Gsx-R1000 Turbo K5

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Ja idag skicka jag upp min K5 till Piteå för moddning oss McXpress. Ska åka till Tunisien imorrn så när jag kommer hem står den färdig och klar för att hämtas. Enligt spec så ska det vara 288Hk på hjulet. Ska sätta på en Hi&Low switch så jag kan åka med lägre tryck, blir då enligt Marklunde ca:250hk på hjulet. Jag kommer skriva mer så fort jag fått hem den...

:banana :banana :banana
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Kodax skrev:
2279951 Ja idag skicka jag upp min K5 till Piteå för moddning oss McXpress. Ska åka till Tunisien imorrn så när jag kommer hem står den färdig och klar för att hämtas. Enligt spec så ska det vara 288Hk på hjulet. Ska sätta på en Hi&Low switch så jag kan åka med lägre tryck, blir då enligt Marklunde ca:250hk på hjulet. Jag kommer skriva mer så fort jag fått hem den...

:banana :banana :banana
Power to the people eller ?
Hehe du kommer inte tänka annat än på hojjen när du är borta :tungan
:pannkyss
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Kodax skrev:
2279951 Ja idag skicka jag upp min K5 till Piteå för moddning oss McXpress. Ska åka till Tunisien imorrn så när jag kommer hem står den färdig och klar för att hämtas. Enligt spec så ska det vara 288Hk på hjulet. Ska sätta på en Hi&Low switch så jag kan åka med lägre tryck, blir då enligt Marklunde ca:250hk på hjulet. Jag kommer skriva mer så fort jag fått hem den...

:banana :banana :banana

ja den kraften lär ju räcka och bli över. hoppas du blir nöjd.
känner avundsjukan sprida sig i kroppen :hihi
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Fürstenhoff skrev:
2279979 Eftersom att det är mitt fjolårs kit kan jag lova att det räcker och blir över -världens bästa turbo kit i mina ögon vad beträffar effekt och KÖRBARHET!! :tummenupp

Har endast använt det på Nürburg ring med super resultat varför jag sålde det med en tår i ena ögat!! :(

Önskar nya ägaren samma glädje & spänning somjag haft med detta turbo kit!! :tummenupp (som jag fortfarande har kvar i garaget :rofl )

/Fürstenhoff.

Jo du har ju lite erfarenhet av sånt där :hihi :hihi
Vore ball å testa en sån hoj nån gång. Som jag skrivit i tidigare trådar är jag sugen på att bryta upp med honda och skaffa mig en gixxer K5 eller K6á till nästa säsong. vifår se vad pengarna räcker till. är ju honda frälst men va fan, måste väl testa någe annat oxå
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
känner avundsjukan sprida sig i kroppen :hihi[/QUOTE]


kan du inte känna GLÄDJE istället för vår hojbroder istället för avundsjuka :confused: det e så tråkigt me folk som aldrig kan känna glädje för andra människors lycka, jo jag vet att du inte menade det men ändå, skriv: FAN VA SKÖJ DET SKULLE JAG OCKSÅ VILJA HA, så bakar du in din avundsjuka i texten så slipper du å skriva det :D
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
*Snyft*

Kodax skrev:
2279951 Ja idag skicka jag upp min K5 till Piteå för moddning oss McXpress. Ska åka till Tunisien imorrn så när jag kommer hem står den färdig och klar för att hämtas. Enligt spec så ska det vara 288Hk på hjulet. Ska sätta på en Hi&Low switch så jag kan åka med lägre tryck, blir då enligt Marklunde ca:250hk på hjulet. Jag kommer skriva mer så fort jag fått hem den...

:banana :banana :banana


Den är inte klar än jag som skulle flyga upp imorrn o hämta den, Sen vet jag att dom ska ha semester stängt 2V.

Men Erik Marklund är KANON han börjar sin semester då men det räckte om han fick va ledig på måndag*asg* Sen kunde han gö min hoj resterande av veckan. Så jag hoppas andra cykeln från Patrick ha anlänt på måndag nu då så han kan skruva på. Detta har försenast pga transport problem. :Bugar :Bugar :Bugar

DanL skrev:
2279962 Vad gick kalaset på? :yoparty


Pris 35000kr för begagnat kit. Ny Pris 65000Kr Sen finns det inte kit att köpa finns bara 2st K5 me Turbo som ja vet av och det är Marklunds Egen och Swt Racings...

