Sporthoj.com:s egna MC-Skrot!

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
BMW R69S/5 Trumbroms varianten.

En kompis köpte sig en "nostalgitripp" från sin ungdom, en BMW R69, men det visade sig snart att när han bromsade hårt så fastnade gaffeln i nedre läget och fjädrade inte ut tillbaka.
Så jag leter 2st INNERBEN Ø36 Längd 614mm.
Alternativt två kompletta gaffelben.

Har du tips om nån som har, eller var man kan hitta så tas dessa emot med största tacksamhet.
Helst via mail eller telefon/sms.
kent-westin@telia.com /KentW 070-3405143

Nu är problemet löst!
Tillverkade 2st "stödhylsor" och en "tryckbit", sen upp i svarven och markerad var benen var "krökta" och hur mycket. Sonens hydraulpress fick sen jobba och efter en halvtimme var benen åter raka och uppmätta.
Kast mellan ändarna 0.03 och 0.04, fullt godkänt på en "Bumse".

Detta går inte att göra på "moderna" gaffelben, dom är totalt "ointresserade" av att ändra tillbaka sig till ursprunglig form oavsett hur mycket "våld" man använder. Har provat på en CBR900, det blev bara lite "s-format".
/KentW
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Suzuki GSX1100F -94

Någon som kan tänkas ha ett välljudande 4-1 till denna eller vetskap om var jag kan hitta igen ett sånt till juste beggat-pris?

/PeterDeleter
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Söker cylinder och kolv till en yz125 1997.

Eventuellt en billig mindre motor med drevet på vänster sida, ska sitta på en gokart.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hej. Jag söker de 2st luftintags "gummituberna" till zx6r 1998-99. De två som sitter på var sin sida från luftboxen och framåt. Har mejlat mc demontering firmor utan framgång. ebay har men de firmor vägrar tydligen skicka till sverige. innan jag yxar till några egna luftintag ville ja kolla här .

Screenshot_2016-02-10-10-20-10.jpg
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Hej. Jag söker de 2st luftintags "gummituberna" till zx6r 1998-99. De två som sitter på var sin sida från luftboxen och framåt. Har mejlat mc demontering firmor utan framgång. ebay har men de firmor vägrar tydligen skicka till sverige. innan jag yxar till några egna luftintag ville ja kolla här .
View attachment 427248
Ebay, absolut.
Aldrig stött på nåt företag ( eller privatperson) på ebay som totalvägrat skicka till Sverige.
Skriver man bara lite snällt och vänligt brukar det fungera..
Och gärna på deras "hemspråk"...

Glöm bara inte att påpeka att de ska ta bort landbegränsningen innan du betalar via PayPal, om inte så bromsar PP din betalning!
 

gixxer-rules

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kärna
Hoj
CBR900RR
Tjena!
Söker styrkrona övre/nedre till en cbr954rr eller cb1000rr 04-07 och ev gaffel ben till dito hojar.
// Mathias
 

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Surahammar
Hoj
KTM Duke II
Tjenare!

Jag söker förlängda bromsslangar och kopplingsvajer till en Yamaha R1 1998 som ska bil fighter.
Även framlampa och instrumentering är av intresse.

Alternativt PM om tips där man hittar delarna.
 

spanken

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ6N S2
Sökes:

Yamaha FZ6 S2 rear fairing (vet inte vad det heter på svenska :lol) både för vänster och höger sida.

Mvh
Spanken
 

freiman

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2014
Ort
tibro
Hoj
suzuki sv650 -99
Sökes en ljuddämpare /slipon som ja kan hänga på min Suzuki. Det mesta är av intresse och gärna billigt :)
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Förgasare R6

Köpes
En original förgasarbrygga till Yamaha R6
//Håkan
 

Somehow

Medlem
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
ZX-9R 2002
Sökes en bakre stötdämpare från en ZX10R 04-05 eller ZX9R 94-97, Alternativt stötdämparelänkage från en ZXR750 K/L/P modell, dvs ZXR750-R 1991-1992, ZXR750 1993-1995 och ZX7R 1996-framåt.

Orginal länkage/dämpare på ZXR750 J2 (1992) är inget vidare, enligt uppgift blir det betydligt bättre med någon av ovanstående dämpare eller länkage.
 

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Närke
Hoj
Gammal 750
Hej. Söker bromsskivor till Yamaha yzf 750.

Bromsskivor från Ducati Monster, ä 600/750/900, 916/748, 851/888 eller fzr1000 ska också passa. PM ifall ni har något av dessa liggandes! :)

Mvh Thunell
 

xlr8

Medlem
Gick med
3 Jan 2013
Ort
någonstans
Hoj
Bmw
xenon coverterings kit till rs 125 och touno (stavning)
för konvertering av en lampa. hämtas i västerås.
oanvänd pga skrotning av hoj. pm för kontakt.
 

Zollax

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2015
Ort
Visby
Hoj
Husaberg FS650
Söker komplett Fram kåpa, (lyktkåpan) med lyktor, ruta & backspeglar till en zx6r 2000-2002...
Vill modda om min -99a till dubbla lysen! :fyllisar
 

Cain1

Ny medlem
Gick med
25 May 2008
Ort
Skillingaryd
Hoj
Kawasaki ZXX9R 1998
Jag har en ZX9r -98 som jag köpt beg. det sitter ett K&N luft filter och nu vill jag
ha orginal istället.Jag har köpt ett orginal luftfilter men inser att det måste sitta i någon slags hållare (behövs inte med K&N filter) har googlat lite och
hittat bilder där det ser ut som filtret ska klämmas ihop mellan 2 plastramar som jag inte har och skulle behöva ! Någon här som har detta ! Verkar som
det passar från -98 till 03 årsmodell ! MVH Tony
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top