Bra hojvägar

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
Byavarv i all ära, men det finns ju riktigt roliga hojvägar så dela med er av era bästa.
En annan anledning är att jag har lokalsinne som en brödrost och därför kan det vara bra med tips så man vet var man ska köra :rolleyes:

Tips 1- Älmhult-Osby-Vittsjö-Bjärnum-Vankiva-Farstorp-Hästveda-Osby.

Sjöstugan i Vittsjö passar bra som pausställe. Totalt ca:16 mil.
När man kört igenom Vittsjö och kommer till en T-korsning tar man höger mot Markaryd, när man kommer fram till sjön ligger Sjöstugan på höger sida. Sedan kör man tillbaka mot Hässleholm så kommer man till Vankiva.

//Eng
 
Last edited:

Adde

Hopplöst fall
Gick med
19 May 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Honda CBR 929 RR - 00
Jag har hittat två riktigt roliga sträckor, dock är transportbiten ditt mindre rolig.

Tips 2 - Älmhult-Osby-Glimåkra-Lönsboda-Häradsbäck-Älmhult

När man kommer in i Glimåkra tar man till vänster i första korsningen (in på väg 119). Då väntar ca 2 RIKTIGT roliga mil!
Sen kör man igenom Lönsboda mot Ryd om jag inte minns fel. Efter xx antal km finns en liten väg in till vänster mot Häradsbäck. Fin slingrig oljegrusväg!

Har för mig att rundan ligger på ca 14 mil.

Adam
 

BON

Wreckrider
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Källstorp 6 km från Älmhult
Hoj
FZR 1000 CR 250
När det gäller Älmhult-Osby, kör Älmhult-Loshult-Skatebodakrysset-Sköldsbygd-Linnefalla-Hallaryd-Kornberga-Visseltofta-Osby istället.

Visst det blir några mil extra, men vad gör det?
Sista kilometrarna innan Skatebodakrysset får man hålla sig i "hjulspåren" på grund av stockabilarnas aktiviteter.
Men det får det vara värt att slippa nöta på de stora vägarna.

Jag skickar med en karta på en annan runda,(norpad från Tisdagstigrarnas hemsida, säg inget till nån va, :D )

Per


Edit: Hej igen. Det blev fel karta, det här är ju rundan jag beskrev början på ovan.(Tack till Isengrim för den) Den andra kartan var för stor så den gick inte att ladda upp.
Ni får leta upp den själva istället. www.t-tigers.se är adressen, den ligger nog kvar tills på onsdag tror jag.
 

Bifogat

  • Onsdagsrundan.jpg
    Onsdagsrundan.jpg
    125.8 KB · Visningar: 170
Last edited:

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Diö
Hoj
R1 2001 Turbo
Körde föresten Vägen mellan Grimslöv - torne - Kalvsvik - Uråsa. Fruktansvärt rolig väg.
Någon som hänger på nu nån dag igen =) ???

Mvh
 

Tobbe N

kommer snart
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
Jag var ute en sväng i söndag som var helt ok.

Start: Växjö kör ut mot 23:an - vänster i Dädesjö krysset mot Rottne - sen Åby - sen Lammhult - i Lamhult kör mot Ohs - sväng av vänster mot Åboda - kör sedan mot Moheda och Växjö (man kan köra över alvesta och Gemla också) :mål

//Tobbe
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top