Xtreme Speed Festival i Västerås 14–15–16 Juli 2006

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Crille skrev:
2310741 Hur har du orken att riva ner allt direkt?

Målmedvetenenhet, stor kunskap, stor "parts-bin låda", stort garage, mycket tid tror jag e ett par av ingredienserna :hihi
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Delvis. Garaget är max 5x3 meter. Parts-bin-lådan är nästan tom, drev... verkar som jag hittat en växellåda i Gävle. Orken... well, NÅNTING ska man väl göra på semestern. :D
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Silverryggen skrev:
2311038 Målmedvetenenhet, stor kunskap, stor "parts-bin låda", stort garage, mycket tid tror jag e ett par av ingredienserna :hihi


Du har så rätt så, tänk om man kunde 50% av dessa mek kunniga människor...

Brinken, vill du byta packboxar i gaffeln till mig?? :rolleyes: :rolleyes:
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Silverryggen skrev:
2313376 Semester....?? Vad är det för nåt? :(

Semester, det är då man har tid att byta treans drev SAMT ingående drivaxel som blivit våldsamt krokig av lösa kuggar som hängt med varvet runt. Tur i oturen att blocket höll ihop! Nu bara förgasare & turbo kvar att montera.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
andersbrink skrev:
2320436 Semester, det är då man har tid att byta treans drev SAMT ingående drivaxel som blivit våldsamt krokig av lösa kuggar som hängt med varvet runt. Tur i oturen att blocket höll ihop! Nu bara förgasare & turbo kvar att montera.

BTW , e ditt "gamla" skinnsäll till salu...? :fyllisar
 

Bifogat

  • tj-cruising.jpg
    tj-cruising.jpg
    86.5 KB · Visningar: 83

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
DAGENS FREDAG:s(ÖL) TRIMFRÅGOR

1. Hur mycket kostar din APE (1277) rad inkl. 30/26 jobb och matchning mot mina 39:eek:r, inkl, ventiler, styrningar och allt... (givetvis till hösten)

2. Har du kvar dina NOS-kit? Hur mycket ger det(på 402) och hur mår motorn av gasen..

3. Har du insugsplenum, grenrör eller andra intressanta "komponenter" i din parts-bin låda.. (turbo, pump, BTR och kringutrustning fixar jag själv)

SKÅL!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Silverryggen skrev:
2322556 BTW , e ditt "gamla" skinnsäll till salu...? :fyllisar

Det där är John Jurantich som jag träffade på mailinglistan för Suzuki Bandit. Vi sammanstrålande ett helt koppel med Banditer på Rockingham Dragway 2001 och även John kom ner och provade lyckan på strippen. Han är i 70 årsåldern och startar väl inte så värst bra med hojen - så han kör hellre än bra. Har hjälp honom med lustgas och turbofrågor. Krutgubbe med kritvitt jultomteskägg!

Han äger och driver firman http://razoredgesystems.com/
 

Bifogat

  • bandit-drag-cap.jpg
    bandit-drag-cap.jpg
    42.2 KB · Visningar: 40
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Silverryggen skrev:
2322639 1. Hur mycket kostar din APE (1277) rad inkl. 30/26 jobb och matchning mot mina 39:eek:r, inkl, ventiler, styrningar och allt... (givetvis till hösten)

2. Har du kvar dina NOS-kit? Hur mycket ger det(på 402) och hur mår motorn av gasen..

3. Har du insugsplenum, grenrör eller andra intressanta "komponenter" i din parts-bin låda.. (turbo, pump, BTR och kringutrustning fixar jag själv)

SKÅL!

1. Det är sommarpris på bigblocket, 8k. 30/26-jobbet tar jag 6k för och då står du för nya ventilerm fjädrar etc. Styrningar byter man bara i absoluta nödfall - sånt kostar för mycket för att "löna" sig. Dvs, 8k+6k. Portningen tar ca 30 timmar att utföra så timpriset blir inte speciellt blodigt.

2. Lustgaskit'et klarar av att supporta 300 hästar extra men med originalstakar rekommenderar jag inte mer än max 240 på bakhjulet, dvs du kan skjuta max 70-80 hästar extra. Hur fort det går nedför stripppen beror alldeles på föraren. De bästa Pro Street'arna med 1520 mm hjulbas åker 8.50 nånting med ca 230-240 hästar sugmotor. På en vanlig sänkt gsxr1100 ca 9.50 i bästa fall. Med bigblocket monterat kommer vevstakarna att vara svaga länken tillsammans med dragstängerna till cylindern. Med heavy-duty stakar och andra dragstänger tål motorn över 350 hästar med lustgas och närmare 500 hästar med turbo, dvs förutsatt att kolvarna har heavy-duty kolvbultar (som bigblock-kitet har). Mitt kompletta beggade race-kit för lustgas får du för 2k5 och då ingår två fyllda 2-1/2 Lbs flaskor. Race-kitet innebär att man kan modulera solenoiderna så att man får en progressiv ökning av lustgaseffekten. Jag byggde en 2-stegs raket 1999 med hjälp av ett modifierat blinkersrelä. Det vanliga NOS 03008 (kostar $700 nånting) klarar inte av det utan det jag har är ett http://www.holley.com/03008RNOS.asp fast med flaska, soppapump och regulator. Nypris är över 15k.

3. Har tyvärr inget i turboväg att över att sälja.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
andersbrink skrev:
2322716 1. Dvs, 8k+6k. Portningen tar ca 30 timmar att utföra så timpriset blir inte speciellt blodigt.

2. Lustgaskit'et klarar av att supporta 300 hästar extra men med originalstakar rekommenderar jag inte mer än max 240 på bakhjulet, dvs du kan skjuta max 70-80 hästar extra.

Har suktat ett tag på din APE-rad men som sagt med 30/26 jobb blir det lite pengar (stor porrfilms-budget nu) så jag avvaktar lite till innan jag säljer njuren... Har du dock kvar den till våren är jag svår att avstyra.

Lustgas-kitet är jag dock MYCKETsugen på, givetvis bara till "högtidliga" tilfällen, då det finns en del Ferarri 8-or och Vipers (och en Carrera GT) i halmstad...

PS. Ungefär hur många repor (402) räcker en 1kg:s flaksa till?

Lustgas och kortsving MÅSTE vara kul!!!!! :tomten
 
Last edited:

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Finns det nå filmer/bilder från helgen i västerås?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Silverryggen skrev:
PS. Ungefär hur många repor (402) räcker en 1kg:s flaksa till?

Det beror på hur mycket effekt du skjuter. Med ett litet 40 hästars skott och sprayning på 3'ans växel så blir det inte mer än ca 4 sekunder per körning så en flaska räcker för minst 6 bra repor och 2 reserv. När flaskan töms blir trycket lägre och blandningen blir fet.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top