Minimoto-racing i Göteborg

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tjena!
Jag undrar om det finns någon racingverksamhet för minimotos i Göteborgsområdet? Tänkte att det skulle vara ett billigt men kul alternativ till riktig RR för oss som inte riktigt har råd. :)

EDIT: Nu tänkte jag alltså på Minimoto-körning för fullvuxna, och inte bland 5-åringar. :)
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
OK, tackar!
Alltid nåt, även om det hade vart fint om det fanns nån klubb i Gbg.
 

blund

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
kungälv
Hoj
minimoto 14e kina och grc gp-02 Dm GP 1 06:a
PacMan skrev:
2251430 OK, tackar!
Alltid nåt, även om det hade vart fint om det fanns nån klubb i Gbg.
Det är körningar på arendal på söndagar.
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
PacMan skrev:
2249013 Tjena!
Jag undrar om det finns någon racingverksamhet för minimotos i Göteborgsområdet? Tänkte att det skulle vara ett billigt men kul alternativ till riktig RR för oss som inte riktigt har råd. :)

EDIT: Nu tänkte jag alltså på Minimoto-körning för fullvuxna, och inte bland 5-åringar. :)
Vi har ingen tävlingsverksamhet, men har tillgång till en bana som vi kan hyra i Gbg (Arendal).

För mer info.
http://arendalracing.forumup.com/

För riktigt arrangerad racing, blir Borås banan närmast som Crall skriver.
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tack ska ni ha för era svar! :tummenupp
Tyvärr finns det inte riktigt tid och pengar till både en seriös minimoto och en riktig hoj, men kanske framöver. På banan i Arendal har jag varit med och kört lite, men med min luftkylda 14E-moppe lärde jag mig mig snart att hålla fullt nästan hela varvet runt och då var det inte såå kul längre. Med en lite vassare vattenkyld maskin kan jag tänka mig att det blir skoj. :)
 

Blomdahl

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
DR600S
Tjenare!

Lyfter denna tråd igen då jag tänkte låta min 5-årige son börja åka lite minimoto. Sökt träningsmöjligheter på bana i Göteborgsområdet men hittar ingen information. Någon här som vet?

Tack på förhand,

Blomdahl
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Hej hej,
De banor i närheten som går att använda är
* Arendal, utomhus på Volvos område: Vi hyrde den för 1 500 kr för en heldag av Volvo innan, men stannade upp runt 2007. Vissa åker ut dit och kör "olagligt" med olika hojar ibland, men brukas mest av folk som vill promenera eller rasta sina hundar => så ej att rekommendera
* Torslanda, team13, inomhus: Den har minimoto aldrig fått använda, men den fick vi börja hyra nu i vintras och kanske möjligt att hyra snart igen. Skicka meddelande till mig så kan jag ha med dig på utskickslistan isåfall för jag är också intresserad av att köra där lite under vintern ev.
* Borås, 8 mil: finns en fin bana och den används av enstaka gokarts, men skall gå att köra där med.
* Uddevalla, 8,5 mil: här finns det många aktiva fiddy förare som man kan turas om att träna med
* Lidköping, 13 mil: en fantastiskt fin bana i superskick. Dom har haft många aktiva minimoto förare där, men vet inte hur det är i nuläget.

Här finns lite mer info
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?261075-Minimotok%F6rning-i-Gbg

Här finns en film från förra helgen när jag tävlade i Södertälje. Så du kan se vad som väntar på honom om han vill tävla längre fram :D
http://www.youtube.com/watch?v=HsrASBozM4g&feature=c4-overview&list=UUfGN9OByxAYPF1YiIRKpePw
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Team 13 låter intressant. Det skulle kunna få mig att damma av minihojen.:tummenupp
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Hej hej,
De banor i närheten som går att använda är
* Arendal, utomhus på Volvos område: Vi hyrde den för 1 500 kr för en heldag av Volvo innan, men stannade upp runt 2007. Vissa åker ut dit och kör "olagligt" med olika hojar ibland, men brukas mest av folk som vill promenera eller rasta sina hundar => så ej att rekommendera
* Torslanda, team13, inomhus: Den har minimoto aldrig fått använda, men den fick vi börja hyra nu i vintras och kanske möjligt att hyra snart igen. Skicka meddelande till mig så kan jag ha med dig på utskickslistan isåfall för jag är också intresserad av att köra där lite under vintern ev.
* Borås, 8 mil: finns en fin bana och den används av enstaka gokarts, men skall gå att köra där med.
* Uddevalla, 8,5 mil: här finns det många aktiva fiddy förare som man kan turas om att träna med
* Lidköping, 13 mil: en fantastiskt fin bana i superskick. Dom har haft många aktiva minimoto förare där, men vet inte hur det är i nuläget.

