Olycksstatisktik motarder

Har du motardat dig till en allvarligare skada än smärta? (benbrott ed)


  • Antal röstningar
    0

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Gjorde en snygg piruett med min GG 125a på dåvarande E6an. Efter en felrekomendation i manualen tryckte hojen ut växellådsolja rakt på bakdäcket. Mindre lyckat när man skulle svänga skarpt i en korsning.
Lite repor och bucklor på kröken och ett fotpinnebrott var det enda som skedde. Det roligaste var alla chockade människor i sina små plåtlådor. :D
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Har haft sm och sh men aldrig klotat. Tycker att jag kör mer vilt med sm då den är lättare att kasta runt men kör inte lungt med sh heller. Övade lite slang på sveavägen där två mc poliser stod.. Sluta med jakt i 40 min genom stan och fallet las ner då jag han parka cykeln i vasaparken och hann komma där ifrån men polishellikåptern såg en man gå runt med mc kläder men det räckte inte för åtal :) så nu blir det lugnagatan i city ett tag till..
 

[DUKE]

Guest
No pain no gain.

Har vurpat en gång under alla år jag kört och det var när jag körde lite hetsigt på en slingrig smal skogsstig. Resultatet blev ett skadat korsband och en knäskål som blev tre gånger så stor p.g.a. en inre blödning. Var rätt så underhållande att se sjuksköterskans min när hon satte in en stor kateternål i knät för att tömma ut allt blod. Blodet sprutade ut och träffade henne på magen samt väggen två meter bort. Såg ut som ett slakthus. Vit blev hon i ansiktet. Kanske inte rätt yrke för henne?

Blev inget mer hojåkande den säsongen...
 

Marcus_alm

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2012
Ort
Rimforsa - Linköping
Hoj
ketchup hoj alala
Vart en repa igår med två polare [kan kalla dom D & S], jag är en nybörjare så jag tog det lite passivt till en början iaf :rock
Började med att S drog ikull på på åkern, han hittade ett litet dike, drog på lite för mkt = gick på bakhjulet och vred te vänster knä. Hojen klara sig.
Sen vart det D's tur, gashäng är f**n inge roligt. Min blick bakifrån -okej de här går ju rakt och bra...5sec senare...kommer till en kurva och jag ser han bara lägger sig ner, tydligen så kunde han gasa lite så han provade med tyvärr så kunde han inte släppa av, så han bromsa med framen och det låste sig. Han drog i vänster baklår och v axel.
Jag klarade mig...eller nja sådär..på åkern hittade jag yttligare en blött dike :D full broms på och jag klarade mig med lite ont i vänster handled och lite skitigt i framänden, framdäcket syntes inte :rock
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
1st Överslag och 1st vobbel vid nedslag har resulterat i stukad handled och nytt styre och växelpinne. Relativt billigt och hälsosamt val av mc med andra ord.
 

enkronan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2012
Ort
Linköping
Hoj
grus...
Mitt första inlägg får bli den enda skadan jag dragit på mig. Var ute och "övningskörde" på en fin sträcka utanför linköping. gjorde tabben att dra lite för mycket frambroms inför en välkänd 90grades man kört många gånger.
Denna gång var det grusigt 20 meter innan kurvan och framhjulet slirade iväg så det heter duga och jag hann inte reagera innan jag slog i backen. Upp och i väg igen.
Hemma släppte tånageln och allmänt blåslagen. Sy byxor och byta handskar. repad hojj med vridet styra.

Till er som kör i vanliga skateskor, jeans , tröjja. Ta på er riktiga kläder gjorda för mc åkning! jag hade varit skinnflådd om jag inte hade bra kläder på mig. Och vill inte veta hur foten hade varit om jag hade haft på mig de vanliga dojjorna jag hade gången innan jag åkte.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Lowsider med nytt bakdäck som försvann i en kurva efter en dryg mils åkande. Trasigt bromsgrepp eftersom jag inte dragt fast barkbustern ordentligt. Plus en hjälm, handskar och skinnställ :D
 

ThinhO

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Umeå
Hoj
KTM 620 Supermotard
Tidigare i veckan hjälpte några kollegor en aprilia sm som vurpat i en av Umeås 200rondeller. Anledning okänd!

Å i förrgår blev jag uttryckt av en A4 som kapade mitt körfält i rondellen, Klämde benet mellan hojjen och dörren, på nått vis lyckades ja hålla mig på hjulen å då fortsätter idioten att köra så ja viker in framför han å ja va så jävla arg. Sen ställer jag mig å skriker åt han å öppna dörren, får skrika en gångtill med frasen "öppna dörrjäveln annars slår ja in rutan" då förstod han att ja, kanske enklast att öppna dörren. Sen börjar han å skälla på mig att man inte kan köra fortare i ytterfilen (jag höll hast.begr.) i en rondell och hävdar att om man ska rakt fram i en rondell ska man ligga i inre filen, förklarade för han att de va jag som satt på två hjul och att vi kunde byta plats om han ville.... Efter många om å men när jag går från han till hojjen för å kolla ev skador, nä då smiter idioten.. 620 KICK, tro den va sugen på starta på första kicken då lr... NIX.
 
Last edited:

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Mitt första inlägg får bli den enda skadan jag dragit på mig. Var ute och "övningskörde" på en fin sträcka utanför linköping. gjorde tabben att dra lite för mycket frambroms inför en välkänd 90grades man kört många gånger.
Denna gång var det grusigt 20 meter innan kurvan och framhjulet slirade iväg så det heter duga och jag hann inte reagera innan jag slog i backen. Upp och i väg igen.
Hemma släppte tånageln och allmänt blåslagen. Sy byxor och byta handskar. repad hojj med vridet styra.

Till er som kör i vanliga skateskor, jeans , tröjja. Ta på er riktiga kläder gjorda för mc åkning! jag hade varit skinnflådd om jag inte hade bra kläder på mig. Och vill inte veta hur foten hade varit om jag hade haft på mig de vanliga dojjorna jag hade gången innan jag åkte.

Vad hade du för utrustning?
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top