Ännu en dödlig mc-olycka

lois

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
stockholm
Hoj
R1-02
fan fan fan
åkte själv som en idiot igår
när man tänker efter så är det inte värt detta
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Just nu är det för mycket, kommer inte att köra i helgen, känns meningslöst...

Tänker på Maalm, vet inte om jag klarat av att vara i samma sits, du har mitt medlidande, hoppas du kan gå vidare....


hoppas folk på detta forum tänker efter både en och två gånger över hur vi beter oss på våra hojar, det är ingen lek att köra hoj, bara för att det är roligt...

/Martin
 

IronMike

Guest
Psychobiker skrev:
2257530 Just nu är det för mycket, kommer inte att köra i helgen, känns meningslöst...

Tänker på Maalm, vet inte om jag klarat av att vara i samma sits, du har mitt medlidande, hoppas du kan gå vidare....


hoppas folk på detta forum tänker efter både en och två gånger över hur vi beter oss på våra hojar, det är ingen lek att köra hoj, bara för att det är roligt...

/Martin
Jag har varit ute å kört en del...men det går inte så lätt att säppa alla hemskheter. Tänkte lite påväg hem tidigare idag på hojjen, 24,000 medlemmar, varje år verkar 5-6 pers försvinna från oss.. 24000 / 6 = 4000 ... 100 / 4000 = 0,025% chans att dö som medlem på sporthoj. Och hur många fler skadas inte allvarligt?

Jag vet inte om man kan räkn så enkelt.. Men det verkar ju så. Skrämmande siffror. Fick även ett sms när jag var ute idag, från mamma (vem annars), "hej michael, lever du.. jag är så orolig, en kille på motorcykel krockade nånstans ikväll. jag gråter här. snälla hör av dig"

:(

kort sagt,, man pysslar med något som är överjävligt kul, men man väger det mot riskerna man utsätter sina nära och kära för.

men man intalar sig själv, hela tiden. när man kör och inte kör. "det känns så tryggt och stabilt"

:S

hur ser inte riskerna ut för en 10-årsperiod? 10x0,025% = 0,25%

då känns det ändå snällt räknat.. när man pratar med gamla rävar som hängt med i 20 år på r-hoj, av gamla gänget på 13 pers, finns ett fåtal 2-3 st kvar, nån är rullstolsbunden etc

fruktansvärt egentligen :( tyvärr har man en gång börjat känns det som, tyvärr. för det GÅR inte sluta
 
Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
IronMike skrev:
2257532

tyvärr har man en gång börjat känns det som, tyvärr. för det GÅR inte sluta

Så sant så, gäller som sagt att köra så att den där procenten du räknat fram minskar. Vi påverkar ju till stor del sannolikheten för att skadas/omkomma med vår körstil. En del har ju i princip 100% sannolikhet att det ska hända nått...

/Pajje
 

Tokan

Har blivit omvänd =)
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Tibro
Hoj
HARLEY-DAVIDSON XL883N
v i f killen..

mina tankar går till dig Maalm och de nära och kära..

Det gör lika ont i en varje gång man läser om detta.. Man tycker att sina nära och kära är "dumma" som oroar sig hela tiden. Men de har så rätt i sina tankar..

ta det lugnt på vägarna nu..
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Beklagar :(

Vet inte hur jag hade mått om jag förlorat min brorsa. Hoppas att ni stödjer varandra i familjen.
 

Gixxer_750

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Bymarken
Hoj
Yamaha R6
Ta det lugnt där ute nu, det kan lika gärna vara du eller en bra vän som drabbas nästa gång!

R.I.P - Tankar till familj och vänner.
 

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
en liten lätt
fy vad hemskt!!! Lider verkligen med dig och din familj maalm !
 

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Bräkne-Hoby
Hoj
Drz 400sm 07
IronMike skrev:
2257532 Jag har varit ute å kört en del...men det går inte så lätt att säppa alla hemskheter. Tänkte lite påväg hem tidigare idag på hojjen, 24,000 medlemmar, varje år verkar 5-6 pers försvinna från oss.. 24000 / 6 = 4000 ... 100 / 4000 = 0,025% chans att dö som medlem på sporthoj. Och hur många fler skadas inte allvarligt?

Jag vet inte om man kan räkn så enkelt.. Men det verkar ju så. Skrämmande siffror. Fick även ett sms när jag var ute idag, från mamma (vem annars), "hej michael, lever du.. jag är så orolig, en kille på motorcykel krockade nånstans ikväll. jag gråter här. snälla hör av dig"

:(

kort sagt,, man pysslar med något som är överjävligt kul, men man väger det mot riskerna man utsätter sina nära och kära för.

men man intalar sig själv, hela tiden. när man kör och inte kör. "det känns så tryggt och stabilt"

:S

hur ser inte riskerna ut för en 10-årsperiod? 10x0,025% = 0,25%

då känns det ändå snällt räknat.. när man pratar med gamla rävar som hängt med i 20 år på r-hoj, av gamla gänget på 13 pers, finns ett fåtal 2-3 st kvar, nån är rullstolsbunden etc

fruktansvärt egentligen :( tyvärr har man en gång börjat känns det som, tyvärr. för det GÅR inte sluta


Alltså då måste min släkt vara lite otursförföljd.
Nu är detta dock räknat så långt som till "sysslingar" eller vad det kallas för (ledet efter kusin).

7 av 9 personer som kört hoj i min släkt finns inte längre i livet. (då är inte jag inräknad) Jag kände bara till nån av dom.

Obs Detta jag skrev syftar till IronMikes uträkning. Och inget annat. I och för sig gäller den bara SH.
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Maalm skrev:
2257454 Ta det lungt efter vägarna! Kom precis hem från min bror och det var ingen kul syn att få se han ligga på en britts i sitt suzzi-ställ som han var så glad över, men det klädde honnom bra. Känns helt overkligt att ha stått där bredvid han.
Någon oljefläck syntes inte på platsen, kanske något flög ut från åkern/gräset som fick han att väjja och därav omkull.

Dessutom hade han maximal otur, sista kurvan på vägen och kollisionen kunde tagit var som hällst, men den tog i hjälmen och antagligen tog det slut direkt, det är vad jag hoppas så att min älskade bror slapp lida, hoppas du inte han tänka allt föt mkt. mellan kollsionen och det att du åkte av.

Vila i frid och kör lungt i motorcykelhimlen. //bror din

Saknar ord Maalm.... :(

/Olzki
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vila i frid i hojhimlen. Tankar till dig Maalm, vänner och familj!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Blir riktigt ledsen varje gång jag läser en sådan här tråd! LIDER med dig Maalm!Ta hand om dina nära och kära nu och stötta varandra i denna svåra stund!

//Kongo
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Allt är ett lotteri. Ena sekunden står man glad o flabbar med polarna - nästa är allt svart.

Man ska ju vara glad för de dagar man vaknar och är frisk.

VIF!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top