Här finns lite mer info
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?261075-Minimotok%F6rning-i-Gbg

Här finns en film från förra helgen när jag tävlade i Södertälje. Så du kan se vad som väntar på honom om han vill tävla längre fram :D
http://www.youtube.com/watch?v=HsrASBozM4g&feature=c4-overview&list=UUfGN9OByxAYPF1YiIRKpePw

Fan så häftigt det såg ut :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hej hej,
De banor i närheten som går att använda är
* Arendal, utomhus på Volvos område: Vi hyrde den för 1 500 kr för en heldag av Volvo innan, men stannade upp runt 2007. Vissa åker ut dit och kör "olagligt" med olika hojar ibland, men brukas mest av folk som vill promenera eller rasta sina hundar => så ej att rekommendera
* Torslanda, team13, inomhus: Den har minimoto aldrig fått använda, men den fick vi börja hyra nu i vintras och kanske möjligt att hyra snart igen. Skicka meddelande till mig så kan jag ha med dig på utskickslistan isåfall för jag är också intresserad av att köra där lite under vintern ev.
* Borås, 8 mil: finns en fin bana och den används av enstaka gokarts, men skall gå att köra där med.
* Uddevalla, 8,5 mil: här finns det många aktiva fiddy förare som man kan turas om att träna med
* Lidköping, 13 mil: en fantastiskt fin bana i superskick. Dom har haft många aktiva minimoto förare där, men vet inte hur det är i nuläget.

Här finns lite mer info
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?261075-Minimotok%F6rning-i-Gbg

Här finns en film från förra helgen när jag tävlade i Södertälje. Så du kan se vad som väntar på honom om han vill tävla längre fram :D
http://www.youtube.com/watch?v=HsrASBozM4g&feature=c4-overview&list=UUfGN9OByxAYPF1YiIRKpePw

Vad e det för hoj du har?
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Hej på er,
Har varit en del folk som kontaktat mig och är sugna på att börja köra minimoto i Göteborgstrakterna. Träningsverksamheten har varit död i några år nu men vi är nu 5 pers. som är sugna. Vilka fler är intresserade? Kul om vi blir ett gäng. Ni är väldigt välkomna :)
(3 har Kina hojar och två har italienska monster :))
Mvh Niklas
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Oooh... Sånt här får ju en gammal tvåbarnsfar som en annan att längta tillbaka. Tänk om, tänk om... :)
Hade en DM jag köpte av Anders Gull för en 15 år sedan... :) Den gick dock inte alls lika fort med mig på, konstigt nog.

Var är det ok att köra minimoto i GBG och vilka tider?
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Haha, kul :).

Vi är 7 pers på en nyskapad Facebook messenger grupp (Minimoto i Göteborgstrakten). Meddela mig här om ni vill vara med.

Det är blandat Kinahojar och Italienska orginalbestar.

Planeringen är att åka och träna vid Boråsbanan (2 mil utanför, så tot 8 mil enkel väg) eller se om vi kan åka till Uddevalla (ca 8,5 mil dit).

På vintern bör de fortfarande att gå att lösa på team13:s inomhus bana i Torslanda.

Finns inget bokat eller planerat ännu. Har precis börjat bygga det sociala nätverket.

Du är jättevälkommen :)
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Som sagt, jag är tvåbarnsfar och har försvinnande lite tid egentligen...
Men det är ju sjukt roligt, och lagom insats (både monetärt och fysiskt) på något sätt.

Jag är gärna med i gruppen tillsvidare, utan något löfte att delta. :)
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jag sökte FB-grupp men utan lycka där. Men med Messenger-grupp kanske menas något annat?
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Finns det någon beg-marknad för minimoto i Sverige nuförtiden?
När jag var aktiv så fanns det en serie, men det gick mest runt Sthlm vill jag minnas.
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Här kan du köpa beg delar.
d6e3c8b329db09222c076550bba1108f.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top