Ännu en dödlig mc-olycka

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Ryser gång på gång... riktigt vidrigt. Beklagar verkligen sorgen! :(

Det får en att tänka...
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Beklagar och tänker på er som var honom nära.
Hoppas att han har det bra i hojhimlen med Jim och alla de andra.

Förlorade min vän Jim 2004 i en mc-olycka. Fruktansvärt sorgligt och overkligt att människor bara kan försvinna för att aldrig mer komma tillbaka.
Med tiden så gör det mindre ont men såren läker aldrig.
Finns tyvärr inget jag kan säga som tröstar er i denna stund....men

jag hoppas att ni ses en dag igen om många många många år!
 

BigAir

******
Gick med
13 Jun 2006
Ort
där ute
Hoj
husky
Fyfan, RIP Anders :( .

Pappas kusin dog också i mc-olycka förra sommaren då en traktor backat ut från en åker..
 

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Trångsund
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Tråkig läsning efter att ha kommit tillbax från ledigheten under midsommar.

Mina tankar går till familj, anhöriga och alla hans vänner.....

Sov gott killen....

//Åsa
 

Pentix

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Ort
Huskvarna
Hoj
Thunderace vid namn Heffaklumpen
Fan vad tråkigt!!!
Nu när vi började känna dig så försvinner du.
Hela Dundedaden gänget tycker att det är tråkigt, men vi får tacka för en trevlig Lellevecka!

Vila i fred broder!
 

Dr.Bike

Guest
Fan fan fan!

Sorgligt är bara förnamnet!
Ännu en broder nere...

Jag åkte vägarna runt Häckeberga dagen innan Midsommarafton, och vilka vägar!
Mina tankar var: Må hojhimlen se ut så!! Och låt denne unge man få fara fram på dessa himlavägar i sitt Nangilima... :gråta
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Tårarna rinner när jag läser att ännu ett ungt liv har avslutats på detta sätt.

Jag kan bara sänka mina varmaste tankar och kramar till Maalm och resten av er familj och vänner. Önskar att jag kunde göra mer...

VILL inte se att fler dör på detta sätt :(
Shirin
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag håller på att ordna ihop lite folk, så ska vi köra en sväng, och köra förbi olycksplatsen, och lägga blommor där. Den vägen är inte särskilt trafikerad av bilar, men bland hojar är den däremot populär. Många som kör där, så blommorna kommer bli både en tanke till Andreas och ett sätt att ge folk en påminnelse om vikten av att köra försiktigt.
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Swish skrev:
2263760 Jag håller på att ordna ihop lite folk, så ska vi köra en sväng, och köra förbi olycksplatsen, och lägga blommor där. Den vägen är inte särskilt trafikerad av bilar, men bland hojar är den däremot populär. Många som kör där, så blommorna kommer bli både en tanke till Andreas och ett sätt att ge folk en påminnelse om vikten av att köra försiktigt.


Hojta till bara. Vill ner å sätta ett ljus lr nått...
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Hemskt tråkigt att återigen läsa om att någon rycks bort alldeles för tidigt :(

Mina tankar och sympatier går till dig Maalm, din familj/släktingar samt till alla som kände din bror!

Började köra mc i vuxen ålder förra året, efter att ha gått och längtat efter mc kortet i 15 år. Men när något sådant här tragiskt inträffar så känns inte drömmen så kul längre. Börjar man sedan fundera på att man har barn så känns beslutet att skaffa mc inte vuxet längre, utan mest egoistiskt och idiotiskt.

Tror dock inte att den bästa lösningen är att sluta köra för det. Olyckor händer, och det är inte alltid så att det är mc föraren, eller farten, som är problemet. Men visst, alla här måste väl ändå hålla med om att det oftast är farten, i kombination med ett för stunden dåligt omdöme (gäller även mig), som alltför ofta är orsaken, även om det inte var något av det denna gången.

Såg för ett tag sedan en tråd här ang vajer räcken. Detta är något som upprör och engagerar många, och det nämndes olika sätt att manifestera på. Kanske dags att vi engagerar oss även mot alla olyckor, och på något sätt manifesterar mot det själva? Gärna årligen och gärna gemensamt över hela landet. Visst, det är kanske trist att börja säsongen med något sådant, men om det kan få en enda av oss att tänka lite längre ibland så är nog mycket vunnet.

En idé är att varje gång något sådant här händer så samlas man runt om i landet, och kör i en snygg och prydlig kortege, för att visa att vi tar till oss att sådant här händer. Dels som en sista hälsning till någon som har ryckts bort, dels för att visa att vi som åker tar problemet på allvar. Om man gör något sådant så tror jag att det som hänt kan bli så pass påtagligt, även om man inte kände den drabbade personligen, att det förhoppningsvis i alla fall dröjer längre innan man brister i omdöme nästa gång?

Förslag?
Intresserade?

/Strömma
 

BPM

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Kawa ZX6R fighter, KTM 640 SM, FZR 1000
Swish skrev:
2263760 Jag håller på att ordna ihop lite folk, så ska vi köra en sväng, och köra förbi olycksplatsen, och lägga blommor där. Den vägen är inte särskilt trafikerad av bilar, men bland hojar är den däremot populär. Många som kör där, så blommorna kommer bli både en tanke till Andreas och ett sätt att ge folk en påminnelse om vikten av att köra försiktigt.



Ett förslag kan ju vara att göra det på onsdag när det är många som kör den vägen till Revingerakan?
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Ung man + R1. Ännu en i statistiken!!
Men vi som själva kör och är här på SH tar dig till oss, gör lika ont varje gång dessa trådar kommer upp. Även om man inte känner alla så nog fan tänker man allt till.
RIP.
Mycket tragiskt!
 

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Transalp -87
midsommar afton kommer aldrig mer att bli densamma. Fick beskedet sent pa midsommarafton och lag bara a stirrade t taket i hytten en lang stund. ar pa sjon sa jag kan tyvarr inte komma med ner men jag ska forsoke komma hem till begravningen. vi skulle ju ut och kort nar jag kom hem i augusti. han fick iallafall do lycklig.

v.i.f kompis, glom inte att du fortfarande ar skyldig mig en ol.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top