Ännu en dödlig mc-olycka

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Usch, där skojar ni till det lite och så är det allvar! Vad hemskt det måste kännas. Tråkigt att det verkar bli ett negativt rekord iår, förra året så lyckades "vi" med att sänka dödsstatestiken. Det börjar kännas avlägset nu med den possitiva utveklingen som blev förra året.

Rest in peace Dr F.o.D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Swish skrev:
2255717 Dr F.o.D körde ikväll, vid halv åtta tiden, ihjäl sig här nere i Skåne.
Han var och hälsade på mig och en kompis, och skulle bara ut och köra en sväng med en annan kille medan vi meckade med bilen.

Vi hörde sirener efter ca 10 min, och skämtade lite om att Andreas kanske klumpat till det... Så var också fallet, även om vi inte visste något...
Fick reda på senare att han kört och krockat med en mötande mc, och dog.

R.I.P Andreas, saknar dej så, även om vi bara kände dej i en vecka. Lelleträffen kommer aldrib blli densamma.

http://sydsvenskan.se/lund/article167576.ece
Å fyfan!!!!!
Inte en till. :(

Mina tankar till anhöriga och vänner. Lider med er alla.

R.I.P Andreas
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Fruktansvärt åter igen och igen o igen o igen...

Vet inget om hur denna hemska olycka gick till, hastigheter o dylikt, MEN boka bandagar o kör av Er så mycket gas som det bara går.

Man kanske ska sälja ändå...

Beklagar.
 

MR.E

Guest
Swish skrev:
2255717 Dr F.o.D körde ikväll, vid halv åtta tiden, ihjäl sig här nere i Skåne.
Han var och hälsade på mig och en kompis, och skulle bara ut och köra en sväng med en annan kille medan vi meckade med bilen.

Vi hörde sirener efter ca 10 min, och skämtade lite om att Andreas kanske klumpat till det... Så var också fallet, även om vi inte visste något...
Fick reda på senare att han kört och krockat med en mötande mc, och dog.

R.I.P Andreas, saknar dej så, även om vi bara kände dej i en vecka. Lelleträffen kommer aldrib blli densamma.

http://sydsvenskan.se/lund/article167576.ece

R I P :(
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
R.I.P, hojbroder! & ni andra som är kvar därute, tänk hellre 2 ggr för mycket än en för lite. Har varit alldeles för mycket dödsolyckor nu.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Har kört den vägen många ggr själv, han kan inte ha varit uppe i någon vidare hastighet under de omständigheterna. Vet ännu inte riktigt vad som orsakade olyckan, de säger olika saker i olika tidingar osv. Polisen skulle komma hit i morogn och berätta. Får förhoppningsvis veta sanningen då.
 

Mackan

LÄNGTAR EFTER GOTLAND
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ultra 250X / Warrior -03
vad är det man håller på med EG. känns som det är bättre o sluta i tid än o aldrig sluta alls ! fan vad alla tankar rörs upp varje gång man läser liknande trådar.
ni som kände denna killen .......jag beklagar sorgen
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Mackan skrev:
2255912 vad är det man håller på med EG. känns som det är bättre o sluta i tid än o aldrig sluta alls ! fan vad alla tankar rörs upp varje gång man läser liknande trådar.
ni som kände denna killen .......jag beklagar sorgen

Mm, man börjar undra...
Jag kan fortfarande inte riktigt förstå vad osm hänt.. Stod ju och snackade med honom nästan exakt 7 min innan det hände.. Han skämtade med mej och ville köra min mc i stället, försökte ta mina nycklar och så... Det har liksom inte riktigt gått in i huvudet... :(
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Helvete!! :( Det här börjar kännas sämre och sämre, snart som om det är ens egna tur, eller ännu värre, någon man håller av...
Jag blir snart toknojig och kommer inte våga röra hojen när den väl är ihop igen.... :död

Mina djupaste sympatier till vänner och anhöriga... :(
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Uscha, måste vara en otroligt påtalig känsla när någon man precis pratat med dör på hojen :gråta Vila i frid, och jag skänker mitt varmaste medlidande till familj å vänner! Försök stötta varandra! :krama
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Va fasen är det som händer :huvet :huvet
Det var inte så länge sen man träffade Dr F.o.D, och nu är han borta :(

Tankar går till nära & kära, familj & vänner :(

/Panos
 

HbgQ

Guest
Det är för många olyckor nu.....
Ta det lungt där ute!!

Sänder en tanke till släkt och vänner.... :gråta
Ha det bra i hojhimlen ..

R.I.P
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
vila i frid grabben, skänker mina tankar till dina anhöriga. sätter mycket i ljus det här, speciellt iom du var i samma ålder som dig. Ta det lugnt allihopa och ha sånt här i åtanke när ni busar för mycket.

Vila i frid!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nej men uscha! Han och jag pratades vid lite här om SH-tröja som skulle ersättas. Han lät som en schyst kille som var glad och levde livet. Riktigt tråkigt att höra att han föroyckats...

Vila i fred!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top