mackor på och ut på första passet. På varv 3 går Papunen ut framför mig och kör några tämligen lugna varv. Det ger väldigt bra draghjälp och jag sätter personbästa på Falkenberg med 48,2. Som vanligt (än så länge...) slår jag med knapp marginal Lind, Mossberg och Linden och har en 11:e kval tid i det 18 man starka fältet.

Under eftermiddagen dyker 2 okända supportrar upp. 2 grabbar i 10 årsåldern som vill ha tröjor och gamla knäpuckar. Visst är de kul med positiva grabbar! Tyvärr kunde inte dessa nya supporters vara med på söndagen så de alldeles nyss fått en minimoto av sin pappa och skulle prova den. -Känns som en ok anledning:)

Andra passet, begagnade sulor och jag förbättrar inte. Det gör däremot Lind och Linden och jag har alltså i en 13:e kvaltid i det samanlagda.

Söndag
Solen skiner och det kommer bli en stålande dag. Och vad folk som dyker upp, det talas om 15000 åskådare. 50 personer av dessa är i alla fall mina och Mossbergs gäster. Sofia o Helena hjälper till o kokar kaffe, Micke fulmekar bajken. Det känns väldigt kul att så många vill ha teamtröjorna på sig. Det ger såklart en dödsgo känsla att se de blå tröjorna runt i publiken!

Mellan allt kaffekokande och konfererande så laddar jag också inför rejset. Rullar ut på gridden ett par minuter innan start. Allt känns bra. Jag har Alex och Linden strax framför mig, Mossberg bakom mig. Starten går och jag kommer iväg ganska dåligt. Lite knöligt i första sväng med alla håller sig på hjulen. Mossbeg o Pelle karlsson ligger före mig ut på rakan på det första flygande varvet. Jag laddar och tar mig förbi Peller på rakan. Jag har ett väldigt dåligt spår in i chikanen efter rakan. Jag har missbedömt situationen och får kontakt med teamkompisen Mossberg. Finns naturligtvis inget att göra för oss, så vi går båda omkull. Pelle hade oturen att köra över min fot och gick också omkull. Såklart ett antiklimax "modell grande" när teamkompisarna går ikull på hemmabanan. Om man mer eller mindre kan vara vållande i en raceincident så ber jag Mossberg om ursäkt.

Det fanns trots allt höjdpunkter denna helgen också. -Kul camperande med Mossberg och Alex, dryga 20-talet supporters kom och tittade, Ahlqvist kom denna helgen med Simris, så nu gick han förbi sin flickvän upp i tabelledning i "most-frequent-visitor". Roger, Pia Svant gjorde racetittandepremiär, Johnny + Annie ++ stabila på Falkenbergsbanan, Anna o Jonas trivdes. Wallin blev så taggad att han skall med o köra på Falkenberg. Samt ett 10 tal HiQ gäster... Stort tack till alla!

Nya tag. Superstock EM i Karlskoga 29-30 Juli.

Foto:www sudde.se
 

Bifogat

  • liten.jpg
    liten.jpg
    81.1 KB · Visningar: 256

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ta med mig någon i en krasch vill jag verkligen inte göra. Men det kommer nog. Ska bli kul att köra SO/EM och kolla upp om ni är lika knäppa som ni försöker påvisa.
Vi ses.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag gillar ditt ordval: "får KONTAKT med teamkompisen mossberg"....
Snyggt formulerat! :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
jorpes skrev:
2323016 Mamma läser det ibland. Det lugnar lite:)

Känner igen det...Fast här är det frun som helst inte ska höra hela sanningen...:D
Efter din "kontakt" med mig så har din aktiekurs tagit en dykning här hemma... Barnen kan inte riktigt fatta detta. "Hur kunde Erik, som är din kompis, köra på dig? Kunde han inte ha kört på någon annan???"
Vad svarar man på det? "Jo.... man kan ju tycka det..."
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top