Bike Weekend: Stans Snabbaste Turbo, resultat

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
mrblue9r skrev:
Hallå, tack för ett bra svar.
mrblue9r skrev:
2265521För som speaker är det ju viktigt att sätta personliga åsikter åt sidan och få publiken att tycka det är lika intressant och spännande med dragracing oavsett villken klass det är som kör. Eller hur?
Jamen... jag skrev ju att SGB stod för en kanontävling :) Men jovisst är det så och där har det blivit lite ändring jämfört med tidigare. Bl.a. har HarleyDrags.com ändrat inriktning där v-tvinnar inte är allena rådande i nyhetsrubrikerna. Och nu i år är faktiskt HarleyDrags.com en av sponsorerna av Pro Street Bike-föreningens Cup för 2006 och undertecknad har lagt mycket tid på att försöka få igenom regeländringar som skulle innebära att man får köra med v-tvinnar i Pro Street Bike, se http://harleydrags.com/HDtillPSB Jag tror inte att det håller i längden att separera klasser baserat på maskinkonstruktion, det är för få utövare av DR i Sverige speciellt med tanke på hur många klasser det finns.

Se'n har man ju lite tur också, den här sommaren är det full EM-tour i ett team med två av Europas vassaste Suzuki Pro Stock Bikes (jag städar depån, kör grillen och har ansvaret som teamets moraliska väktare...) vilket är mycket lärorikt. I eftermiddag bär det av till Alastaro för EM-deltävling nummer två och med lite flyt så får jag köra kommentarerna åt hojklasserna där.

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top