Racerapport Falken STCC 16/7. (eller) Varför är det bara mina vänner som kör på mig?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det började ju bra! Sol, vänner, racekänsla!!! Nytt tält, ny hjälm, nytt skinnställ, nya handskar NY ATTITYD!!!! Micke Nilsson ber ytterligare en gång om ursäkt för incidenten på Gelleråsen där han lyckades med den tveksamma bedriften att meja ner mig! På gulflagg!!! Men då han bjöd på kaffe och kakor på ett generöst sätt så tog jag honom till mig igen. Vänner! :)
Bygger ett STORT läger för här ska det komma många gäster.

Fredag och test. Frishe reifen!! Men vad f-n hjälper det! :gnissla Tycker det känns halt och bedrövligt. :va Kör 49,1 på morgonen och tom långsammare på eftermiddagen!! Andra kör dock inte heller så fort och det gör ju att man blir lite gladare. Men bara lite, flera stycken kör ju 46:eek:r så så himla halt kan det väl inte vara.
FINT läger får vi dock ihop! Nya tält som funkar perfekt (tack Berra). 15 meter depåanläggning har Jorpes/Mozzberrk. Ja jävlar!

Lördag kommer med mer sol. Nya däck och ny attityd gör underverk! Allt går lugnt och stabilt och bäst av allt hyggligt fort!!! Nya Supercorsa bettar bättre än Rennsport från ifjol. Kör 48,5 i första passet och 48,4 i andra vilket är lika fort som under racet i fjol: Nöjd. :) Jorpes får in ett TURvarv på 48,2 så han står alldeles före mig på gridden. Alex däremot visar tänder och kör obehagligt fort…(obehagligt fort = snabbare än mig). 14:de startposition. OK.

Söndag och ännu mera sol! Färska bullar inköpta och friska frallor bredda. Sponsorerna dräller in och har trevligt! MOZZBERRK:s namn syns överallt i depån och en förtvivlad kamp förs mellan mig och Erik om vem som kan sälja mest teamtröjor. Erik lyckas bättre med de unga medan jag segrar klart hos pensionärerna…. Konstigt! Eller?
Allt rullar på så bra! Mekarna (Robban, Martin och Daniel) sköter allt så väl och det känns fint på startlinjen. Gör en bra start, ser Jorpes och Lind passera bakåt. Yes! Ut ur första krök som 12:a. Sedan knäpper jag Owe (eller är det Pelle?) på baksidan och kommer ut på andra varvet som 11:a. Jimmy Linden ligger inom bekvämt skotthåll och detta känns bra! Ner mot chikanen och kommer 10 meter närmare i inbromsningen. Vinklar in mot apex och PANG!!!!!! Någon torpederar mig rakt i sidan och jag finner mig plötsligt flygande genom luften. Landar i sandfållan och undrar hur fan gick detta? Medan jag ligger och konstaterar att jag åtminstone tror att jag är ganska hel böjer sig någon över mig och hojtar ”Hur är det? Förlåt! Fan också…”
Det är Erik!! Erik Jorpes, min bäste vän i depåsörjan, har missat inbromsningen och mölat ner mig!!!! Ambulans kommer och transport till sjukan. Koll där och allt är OK.
Erik är klädsamt ursäktande och dämpad. Tar på sig hela ansvaret och lovar att stå för ett nytt visir. OK. Såklart får Erik fullständig förlåtelse! Samtidigt så kan jag inte låta bli att förbanna min otur. Påkörd i två race i rad! Hur många har blivit det??? Och båda gångerna så har jag legat på fina positioner….. FAN också!! :huvet Men jag blir i alla fall påkörd av mina vänner, det måst väl vara ett plus? :confused: Eller?
Annars var dagen fin. Tack alla för hjälpen. Mekar Martin, Daniel och Robban, Micke GSXR11miljoner + flickvän för juste fika och packhjälp, Sofia för fikariggande och såklart Erik för gott teamande! Du är helt OK.
Tack alla entusiastiska gäster för god support och stöd samt att ni på ett så klädsamt sätt skrattar åt mina dåliga skämt. Tack hallands Nyheter för de fina reportagen!
Erik, jag förlåter dig! Vi ses på Åsen och EM!!!! Då ska väl de 5 kvadratdecimetrarna blåmärke ha gått ner… Det med Racetec-mönster bak på låret är RIKTIGT snyggt!!

Länkar till Mickes coola bilder finns här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2312609#post2312609
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja du professorn, vad ska man säga. Tycker genuint synd om dig. Men nya tag till EM:et. Där ska jag också köra. Får se till att det inte blir min tur att ränna in i dig där!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Don Quixote skrev:
2313532 Ja du professorn, vad ska man säga. Tycker genuint synd om dig. Men nya tag till EM:et. Där ska jag också köra. Får se till att det inte blir min tur att ränna in i dig där!

Ja i så fall behöver jag ju inte ändra rubriken
"Varför är det bara mina vänner som kör på mig?"

Men det kommer inte att bli något problem! Du kommer att läsa MOZZ på min rygg hela racet! :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Härligt att läsa, ditt goda humör är som alltid på topp, jag lovar att alltid bära din sponsortröja med stolthet på alla race som jag mekar åt Jorpes, lite elakt men det tål den gode Jorpes.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Attans va tråkigt att det hände.
Igen. :(
Men du har iallafall dom snyggaste kalsongerna i depån :pannkyss
Och du är ju helt klart galnast ;-)
Hoppas att din hoj läker ihopa snarast. Hojta till om den behöver lite värktabletter, jag kan sms:a över några vid behov.

Vi ses på Falken om någon vecka.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Åsa skrev:
2313596 Attans va tråkigt att det hände.
Igen. :(
Men du har iallafall dom snyggaste kalsongerna i depån :pannkyss
Och du är ju helt klart galnast ;-)
Hoppas att din hoj läker ihopa snarast. Hojta till om den behöver lite värktabletter, jag kan sms:a över några vid behov.

Vi ses på Falken om någon vecka.

Visst har kalsongerna kommit upp ett snäpp! "Köp tre för två" 19.95 styck gör 40 kr för tre! :)
Vilken skillnad från 9.95 styck! Lyfter liksom fram lite bättre.... :)
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
magnus_moss skrev:
2313715 Visst har kalsongerna kommit upp ett snäpp! "Köp tre för två" 19.95 styck gör 40 kr för tre! :)
Vilken skillnad från 9.95 styck! Lyfter liksom fram lite bättre.... :)
Tack, du gör då ALLT för dina supporters :tummenupp :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Efter många långa funderingar vad Timars super stock 600 betyder så sökte jag på nätet och hittade följande http://www.timars.se/products_portequipment_spreaders.htm
Naturligvis måste man ha rediga doningar när man ska få med sig allt till banorna i Veidec Trophy.

Mozz racing har alltid 12 st containers med knäpuckar på plats för att tillgodose Mozz racings behov.
 

Bifogat

  • DSCF0010.JPG
    DSCF0010.JPG
    73.9 KB · Visningar: 93
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top