Montering 7000kr tro jag det var + - lite av varje
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Valkommen i Turbo trasket! :) glom inte skriva hur du kande forsta gangen du vred pa ;)
 

Turbo

Built For Speed
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Läbbiga Skogen
Hoj
436 HK....Sålda
tydligen jävligt trångt på dom däringa nya Suzarna. Därav kommer väl inga kit att mass produceras, för tidskrävande.......Om man nu inte ringer och charmar Erik och lättar rejält på lädret förståss.......
 
Last edited:

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Sant

Turbo skrev:
2307515 tydligen jävligt trångt på dom däringa nya Suzarna. Därav kommer väl inga kit att mass produceras, för tidskrävande.......Om man nu inte ringer och charmar Erik och lättar rejält på lädret förståss.......


Nä preciz det är problem att få fram Intercolerna. Det tar ca 3 dagar för att göra 1 för Marklund och dom har inte den tiden. Inann ja köpte Fürstens kit så försökte jag få fram Ic men för det första är det omöjligt att få fram 30mm cellpaket som är nytt verka det som ja ringde världen över o kollade. Fanns ev några uppslag men långt borta. Det jag hitta som var närmast var ifrån Saab 9000 IC som var 32mm men sen ska dom bockas med för att få plats på Gsxr1000. Jag prövade aldrig efter som jag köpte de här kitet då. Men Marklund var villigt och glad över att jag leta och hade folk som ville prova att gö dom åt dom. Så jag kan ju tänka mej att det är ett Helvete när dom (Läs McXpress) inte vill gö dom.

Och Det blev billigare att köpa ett Beg kit ett nytt hade nog sluta på en bra bit över 60...
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
när du har fått hem hojen så får du komma och visa upp den på någon onsdags träff :yoparty

jag vill ochså ha (turbo) :gnissla
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Nä det skulle inte jag

Peter lots skrev:
2318338 Kunde inte Patrik släppa sin intercooler?

Det skulle inte jag ha gjort om ja hade ett komplett kit el. O jag visste att det fanns att få tag på några mera Ic. Då är ju kittet näst intill värdelöst.

Blev mkt bättre o köpa hela kitet från Patrik :tungan

Väntar bara nu på att Marklund ska höra av sej få ej tag på nån på McX för dom ha semester stängt.

Ingen som har nått mobil Nr till Erik Marklund? :död
 

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Huddinge
Hoj
hayabusa turbo 06
Kodax skrev:
2318711 Det skulle inte jag ha gjort om ja hade ett komplett kit el. O jag visste att det fanns att få tag på några mera Ic. Då är ju kittet näst intill värdelöst.

Blev mkt bättre o köpa hela kitet från Patrik :tungan

Väntar bara nu på att Marklund ska höra av sej få ej tag på nån på McX för dom ha semester stängt.

Ingen som har nått mobil Nr till Erik Marklund? :död

Marklund kan ta lite tid på sig ibland, men å andra sidan kan det vara värt det, för grejorna brukar bli väldigt driftsäkra. Jag har kört 2 säsonger nu, med samma tillförlitlighet som en vanlig hoj.
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Ja

Peter lots skrev:
2320172 Marklund kan ta lite tid på sig ibland, men å andra sidan kan det vara värt det, för grejorna brukar bli väldigt driftsäkra. Jag har kört 2 säsonger nu, med samma tillförlitlighet som en vanlig hoj.
Ja fick tag på han. Fick numret hans hans fru :D

Men han hade inte gjort de han sagt hade bara hunnit ta av Patriks grejor. Men Men som du säger, lite synd att behöva va utan hoj så här i bästa månaden på sommarn bara. Men han skulle försöka få nån annan att gö det på deras semester i nästa vecka. I det stora hela så hade allt vart klart om det inte vart för de "Transport Problem" som fanns med Patriks hoj. Men är övertygad om att Patrik lider med mej att jag behöver vara utan hoj och verkligen tillgodo gör min besvikelse på Swtracings Avenemangsdag :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top