Stor TURBO-träff i V-ås.

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Hejsan.

Nyss hem kommen efter en riktigt blöt kväll :3freak

Planering av bana gjordes för Drifting, MC-stunt, samt Drag.

Mer ingående MC-planering blir på Torsdag så jag får återkomma med info då

:pannkyss

VaLLe
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Utmaning? Jag har ett sprillans DLS CA31 slutsteg och ett sprillans CDT Kama 6.5" högtalarkit liggandes (med kvitton på båda, nypris ca 3200) om någon kör fortare än min Bandit på strippen byter prylarna ägare. Någon som hakar på? Minst 15 turbohojar lär ställa upp på strippen för att utmaningen ska gälla. Sugmotorhojar gills inte.

Done deal? :näsblod
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
andersbrink skrev:
2266694 Utmaning? Jag har ett sprillans DLS CA31 slutsteg och ett sprillans CDT Kama 6.5" högtalarkit liggandes (med kvitton på båda, nypris ca 3200) om någon kör fortare än min Bandit på strippen byter prylarna ägare. Någon som hakar på? Minst 15 turbohojar lär ställa upp på strippen för att utmaningen ska gälla. Sugmotorhojar gills inte.

Done deal? :näsblod

Måste hojen va besiktigad? Inte för att jag behöver högtalare men jag gillar utmaningar :banana
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
jojje1963 skrev:
2266793 Måste hojen va besiktigad? Inte för att jag behöver högtalare men jag gillar utmaningar :banana

Hojen besiktas på plats av SVEMO-representant, dvs annat än körduglighet och säkerhet - nummerplåt, resten fritt. Kom med vad som helst, oklistrad bana. En SuperPro, ProStock, FunnyBike eller TopFuel-hoj kommer att bli väldigt förnedrad. En ProStreetBike kan ha en chans om man tar det lilla lugna i starten. :D

Dvs, det som funkar är väldigt mycket bakfjädring, relativt kort hjulbas och känslig vänsterhand. Hög motoreffekt är inte speciellt viktig.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
andersbrink skrev:
2267473 Ingen fara, Pedda som SVEMO-rep (eller vem det nu är som är tävlingsdomare) kommer att avlysa så fort det blir en regndroppe på strippen. :D

Inte om han vill ha ett CDT Kama 6.5" högtalarkit i bilen :lol
Jag nöjer mig med ett slutsteg
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
andersbrink skrev:
2267174 Hojen besiktas på plats av SVEMO-representant, dvs annat än körduglighet och säkerhet - nummerplåt, resten fritt. Kom med vad som helst, oklistrad bana. En SuperPro, ProStock, FunnyBike eller TopFuel-hoj kommer att bli väldigt förnedrad. En ProStreetBike kan ha en chans om man tar det lilla lugna i starten. :D

Dvs, det som funkar är väldigt mycket bakfjädring, relativt kort hjulbas och känslig vänsterhand. Hög motoreffekt är inte speciellt viktig.
Tror nog en lite slö Super Twin Top Gas bike klarar sig rätt långt. Man får väl vikta på lite och hälla citronsaft på däcket??
Hur fort kör du på oklistrat, inte 6.0 väl??
 

Mr Race

SDC Champ 03-04-05-06
Gick med
12 Oct 2003
Ort
ÅLAND
Hoj
Suzuki GSX-R 1435cc
andersbrink skrev:
2266694 Utmaning? Jag har ett sprillans DLS CA31 slutsteg och ett sprillans CDT Kama 6.5" högtalarkit liggandes (med kvitton på båda, nypris ca 3200) om någon kör fortare än min Bandit på strippen byter prylarna ägare. Någon som hakar på? Minst 15 turbohojar lär ställa upp på strippen för att utmaningen ska gälla. Sugmotorhojar gills inte.

Done deal? :näsblod

Får jag vara med då Anders...???
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
andersbrink skrev:
2266694 Utmaning? Jag har ett sprillans DLS CA31 slutsteg och ett sprillans CDT Kama 6.5" högtalarkit liggandes (med kvitton på båda, nypris ca 3200) om någon kör fortare än min Bandit på strippen byter prylarna ägare. Någon som hakar på? Minst 15 turbohojar lär ställa upp på strippen för att utmaningen ska gälla. Sugmotorhojar gills inte.

Done deal? :näsblod

Hmmm.. det räcker med att man har nummerplåt, behöver inte vara besiktad hos SBP eller ?

Ja jag blir med och leker...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
jojje1963 skrev:
Hur fort kör du på oklistrat, inte 6.0 väl??

Har bara kört oklistrat på Lunda, Borlänge och Malmby, på 402 brukar det hamna runt 9 blankt. 9.50 på 402 motsvarar ca 6.20 på 201 så runt 6 jämt bör det bli.

Fredlund, monterar du turbo får du vara med och leka om bilstereoprylarna, annars får du bara äran! :D
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
andersbrink skrev:
2268427 Har bara kört oklistrat på Lunda, Borlänge och Malmby, på 402 brukar det hamna runt 9 blankt. 9.50 på 402 motsvarar ca 6.20 på 201 så runt 6 jämt bör det bli.

Fredlund, monterar du turbo får du vara med och leka om bilstereoprylarna, annars får du bara äran! :D

6.0 på oklistrat är inte en barnlek, men det bör gå. Får väl byta wheeliebaren mot en nummerplåt och prova, amatörbyggt du vet :banana

1000 meters hade vatt kul med men då vill jag nog ha ett par reservmotorer i bussen :gnissla
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Jag kanske är kass på infosökning, men jag hittar inga tider beträffande tävlande för anmälan/besiktning osv. :va
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top